تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب : ۴۶۴۵۹۶
یادداشت ارسالی؛

لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان و نیروهای انسانی همه استان کهگیلویه و بویراحمد در مدیریت‌ها / گچساران و باشت جا مانده!! / دولت به تبعیض‌های قومی، جغرافیایی، سیاسی و باندی پایان دهد

۲۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان و نیروهای انسانی همه استان کهگیلویه و بویراحمد در مدیریت‌ها / گچساران و باشت جا مانده!! /  دولت به تبعیض‌های قومی، جغرافیایی، سیاسی و باندی پایان دهد
کبنا ؛احمدرضا نیک بیان- بدور از نگاه‌های قومی‌، منطقه‌‌گرایی و صرفاً بر اساس شایسته‌سالاری و استفاده از نخبگان همه مناطق، در تمام دولت‌های پس از انقلاب شاید ناچیز‌ترین سهم فرزندان گچساران و باشت در مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد، بنام این دولت خورده است.
اگر شخص استاندار را کنار بگذاریم، فرزندان گچساران و باشت، سهمی ناچیز و نزدیک به صفر است،
فقط یک عضو شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اون هم اداره کل نوسازی مدارس که برای این شهرستان مظلوم توفیری ندارد.
سه معاون استاندار از یک شهر و دیگر معاون هم عضو ستاد انتخاباتی نماینده دیگر شهر؟!
کلیه دستگاه‌های اجرایی و کلیدی و دانشگاه مادر، سازمان‌ها و.. استان از صدر تا ذیل در اختیار نیرو‌های انتخاباتی سایر نمایندگان فعلی دو حوزه انتخابیه دیکر است و نماینده گچساران فقط دلخوش به آن است که مدیران و مسئولانی سیاسی و بهداشتی و درمانی و نفتی و شهرداری‌ها و بخشداری‌های حوزه انتخابیه گچساران و باشت در اختیار نماینده گچساران و باشت و برادرانش (البته با شراکت و نظر دو نماینده دیگر و حتی نماینده اسبق بویراحمد ) است، ولی در سطح استان هیچ سهمی دیگر از آن فرزندان این دیار نیست.
در حالی که در دولت سابق بالای ۵۰ درصد مدیران کلیدی و حتی معاونین دستگاه‌های اجرایی استان از آن فرزندان گچساران و باشت بوده ولی الان سهم این دو شهرستان صفر است.
حتی در استخدام‌های فله‌ای جذب نیرو‌ها نه تنها در مرکز استان بلکه در خود پتروشیمی و شرکت نفت و سایر ادارات گچساران و باشت سهم دو حوزه انتخابیه بویراحمد و کهگیلویه از بومی‌ها بیشتر و شاید سهم بومی‌ها نیز سفر باشد.
دولت اصولگرا و انقلابی آقای رئیسی برای دومین بار به این استان خسته از تبعیض و بی‌عدالتی و سیاسی کاری و سیاست‌زده صفر می‌کند.
آیا وقت آن نرسیده است که این دولت به شعار‌های خود در استقرار عدالت عمل کند و به تبعیض‌های قومی و جغرافیایی و سیاسی و باندی پایان دهد.
شرکت آب منطقه‌ای نیز از گچساران است ولی بنام ما و بکام موحد و دیگران.
سه مدیر میانی در ستاد استانداری که عملاً اختیاراتی و نقشی در حد کارشناس و کمتر از انگشتان یک دست معاون در چند اداره استانی سهم این حوزه مهم که یک چهارم نفت ایران را تولید می‌کند، بیشتر نیست.
تنها دستگاه اجرایی استان که فرزندی از گچساران و باشت مدیریت آن را بر عهده داشت در سایه زیاده خواهی نماینده گچساران و بی‌تدبیری‌ایشان بر باد رفت و ۲۶ دستگاه اجرایی و کلیدی استان در اختیار نیرو‌های انتخاباتی و تیم‌های قومی دو نماینده دیگر استان است. نگارنده طرح مسائل جغرافیایی و منطقه‌ای را نکوهش می‌کند و صرفاً من باب استفاده از همه ظرفیت‌ها و نخبگان همه مناطق این مطالب ارائه شد؛ چرا که اینگونه وحدت بیش از گذشته در سطح استان تقویت و گسترش پیدا می‌کند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا ادوار گذشته که همه از گچساران بودند صداتو درنمیومد
نوروز از خدابترس
Iran, Islamic Republic of
نوروز از خدا بترس مگر احمدزاده افضل فخراحمد گجسارانی نیستند؟!
شخص اول اجرایی استان مگر اهل گجسارانی نیست؟!
