کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

کنشگری و‌ اندیشه‌ورزی متفاوت خرامین در فضای عمومی بویراحمد

22 آذر 1402 ساعت 18:51

یکی از آسیب‌های جدی کار و فعالیت سیاسی در کهگیلویه و بویراحمد محدود بودن کلیه فعالیت‌های و کنش‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... به سه ماهه انتخابات است که گاهی زمان از این نیز کمتر است.


یکی از آسیب‌های جدی کار و فعالیت سیاسی در کهگیلویه و بویراحمد محدود بودن کلیه فعالیت‌های و کنش‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... به سه ماهه انتخابات است که گاهی زمان از این نیز کمتر است.
جالب آن که همان اندک کنش‌ها نیز مدود و منحصر به برخی رفتار‌های غیر سیاسی همچون چانه زنی‌های منطقه‌ای و قومی و در بهترین حالت لشکرکشی در مراسمات فاتحه است. اما برای شیرعلی خرامین هرگز این گونه نبوده است. نگاهی به گذشته وی بخوبی موئد این ادعاست. خرامین در طول اتفاقات و حوادث مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در استان از فعال‌ترین شخصیت‌ها بوده است که حتی نسبت به تحولات و اتفاقات سیاسی نیز فعال بوده است و این فعالیت و کنش‌گری نیز محدود به مرز‌های جغرافیایی استان نبوده و بلکه خرامین در سطح ملی کنش گری‌های خود را وسعت داده است و حتی گاهی به ارائه دیدگاه و نظر در موضوعات بین‌المللی همت گماشته است.
در همین یک سال اخیر و در بحث انتخابات نیز فرم و شکل فعالیت‌های انتخاباتی و سیاسی خرامین کاملاً متفاوت با سایر نامزدهاست. ابداع، خلاقیت، شجاعت و وسعت نگاه و حوزه تفکر و کنشگری به همراه پرداختن به مسائل روز جامعه و دست گذاشتن بر بحران‌ها و ارائه راه حل برای این بحران‌ها از جمله خصایص فعالیت‌های انتخاباتی و سیاسی خرامین بوده است. مشخص است با پایان فرآیند انتخابات و هر نتیجه‌ای که در نهایت حاصل آید خرامین نه تنها کنش‌گری خود را تعطیل نخواهد کرد که پیروزی و عدم پیروزی انتخاباتی برای وی حکم آغاز یک دوره جدی‌تر سیاسی و مطالبه‌گری خواهد بود و بعد از این بیشتر از خرامین خواهیم دید و شنید.
ادبیات و نگاه انتقادی و همچنین منشور انتخاباتی خرامین در این روز‌ها چیزی فراتر از محدوده انتخابات است و این سطح از کنش‌گری و دغدغه خرامین سبب رونق بخشی سیاسی به فضای عمومی بویراحمد، دنا و مارگون شده است و تفاوت‌اندیشه‌ای و خلق‌اندیشه و تفکر در این حوزه با سایر حوزه‌ها کاملاً روشن و مشخص است.


کد مطلب: 470346

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/470346/کنشگری-و-اندیشه-ورزی-متفاوت-خرامین-فضای-عمومی-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1