تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۴۶۳۷۷۰
یادداشت ارسالی؛

غلام‌محمد زارعی یک  قطب‌ انتخابات ۱۴۰۲ بویراحمد، دنا و مارگون

شهریار کرمی
۷۳
۷
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
غلام‌محمد زارعی یک  قطب‌ انتخابات ۱۴۰۲ بویراحمد، دنا و مارگون
کبنا ؛شهریار کرمی: دنیای سیاست، رویدادهای سیاسی و بازیگران میدان سیاست در دوره‌ها و مقاطع مختلف، به جهات گوناگون در حافظه‌یِ تاریخی مردم به یک شکل نقش می‌بندند و عملکرد آنها بر خاک و اندیشه‌ی جامعه ماندگار می‌ماند؛ اما خدمت به مردم، پایبندی به اخلاق، تلاش بی‌وقفه برای رفع مشکلات جامعه، احساس دغدغه در راه آسایش مردم، صداقت در گفتار و اعمال، کلام دلنشین و چهره‌ی مهربان و دوست داشتنی، تصویر و ذهنیتی متفاوت و جذاب از نماینده روزهایِ سخت ادوار نهم و دهم مردم‌ شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای حاج غلام محمد زارعی در اذهان مردم ثبت نموده است. بنابراین تصویر و عملکرد ایشان هیچگاه از یادها و خاطره‌ها فراموش نخواهد شد.
بی‌شک غلام محمد زارعی یکی از نمادها و الگوهای اخلاق سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد است. ایشان شخصیتی می‌باشد که در طول هشت سال وکالت مردم در مجلس شورای اسلامی، هیچگاه نه از مردم فاصله گرفت، نه لحظه‌ای در مسیر پیگیری حقوق مردم دیار و استان خویش عقب‌نشینی کرد و نه نسبت به مطالبات حوزه انتخابیه خویش کوتاه آمد. هیچ روستایی نیست که از ایشان به دلیل خدمات ماندگار و بی‌منت، به نیکی یاد نکند و هیچ بخش و منطقه‌ای نیست که زحمات و مجاهدت‌های آمیخته با اخلاق و ادب او را ارج ننهد.
یقیناً خاک و مردم بویراحمد بر تمام‌ قدم‌هایی که غلام محمد زارعی در راه توسعه حوزه‌ انتخابیه خویش برداشت، گواهی می‌دهند. ایشان در طول هشت سال فعالیت و کوشش شبانه‌روزی، قطار توسعه و آبادانی را به قلب بویراحمد بزرگ رساند تا جایی که وزیر بهداشت وقت، به زحمات کم‌نظیر و قابل ستایش او در ساخت، تجهیز و راه‌اندازی بزرگترین مرکز آموزشی درمانی استان اعتراف و اذعان نماید. افتتاحی که نشانه خدمت بزرگی بود که همگان از ظرفیت و تاثیر آن بر تحول در حوزه بهداشت و درمان استان آگاهی دارند.
حاج غلام‌محمد زارعی با همان لبخندهای پرمعنا و سرشار از محبت که عظمت سختی‌ها را با سخت‌کوشی و خدمت به مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون پاسخ داد و همواره بر اعتقاد و باوری استوار بود که هیچگاه عملکرد خیرخواهانه و مثبت ایشان از هیچ حافظه‌ای پاک نخواهد شد، توسط انسان‌های منصف انکار نخواهد شد و در مواجه با سنگ‌اندازی‌ها، تهمت‌ها و تخریب‌ها همواره اخلاق را سرلوحه خویش قرار داد و هیچگاه در هیچ مسئله‌ای از اخلاق و انصاف عدول نکرد. ایشان در مقابل تمام گروه‌های سیاسی همواره مدافع و نماد اصلی صبر، تواضع و خوشرویی بود.
