تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۶۴۵۷۴
یادداشت ارسالی؛

مهمترین مطالبه زیست محیطی مردم کهگیلویه وبویراحمد از رئیس جمهور؛ نه به اجرای سد خرسان ۳ / با اجرای این سد۱۲۰ کیلومتر مربع از خاک استان خواهد مرد / جان ۶ میلیون بلوط گرفته خواهد شد و بیش از ۱۰ هزار نفر را در ۱۷ روستا‌ آوره خواهد کرد

۶
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
مهمترین مطالبه زیست محیطی مردم کهگیلویه وبویراحمد از رئیس جمهور؛ نه به اجرای سد خرسان ۳
کبنا ؛هادی سینایی_ فعال زیست محیطی: پس از شنیدن خبر‌هایی از فعالیت پشت پرده ما فیایی آب و سد برای عملیاتی نمودن «سد خرسان ۳» کارشناسان و فعالان حوزه‌های محیط زیستی و اجتماعی قبلاً هشدار‌های خود را در قالب یادداشتهایی بیان نموده‌اند، اما برآیندی از وضعیت می‌دانی، حکایت از آن دارد که گویا گوشی برای شنیدن این هشدار‌ها وجود ندارد و زمزمه‌هایی از اجرا، بیش از پیش شنیده می‌شود.
پرداختن به اهداف اجرای این سد، خسارت‌های جبران ناپذیر اجتماعی و زیست محیطی آن و دستاورد‌های عملاً صفر برای کهگیلویه وبویراحمد قبلاً در یادداشتی با عنوان «خدا حافظی بویراحمد و دنا با برف و باران پس از اجرای سد خرسان ۳» مفصلاً بیان شد. با توجه به اینکه همگان به نحوی از انحاء کم و بیش آشنایی با موضوع دارند، بیان دوباره آن‌ها تکرار مکررات بوده و آنچه فی الحال ضرورت دارد، استفاده از فرصت سفر قریب الوقوع دور دوم رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی مسئولی از جنس مردم به کهگیلویه وبویراحمد و به تبع از آن برنامه‌ریزی زیرکانه مسئولان استان برای بازدید میدانی (هوایی )‌ایشان از ۱۷ روستایی است که قرار است با اجرای این سد زیر آب بروند.
فرصت مغتنمی است تا مسئولان استان‌ کهگیلویه و بویراحمد ایشان را از نزدیک با چالش‌های «اجتماعی»، «زیست محیطی» و «معیشتی» که قرار است با اجرای این سد، گریبانگیر جمعت بیش از ۱۰ هزار نفری ۱۷ روستایی که زیر آب خواهند رفت و اجباراً برای همیشه سرزمین اجدادی خود را از دست خواهند داد و حاشیه نشین خواهند شد آشنا نمایند.
یقیناً رئیس جمهوری که خود بیش از مسئولان علاقمند به کار می‌دانی و حضور دربین مردم و شنیدن بی‌واسطه حرف آنان است؛ اگر «ببیند» تاثیرگذارتر خواهد بود و این مار را یاد مثلی خواهد انداخت که می‌گوید: شنیدن کی بود مانند دیدن.
فرصت مغتنمی است تا رئیس جمهور از نزدیک ببیند؛ قرار است در وضعیت تنش آبی و خشکسالی‌های پی درپی کشور، برف و باران بخش اعظمی از زیست کره دنا که ۱۰ درصد از روان آب‌های کشور را تأمین می‌کند بخشکانیم.
فرصت بی‌بدلیلی است تا رئیس جمهور از نزدیک ببنید، قرار است مافیای آب ۶ میلیون بلوط را غرق کند.
مسئولان برنامه ریز عزیز: رئیس جمهور تشریف بیاورد یا نیاورند، سد چم شیر آبگیری شده و خواهد شد، کارخانه قند کام هم استانی‌های مهربان را شیرین خواهد نمود اما؛ آنچه در برهه کنونی بیش از هر چیز دیگری ضرورت دارد که در رأس برنامه‌های سفر رئیس جمهور محترم قرار گیرد، قانع نمودن وی به "نه" به اجرای سد خرسان ۳ است که اگر چنین شود اقدامی ماندگار برای فردایی بهتر خواند بود.
گفتنی است: تشکل‌های زیست محیطی مردم نهاد می‌توانند با روشنگری می‌دانی و با حمل بنز و پلاکارد‌هایی «نه به خرسان ۳»  مطالبه‌گر باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اون فعالین محیط زیستی که زبونشون واسه تنگ سرخ دراز بود کجا هستن، سد خرسان چون صاحب داره میزنه تو دهنشون جرات ندارن صدا کنن
Iran, Islamic Republic of
سد ساخته می‌شود و حفاران و کامیونها مشغولن و به شدت کار میکنن و داستان گویی و مقاله نویسی فقط سرگرمی و وقت گذرانی است
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
این همه آب الکی ازبشاروخرسان داره میریزه خلیج فارس...چراسدنباشه؟اهمیت اب ازهمه چیزبیشتره
کارشناس محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
مهمترین خواسته ما رفتن مدیر بی لیاقت هست که در این یک سال و نیم محیط زیست استان را به نابودی کشاند.
محیط بان
Iran, Islamic Republic of
محیط زیست نابود شده آره این مورد هم از مشکل اصلی و اساسی استان هست.
آرتا
Iran, Islamic Republic of
موافقم
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1