تاریخ انتشار
جمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۷۴۰۳۵
کبنا گزارش می‌دهد

در باب ابطال 13 صندوق رأی در انتخابات کهگیلویه؛ یک‌بار برای همیشه با متخلفین برخورد تا درس عبرت شود

۱۱
۸
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
در باب ابطال 13 صندوق رأی در انتخابات کهگیلویه؛ یک‌بار برای همیشه با متخلفین برخورد تا درس عبرت شود
کبنا ؛بی‌توجهی مسئولان مربوطه به ابطال ۱۳ صندوق در کهگیلویه و خرید رأی در استان یعنی ضعف ساختاری در اجرای انتخابات و سلب اعتماد، کاری به نتیجه نداریم که تغییر کرد یا نه؛ اما در هر صورت و با هر زاویه‌ای که نگاه بشود، ۱۳ صندوق رأی که حداقل ۱۰ هزار در آن‌ها بود در کهگیلویه بزرگ باطل شد و طبق شنیده‌های موثق این ۱۳ صندوق در کسری از صندوق‌های رأی کهگیلویه بزرگ اتفاق افتاده است و همه صندوق‌ها بازشماری نشد و بر اساس تناسب اگر در ۵۰ درصد یا کم‌تر از آن این حجم قابل ابطال بود، بدون شک حجم بیشتری نیز قابل ابطال شدن بود. حال به اینکه با بازشماری بیشتر و ابطال بیشتر چه اتفاقی می‌افتاد هم مهم نیست. مهم این است که ابطال این تعداد صندوق و رأی مردم دقیقاً چه پیامی دارد و مسئولین چه اقدام بازدارنده و عبرت‌آموزی در این خصوص اتخاذ کرده‌اند و یا اتخاذ می‌کنند؟
این بی‌اعتمادی ایجاد شده را دقیقاً چه کسی یا کسانی باید پاسخ دهند؟
جایگاه دادستان عمومی و انقلاب و مدعی العموم در این ماجرا کجاست؟
هیئت تخلفات استانداری کهگیلویه و بویراحمد دقیقاً چه وظیفه‌ای دارد؟
این ابطال‌ها دقیقاً جرم هستند یا تخلف اداری؟
قدر مسلم این هست که ابطال صندوق رأی، یعنی ًضعف‌های ساختاری مجریان انتخابات، خاصه فرمانداران مربوطه و بخشداران فرعی و هئیت‌های نظارت، ابطال صندوق یعنی دهن‌کجی به رأی مردم، یعنی عدم تدبیر مناسب در فرایند برگزاری انتخابات هم توسط مجری و هم توسط ناظر، چرا بی‌تفاوت می‌گذریم، نهاد‌های ناظر چرا، آن عطش و حرصی را که قبل از انتخابات دارند، بعد از انتخابات ندارند. نکند خدای ناکرده این نهاد‌ها هم برای، آدم خودشان در تلاش بودند که هرگز چنین مباد.
این ر‌ها کردن اصل موضوع یعنی زمینه‌سازی‌های بعدی، تا حالا دیده نشده بعد از انتخابات یک اقدام بازدارنده انجام شده باشه، همین پول پاشی عیان که جلوی چشم برخی بزرگان هم انجام می‌شود، ناشی از همین موضوع هست که بعد از انتخابات همه به‌امان خدا، ر‌ها می‌شوند تا انتخابات بعدی. اگر نمی‌شود انتخابات را باطل کرد، می‌ شود آدم‌های مؤثر در آلوده کردن انتخابات را محاکمه کرد و به مردم معرفی کرد و به زندان انداخت تا برای دیگران و آینده عبرت باشد. آیا اینکه با این افراد برخورد قانونی می‌شود یا نه و ر‌ها می‌شوند و گاهی شاید تشویق بشوند که باعث بدبینی‌های جدی نسبت اصل نظام و فرایند انتخابات خواهد بود.
در هر صورت ابطال صندوق و پول پاشی و خرید رأی، سبب افزایش بی‌اعتمادی می‌شود و نباید بی‌تفاوت از کنار این ابطال گذشت، باید مسببین بی‌تدبیری‌ها را به دست قانون سپرد و قانون و ناظران بر اجرای قانون نباید ر‌ها کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Netherlands
استاندار استان را به لبه ی پرتگاه برده است سریع باید استعفا دهد
Netherlands
قبل از همه باید به حساب استاندار رسید..
Iran, Islamic Republic of
والا ما موندیم نه به مطلب یادداشت؛
استاندار مردمی و خودزنی‌های جناب بزرگواری نه به این...
ی بار احمدزاده رو دفاع میکنی ی بار میبری زیر سوال.....