نقش چشمگیر و تعیین کننده‌ی ایشان در توسعه‌ی شهری، حضور پیوسته و‌ موثر او در وزارت کشور، رایزنی‌های مداوم و پیگیری جهت اخذ مجوزِ تبدیل مارگون به شهرستان تا تبدیل دهستان سپیدار و زیلایی به بخش، نشانه توانمندی و تلاش‌های بی‌وقفه‌ برای توسعه حوزه انتخابیه خود می‌باشد که تا قرن‌ها از این تغییرات به نیکی یاد خواهد شد.
به حق رفتار و عملکرد مثبت، منطقی و بدون مرزبندی‌های ایلی، عشیره‌ای، گروهی و جناحی در طول هشت سال حضور غلام‌محمد زارعی در مجلس شورای اسلامی با وجود سیل عظیم مشکلات بر هیچکس پوشیده نیست. همچنین رگه‌هایِ احساس، عواطف و علاقه مردم بویراحمد بزرگ هیچگاه از او دور نیست تا جایی که راستی‌آزمایی و انتخاب مجدد او در سال ۹۴ و قدرشناسی از عملکرد حاج زارعی به واسطه‌ی گرفتن اعتبارات لازم در جهت ایجاد یا توسعه جاده‌ها برای روستائیان، تعریض و ایمن‌سازی جاده‌های ارتباطی این حوزه، با مشقت‌ها و مرارت‌های فروان صورت پذیرفت.
همگان بر این باور هستیم که بویراحمد، دنا و مارگون سرزمین سینه‌های نالان از محرومیت و مظلومیت است و هیچگاه در تراز ملی، به عینه حقوقش با سنجه‌ی انصاف در نظر گرفته نشده و مورد ارزیابی قرار نگرفته اما سختکوشی و خستگی‌ناپذیری غلام محمد زارعی در میان انبوه مشکلات این حوزه و فعالیت‌هایِ مدون و بی‌مرز او در جهت توسعه‌ی این حوزه از قلب زیلایی تا تنگ سرخ، از کوشک تا سادات محمودی و ... به حدی جاودان و ماندگار است که کسی نیست که او را بواسطه‌یِ لحن دلنشین وی و درک بزرگ ایشان نشناسد و نبیند. شایسته است به این واقعیت اذعان نماییم که غلام محمد زارعی علیرغم محدودیت‌ها و تخریب‌ها، فراتر از انتظار برای بویراحمد تلاش نمود و کارنامه درخشان از خود به جای گذاشت.
غلام محمد زارعی علاوه بر شخصیت مردمی، توسعه‌طلب و اجرایی خویش، برنامه‌محور و مشورت‌پذیر بود و در برخی زمینه‌ها، خود به تنهایی محور و ستون موفقیت یک جریان تلقی می‌شد. ایشان با در اختیار داشتن حافظه‌ای از نام و نشان افراد مختلف بویراحمد، یک شخصیت کاریزماتیک هم تعریف می‌شد و در هر مواقعی عملی منطبق با آن شرایط را نیز داشت و افزون بر خستگی‌ناپذیری، او روحیه‌ای عاری از حّب و بغض داشت. به عبارت بهتر، ایشان هیچگاه گفتار و رفتاری خلاف اخلاق از خود نشان نداد.
اِمروز که صحنه‌ی سیاست و میدان انتخابات بویراحمد، دنا و مارگون با تب و تاب‌های همیشگی، شعارهای تکراری، وعده‌های احساسی و بی‌سرانجام، شور و هیجان‌های کاذب، منطق‌های خاموش و سریال دنباله‌دار همان مجیزگویی‌هایِ سابق، به دلایل مختلف زودتر از انتظار و موعد شکل گرفته و مزرعه‌ی اخلاق زیر پایِ تهمت و تخریب له شده، شایسته است کمی عقب‌تر و به دوره سال‌های ۹۰ تا ۹۸ رجوع نماییم و با آگاهی و انصاف، رفتار و عملکرد مبتنی بر اخلاق توسط غلام‌محمد زارعی در آن روزها را به یاد بیاوریم و با شعارها، رفتارها و کارنامه‌های این روزها مقایسه نماییم.