مدیرکل نوسازی اهل کجاست
ریس دانشگاه فرهنگیان اهل کجاست
بقیه مطلعین بگویند
صداقت
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا مطلب بجایی را به زبان آوردن ، متاسفانه با وجود استاندار بومی سهم بچه های منطقه گچساران و باشت خیلی ناچیز هست،،، اون هم شاید به دلیل اینکه شاید بعضی ها که در راس هستن دوست نداشته باشن بچه های منطقه باشت و گچساران جایگاهی پیدا کنن
Iran, Islamic Republic of
اهاشماخودت داری میگی دولت قبل بیش ازنصف ازمدیران براگچساران بودچطوراون موقع تبعیض نبود،اون موقع که تاجگردون سرعدل هاشمی راکلاه گذاشت کجابودی گلوپاره بکنی کجابودی یک مدیرکل حتی یک مدیرکل بدون اجازه تاجگردون انتخاب نمیشدشماخوشی زده زیردلتون خیال کردین همیشه همینطورپیش میره نخیراقاجان اتفاقاالان همه چیزبه خوبی تقسیم شده استانداروچندتامدیرکل اهل گچساران وباشت هستن بقیه هم دوحوزه دیگر.
Iran, Islamic Republic of
بله درست گفتین که تبعیض های دوره تاجگردون باعث شد که بالای ۷۰ درصد مدیران استانی از گچساران و باشت باشند که قاعدتا به نسبت سهم جمعیتی باید حدود ۲۰ درصد سهم اونها می شد؟!
اون ظلم ها باعث دامن زدن به عداوتهای منطقه ای شد و برای همیشه این اختلافات ادامه خواهد داشت
ایلیاتی
Iran, Islamic Republic of
دو دور قبل که تاجگردون آبدارچی را هم انتخاب میکرد از این خبرها نبود همین الان خود شهر یاسوج مرکز استان چند تا مدیرکل بچه خود یاسوجه همشو روشنفکر کله پاچه کرد دهدشت وضعیتش خیلی خوبه ،دوره قبل خیلی بچه هایی بودند که حتی برای معاونت هم سر تر بودند هم با تجربه تر ولی نفوذ تاجگردون مانع آنها شد و نه تنها تاجگردون بلکه هر کسی حق هر نفری را با لابی پایمال نماید نابود خواهد شد نه توسط استاندار بلکه چوب خدا صدا ندارد شاید طول بکشد ولی شکی نداشته باشید که انجام خواهد شد و تا این روش در این استان تداوم دلشته باشد این استان تکانی نخواهد خورد همین الان هم این وضعیت مشهود و مبرهن است.
Iran, Islamic Republic of
۸ سال دوره حکومت تاجگردون بر استان در صورتیکه کمتر از یک سوم جمعیت استان در حوزه انتخابیه او بود اما دو سوم مدیران کل و معاونین را تاجگردون از حوزه خودش و از اطرافیان و نوچه های خودش انتصاب می کرد.
بنای این تبعیض و تضادهای منطقه ای را تاجگردون گذاشت
اتفاقا چون اون ۸ سال دست اونها بود نباید استاندار از اون حوزه انتخاب می شد
Iran, Islamic Republic of
به حوزه انتخابیه نیست
به تعداد شهرستان هست
کهگیلویه ۴ شهرستان داره خو به تبع نیروهای بیشتری هم در استان دارند
امید
بئیراحمد ، دنا ، مارگون نصف جمعیت استان را دارد
اما مدیران همه از کهگیلویه هستند.
Iran, Islamic Republic of
یکی را توی ده راه نمیدادند سراغ خانه کدخدا را میگرفت،خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
ایران
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اگه توجه کنید بیشترین مدیران کل و معاونین استاندار
به تربیت از
۱_بویراحمد
۲_کهگیلویه
و ۳_گچساران
هستن.
Romania
سلام بسیار بد است نوشتی
علی
Iran, Islamic Republic of
مدیر عامل آب و فاضلاب و معاونینش و شرکت آب منطقه ای و معاونین و دو تا از معاونین شرکت برق و مدیر عامل شرکت نفت اینها همگی باشتی و گچسارانی هستند باز هم اگر نیاز بود تا اعلام کنیم
Iran, Islamic Republic of
عزل_مدیرکل_آموزش_پرورش
Iran, Islamic Republic of
آری تبعیض وفامیل بازی و رفیق بازی دل مردم راخون کرده ، وقتی برای تحویل مدارکم جهت انجام مصاحبه پذیرش آموزش وپرورش رفتم ،برخوردنامناسبی داشتند وباخودگفتم نتیجه قوم بازی ومنطقه گرایی مدیرکل آ.پ همینه وبس
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش غوطه وردرسیاست زدگی وفامیل بازی را به دادش برسید ونگذارید اوضاع ازاین بدتربشه
Iran, Islamic Republic of
مدیریت خاله خورزویی باعث عقب ماندگی وپسرفت استان شده ،مدیران این شکلی بویژه درحوزه آموزش وپرورش نیازمندجابجایی است
Iran, Islamic Republic of
اسبشه گرگ ایخره ایل بی تفنگچین
Iran, Islamic Republic of
آخ تا قیومت سی بهمئی گرمسیر و سردسیر
Iran, Islamic Republic of
تا بوده رانت بود وهست و شایستگی دانایی و لیاقت داشتن بر روی کاغذ مانده و در الفاظ خبر درمانی و گفتار درمالی
Iran, Islamic Republic of
خخخخ ، ؛ باشه چشم
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1