مهدی
United States
اگه اجازه شمارش کامل میدادن بالای ۳۰ هزار رای باطله بود که استاندار و معاونین شون فورا به عنوان مجری انتخابات باید عزل میشدن ،،،،،ولی تو تاریخ مهر ننگی بر پیشانی عوامل اجرای خورد که به دوران میماند،،،
سید حامد
Iran, Islamic Republic of
باید شفاف سازی بشه، چرا کل صندوق ها را بررسی نکردند.
عدالتمند
Iran, Islamic Republic of
فارغ از نتیجه انتخابات چرا با متخلفین برخورد نمی شود؟! چرا با فردی که /آموزش تقلب میداد هیچ برخوردی با ایشان نشد؟! آقایان عدالت علی در این شهر گم شده چرا فرماندار پاسخگو نیست در رسانه ها
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
ماشینی با سرعت به این وان می زند وبا سرعت از چراغ قرمز رد ووووو حتی به عابر پیاده هم رحم نمی کند مقصر کیست؟؟؟؟ تا چند تخلف اشکال نداره؟؟؟؟ عزیزان طوری شیطان سوار بر گرده عده ای شده::: نه کاری به خدا ودین وبرزخ وقیامت وحتی تاریخ دارند حتی وجدانشان را نمی بینند::: شما صد عدد سکه تان را تا چند تاش را سرقت کنند اشکالی که نداره هیچ تازه 20 تا بیشتر نبرده پس دزد نیست؟؟؟:::: سیاست بدون دین ودین بدون سیاست خودکشی هست::: کل دین یه کلمه است::: عدل:::: هرکی با تقلب وتخلف ودزدکی وپارتی ووو درهر شغلی نان وپول ان شغل حرام شرعی وقانونیست::: مردم فهیمند بی اعتمادشان نکنیم::: همه می دانند هر کسانی وسط مثلث شوم باشند::: پیروزند::: دنیای رسانه وماهواره ووووو مستند همه را اگاه می کنند از خدا بترسید از عذاب قیامت وبرزخ از خون شهدا بترسید::: که زوردار وظالم ومظلوم همه در تاریخ وعدل الهی حاضر میشوند::::
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
هرکه صاحب مثلث شود هرکاری دلش خواهد انجامه::: هرچه رسانه ها به وظیفه خود عمل کنند:::: باز هم نوک نیزه حقه:::: اما تاریخ قرانی را بخوانید:::
Iran, Islamic Republic of
بابا خدا خیرت بده بهرامی یاسوج بیش از سی هزار رای /چی میگی تو
United States
باوجود این همه تخلف در یک شهرستان
نشان از عدم نظارت کافی و درست بوده.
شبهه های زیادی در این انتخابات وجود دارد که از طریق نهاد رهبری باید پیگیره بشه باتوجه به حجم تخلف در ۱۳ صندوق بازشماری صندوق ها به صلاح هست تا نتیجه قطعی اعلام بشه.این امر حق بنده و امسال من هست که آیا در حق انتخابم ظلم شده یا نه شفاف سازی شه برا اعتمادمان به امانتداران
United States
چرا استاندار مانع باطل شدن انتخابات شد

در اون دنیا باید جوابگو باشد
حق ناس بخشیده نمیشود
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1