قطعاً در تحلیل عملکردها و دفاع از افراد نباید از دایره‌ی انصاف خارج شد و به حق باید زبان مردمان طبقات ضعیف و بویژه مردم روستانشین را ملاک تحلیل‌های خویش قرار دهیم و تفاوت‌ها را نه در گفتار بلکه در عمل به جامعه‌ نشان داد که می‌دانند هیچ شیبی در هیچ مقطعی، نه تنها غلام‌محمد زارعی را زمین نزد و در مقابل تعهد به خدمت برای مردم، همیشه سربلند بود.
گرچه شایسته بود با توجه به نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکار حاج زارعی در حل و رفع مشکلات مردم، اخذ بودجه جهت توسعه‌ی حوزه انتخابیه خود و استان تا افتتاح پروژه‌های صنعتی، درمانی، آموزشی، زیرساختی و ... بطور ویژه از آن همه تلاش‌های ماندگار تقدیر نمود ولی ضرورتِ حضور و درخواست‌های مکرر مردم شریف شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با کارنامه‌یِ درخشان، یادآور کارگاه عمرانی بویراحمد است.
گرچه این روزها سکوت معنادار زارعی همگان را به این باور رسانده که این نماد صبوری، استقامت، مردمداری، اخلاقمداری، تجربه، توانمندی، سخنوری و زیرکی، در چه اندیشه‌ای می‌باشد؟ 
ولی این درخت کهن، ریشه در قلب مردمی دارد که هیچگاه در پذیرش  هیچ قدرتی از مردم حوزه انتخابیه خویش عبور نکرد و به صِرف هیچ شعاری تظاهر به خدمت ننمود و یقیناً سکوت زارعی همان آتش زیر خاکستر که نشان از یک قطب انتخابات بویراحمد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
خدایش حاج زارعی نمونه کامل مردمی بودن است
عبدال
Iran, Islamic Republic of
خودت می بری و خودت می دوزی و خودت می پوشونی. کسی هم حق انتخاب نداره.
دردمند
Iran, Islamic Republic of
زارعی آدم خیلی خوب و محبوبیه ولی خدا میدونه برا نمایندگی ساخته نشده هر چند مث بعضیا اهل دروغ و اختلاف افکنی بین طوایف نیست
Iran, Islamic Republic of
قطعا به ایشون رای خواهم داد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین نماینده تاریخ استان کشور بودن.اینهمه تعاریف که نوشتید وصف امیر کبیر بود .
Belgium
تو بیخود میکنی به حاج زارعی توهین میکنی. اتفاقا زارعی فوق العاده کار کرد
Iran, Islamic Republic of
زارعی در زمان یزدانپناه در مقابل اخراج نیروهای بیمارستان شهید جلیل کاملا" سکوت کرد
ولی از اونور دختر خود را بدون آزمون و با وجودی که سنی ازش گذشته بود در علوم پزشکی به کار گرفت و بعد هم استخدامش کرد
این هم نمونه ای از اخلاق محوری
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارع
Iran, Islamic Republic of
احسنتو این دوره هم خشه
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارعی مرد خوش رو وانسانی اجتماعی وکوچک نظم وصادق
آخی
Iran, Islamic Republic of
فعلا توی نفت عیش و نوش کن
Iran, Islamic Republic of
غلو کردی جناب، در بحث عمرانی که کار خاصی صورت نگرفت هرچند منکر اخلاقش نمیشیم.
Belgium
مستند صحبت کن و مستدل. زارعی خوب کار کرد
محمد
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از زحمات زارعی ایشان همان حقوق کلان شرکت نفتی را نوش جان کنند همین استفاده از نمایندگی مجلس کافی است
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد این قدر فلاکت زده شده که زارعی و روشنفکر هم نمایندگان شده اند
دشت بز
Iran, Islamic Republic of
سادات محمودی یکپارچه زارعی✌🏻✌🏻✌🏻✌🏻
Iran, Islamic Republic of
درآمدش کم وابیه ایخو یه چندتا پیمانکاری جور کنه بیه دس ککایلش پس انداز دوران پیری رو تضمین کنه
Iran, Islamic Republic of
قطب آخر انتخابات
سرابتاوه
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلم شیوا و رسا دکتر شهریار کرمی بزرگ.
