تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۴۹۰۸۳۵
یادداشت؛

آیا معاون خاص استانداری کهگیلویه و بویراحمد شرایط بازگشت به محیط علمی دانشگاه را دارد؟

۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آیا معاون خاص استانداری کهگیلویه و بویراحمد شرایط بازگشت به محیط علمی دانشگاه را دارد؟
کبنا ؛ عملکرد حقیقتاً بسیار ناگوار تیم مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد در سه سال گذشته به نقطه پایان خود رسیده است و علی احمدزاده اولین استاندار عزل شده در دولت جدید بود که در  هفته‌ی پیش رو مراسم تودیعش برگزار خواهد شد تا یک تجربه تلخ و شکست‌خورده در عرصه مدیریتی استان به ثبت رسد.
یقیناً مرحله بعد و خیلی زود آغاز به کار استاندار جدید، مُهری بر پایان کار معاونین استاندار خواهد بود. در این میان حتی اگر دولت قبلی کماکان بر سرکار بود برخی از این معاونین و مدیران و به‌ویژه معاون خاص استاندار شانس و شرایطی برای ادامه کار نداشت و قطعاً زودتر از این باید عذرش خواسته می‌شد.
او بعد از معاونت پُر انتقاد و همراه با حاشیه به دانشگاه یاسوج بر می‌گردد؛ ولی پرسش جامعه علمی آن است فردی که نه‌تنها به‌صورت فیزیکی از فعالیت دانشگاهی، علمی و پژوهشی دور بوده است که ابتدایی‌ترین فعالیت‌های ضروری و موظفی وی به‌عنوان یک عضو هیئت‌علمی دانشگاه در پرده‌ای از ابهام قرار داد.
اینکه وی در این مدت چند مقاله علمی  و تحقیقی ارائه کرده است؟ در چه فعالیت‌های پژوهشی حضور داشته است؟ و اصلاً آیا این معاون در طول سالیان گذشته در هیچ حوزه علمی ظرفیت و یا توانایی از خود بروز داده است یا خیر؟ همه‌وهمه و سؤالاتی است که در  ذهن افکار عمومی وجود دارد و در صورت پاسخ منفی اساساً ادامه کار این معاون خاص از لحاظ قانونی با تردید اساسی و جدی روبرو خواهد شد.
به نظر می‌رسد عضویت در هیئت‌علمی برای برخی نیروهای سیاسی جنبه تفنن پیدا کرده است و در عوض آن که کار علمی و دانشگاهی بر هر فعالیت دیگری اولویت داشته باشد این مهم به قعر اولویت‌های این نوع نیروها تنزل پیدا کرده است.
یقیناً کمیته‌های مربوطه‌ای در هر دانشگاه، دانشکده و گروه‌های علمی برای بررسی شرایط ادامه کار اعضای اسمی هیئت‌علمی وجود دارد که ورود به شرایط ادامه کار معاون خاص در شرایط فعلی از جمله وظایف آنها خواهد بود.
هر چند از دانشگاه بعید می‌نماید به چنین موضوعی ورود نماید و این موضوع و به عبارت دیگری این‌گونه به‌نظر می‌آید که حراست از شأن دانشگاه و علم در زمره وظایف دانشگاه تحت زعامت کرمی نیست.
 ادعای اطلاع دقیق از ماوقع  دانشگاه و اعضای هیئت‌علمی آن را نداریم؛ اما دشوار است پذیرفتن این نکته که معاون استانداری که شبانه‌روز درگیر حاشیه و به‌کارگیری نورچشمی‌ها بوده است و حتی حالا گفته می‌شود در پی ثبت یک پایگاه خبری است فرصتی برای تحقیق و پژوهش داشته است و اگر هم تحقیق و پژوهشی در این ایام با نام وی ثبت شده است پیشاپیش با تردید و تشکیک اساسی روبرو خواهد بود.
کبنا نیوز آمادگی درج پاسخ مسئولان مربوطه را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مراد
Iran, Islamic Republic of
معاون‌خاص فقط دنبال استخدام‌بدون‌ضابطه دوستانش است
خاص
Iran, Islamic Republic of
معاون آبرو احمدزاده را برد
گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
بی انصافی نکنید.
زحمت های زیادی کشیده شد.
نخبه کشی هم نکنید...
تنها استانی که به شدت به تخریب نیروهای دلسوز می پردازند فقط استان کهگیلویه و بویراحمد هست،
تا زمانی که این رویه هست ،خاطر جمع باشید همیشه تنزل امکانات و پیشرفت را خواهید داشت .
کمایی نامرد که با پایگاه خبری کبنا نیوز دنبال افتراق و دوبه هم زنی و ناامید کردن مردم استان هستید
Iran, Islamic Republic of
کدوم نخبه؟؟؟؟
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1