دلی بجک
Iran, Islamic Republic of
خدمات حاج زارع در سپیدار فراموش ناشدنی است
اولاد علی مومن
Iran, Islamic Republic of
ما مردم منطقه دلی اولاد علی مومن، دلی پیروزگ، چشمه خرسی و ... خدمات صادقانه حاج زارع که از جمله گاز رسانی را بی منت دنبال و به نتیجه رسانند را فراموش نکرده ایم و امیدواریم خداوند بار دیگر سکان صندلی بهارستان را نصیب ایشان کند
کادر درمان
Iran, Islamic Republic of
آیا خدمت بزرگ ساخت بیمارستان جلیل که در ایام کرونا استان را نجات داد قابل انکار است.
اگر نبود تلاش های شبانه روزی حاج زارعی هرگز این بیمارستان به بهره برداری نمی‌رسید
درود بر زارعی مرد عدالت و توسعه
دهیار تول گهی
Iran, Islamic Republic of
احداث منبع آب و شبکه پایدار آب شرب در روستای تول گهی تنها بخشی از کارنامه حاج زارع در روستای ما بوده.
دعای خیر مردم پشت پناه شماست
مهریان
Iran, Islamic Republic of
کاش زارعی بیایید و این دیار را از بویراحمد بالا و پایین کردن بعضیا نجات دهد. یا زهرا هستیم بر ان عهد که بستیم
مادوان
Iran, Islamic Republic of
خسته ایم از بعضیا که چیزی جز نفاق و واپس گرایی برای این استان نداشت. خدا دونه اخلاق زارعی دنیایه درود بر ایشان
تاریخ ماندگار
Iran, Islamic Republic of
این مرتبه قرار است برای چه کسی سخنرانی کند جناب سخنران
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هشت سال بسه
ول کن
فقط هدفت اینه روشنفکر ببره و از علیا کسی نبره تا همیشه خودت در صدر باشی
این دفعه فرق می کنه
مردم دنبال شایسته اند نه سفلی و علیا و چپ و راست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درودبرشرفت حاج زارعی خدوم
بویراحمدواحد
Iran, Islamic Republic of
باسلام ودرودخدامیدونه حاج زارع انسان خوب وبااخلاق ومردم دترهست.وخداشاهده برای تمامی روستاهای شهرستانهای بویراحمدودناومارگون کارهای زیربنایی وعمرانی انجام داد.وبامردم صداقت داشت.درودبرایشان یازهرا.
علی
Iran, Islamic Republic of
اگه بیاد با آبروی خود بازی کرده
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من که از هم طایفه ای ایشان هستم ورود ایشان به عرصه محدد انتخابات صلاح نیست
اگر کسانی ایشان را فریب داده...خواهش داریم با آبروی خود بازی نکند
خودم
Netherlands
خودتو نچسبون ب تیرتاجی...این کارا دیگه قدیمی شده بفکر راهکار جدید باشین
تیرتاجی
Netherlands
تا پای جان کنارت خواهیم ماند امیرکبیر بویراحمد و دنا و مارگون مرد خستگی ناپذیر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
زارع برای همیشه تمام شد
نمایندگی جرأت و جسارت و شجاعت و شهامت می‌خواهد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بساطت را
بویراحمد
Russian Federation
اقای زارع با بیعت با روشنفکر به دنبال نابودی و عقبگرد بویراحمد هستن اقای زارع بنا به احترامی که مردم در طی این چندسال برای شما دارن لطفا کنار بکشید
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
سلام
حاج زارعی هیچ‌ وقت اشتباه دور گذشته را تکرار نخواهد کرد و به عرصه انتخابات ورود نخواهد کرد تا سال1406.
Iran, Islamic Republic of
زارع نیاد سنگینتره
۳۵۶۶
Iran, Islamic Republic of
اتفاقامردم دوستش دارن.واستقبال میکنن
Iran, Islamic Republic of
بیاد چکار کنه

مردم همه چیز را خوب فهمیدند
علی
Iran, Islamic Republic of
کی رای وش ایه
Iran, Islamic Republic of
اندک آبرویی برایش مانده بگذارید به امورش برسد مردم همون دور عبور کردند
روستای حمزه خانی کاکان
United States
ایشان دو دوره به مجلس رفتند بحث بی آبرویی برای کسانی هست که برای بار چهارم است که از مردم فهیم بویراحمد دنا مارگون جواب نه را می‌شنود اما به روی خودش نمی آورد. ایشون ضمن سیلی خوردنسنگین از بویراحمد دیگر توان مالی برای دور چهارم را ازدست می‌دهد چون باتجاربی که در شکست سه دور گذشته و دور آینده بدست می آورد در دور ششم شانس نفر اول دوم شدن رادارد
حسین
Iran, Islamic Republic of
با وجودی که مطالب را در خصوص شخصیت جناب حاج زارع قبول دارم ولی بازم داره گول بنکو خیانتکاره میخوره.میخوان این عزیز را بیارن وارد گود انتخابات که خودشون راحت انتخاباته ببرن.
Iran, Islamic Republic of
جون خوم وه دور قبل کمتر رای ایاره
Romania
خواهشا بشین سر جات و رای ها رو مثل دور گذشته خراب نکن بگذار برای بویراحمد نماینده ای درست انتخاب بشه
اااااااااا
United States
آیا تامرادی بویراحمد نیست. یا فقط آقایی وقاید گیوی بویراحمد است. 44سال تامرادی به شما رای داد شما حتییکبار هم رای نداده‌اید اینگونه خط کشی واقعا نهایت بی انصافی است. تنها ایل تیرتاجی وشخص زارعی نسبت به تامرادی حسادت نمی‌کند نگاهی از بالا به پایین به این ایل نجیب ندارد چنانچه به هردلیلی حاج مهدی در صحنه نباشد آنوقت موج ایل تامرادی برای زارعی همه شما حسودان را غرق خواهد کرد چنان قوم فرعون در نیل
پیمان
Iran, Islamic Republic of
زارعی با ورودش به عرصه انتخابات خیانت بزرگی به بویراحمد میکند و باعث پیروزی روشنفکر میشه...قطعا قول و قراری داره ...
ایروانی جم
United States
تخریب زارعی را در 8سال نمایندگی یادتان رفته. روزهایی که 40راننده تاکسی را اجیر کرده بودین و5اکیپ هم در 5چهار راه یاسوج کنار دکه های روزنامه فروشی گمارده بودین که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده وهر چند روز حول یک موضوع زارعی را تخریب کنند را بویراحمد فراموش نکرده زارعی با ورود رقابت می‌کند اما شماها با تخریب مغرضانه ظلم وخیانت کردین. الان وقت انتقام است. یا خودش برنده انتخابات است چنانچه خودش قبول نشوند دو جناحی که با کینه وعناد تخریبش می‌کردند باید حالا حالاها پشت خط بمانند. البته جناب بهرامی که حتی بدون رقیب به بهارستان نمی رود اگر فقط خودش باشد ویک افغانی رقیبش باشد بازنده است
سرباز ولایت
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب اقای کمایی برادر چرا کامنتهای من را ثبت نمی کنی متاسفم برای چنین رسانه ای که حاظر نیست مخاطبش انتقاد تند به خبرها و مسولین کند
از کالوس
Iran, Islamic Republic of
جناب سرباز سلام ؛ دو خط و نیم نوشتی دو اشتباه املایی داشتی ، (حاضر و مسئولین رو اشتباه نوشتی)، لطفا اشتباهات رو اصلاح کن ، بعد انتقاد تند از مسئولین داشته باش .( کلمه ی متأسفم رو هم اشتباه نوشتی ، ولی با ارفاق ۲ اشتباه )
Iran, Islamic Republic of
گو دوباره باید بریم سرنجل کل؟؟؟
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
زارع انسان اخلاق مدار وبا کارایی بالا
حسن
Iran, Islamic Republic of
.حقوق کلان شرکت نفتت را بگیر وخودت را بی آبرو نکن
سهیلا
Romania
دوباره میخواد بیاد چه بکنه
دانیال
Iran, Islamic Republic of
نماد صبوری، استقامت، مردمداری، اخلاقمداری، تجربه، توانمندی، سخنوری و زیرکی؟؟؟؟؟
ای بابا
TEHRANI
Iran, Islamic Republic of
به نفع خودش وآبروش هست که نیاد.
همینطور روشنفکر بازنده قطعی انتخابات است.
Iran, Islamic Republic of
شان مجلس خدشه دار کرد در حدو اندازه ی نماینده ی پارلمان نبود
بویراحمد
United States
حتما بهرامی در شان مجلس.
یه شهرداری یاسوج را دادند دستش از بدهکاری کمرش را شکست چنان فلجش کرد که مانند ی آدم قطع نخاع گردنی دیگه درمان نمیشه
حقگو
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند دانه دانه،،،کهی لم لپ خورد گهی دانه دانه،،،آزموده را دوباره ازمودن گناه کبیره هست ، جمع کن بساطتت رو
C بویراحمد واحد
United States
جناب شاید رای نیاورد اما در اینکه زارعی بنیانگذار گفتمان مهربانی واخلاق بود نه بالا وپایین ونه چپ و راست. ایشان پارلمان که هیچ توانایی وزارت را هم بخوبی دارند
امین الله
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج زارعی اسوه مردم داری
سید
Iran, Islamic Republic of
حاج زارعی نمایندگی میکرد ن اینکه بویراحمد رو ب دو شقه....
اختلافی که روشنفکر در بویراحمد ایجاد کرد در قالب ندای تا ابد باقی خواهد ماند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
زارع خدمت بسیاری به مردم کرد خیلی از پروژه ها در دوره نمایندگی زارع به بهره برداری رسید
آریانزاد
Iran, Islamic Republic of
هیچوقت بهش رای ندادم ولی آدم با شخصیتی هستند
هادی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
آقای زارع فرد بسیار خوبی می باشند ولی با ثبت نام وماندن در انتخابات با آبروی حود بازی وباعث برنده شدن روشنفکر می گردند که با این وجود برای همیشه محبوبیت خود را در بویراحمد علیا از دست خواهند داد بهتراست فعلا از امتیازات شرکت نفت بهره ببرند
مارگون
Iran, Islamic Republic of
زارعی هیچ وقت به دنبال بویراحمد بالا و پایین نبوده وبه همه به یه چشم نگاه میکرد
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام به نظر دوستان ؛بد آدمی نبودحاج زارع
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد هیچگاه خدمات ایشان را فراموش نخواهد کرد.
ما مردم کاکان از نعمت گاز برخوردار شدیم و اکثر کوچه ها آسفالت شد. باغ های ما در زمان ایشان تماما ابیاری قطره ای و پمپاژ آب شد
انشاا...کاکان مجدد برای ایشان سنگ تمام میکذارد
اصلاحطلب
Belgium
ولله قسم ب جز حاج زارعی رای نمیدم.
حسین
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام برای جنابعالی
بیشتر از این وجهه سیاسی که دارید را به آزمایش نگذارید، دوران خدمت شما به پایان رسیده
بوراحمد
Iran, Islamic Republic of
حاجی عزیز به خدا دوست داریم وارزوی پیروزی برایتان ازخداوند متعال خواست داریم ولی این دوره کمتراز10000..ده هزار بیشترنداری خواهشن بگذر ازاین دوره انتخابت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هیچ نماینده ای به اندازه زارعی برای بویراحمد کار نکرد ایشان هم از لحاظ اخلاقی هم از لحاظ کارکرد فوق العاده هستند
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1