تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۴۶۳۷۶۸
یادداشت ارسالی؛

افکار عمومی منتظر توضیحات سناتور و مختار است

میر آرش تقوی
۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
افکار عمومی منتظر توضیحات سناتور و مختار است
کبنا ؛میر آرش تقوی: کهگیلویه باز هم اولین شهرستانی است که فضایی انتخاباتی بر آن حاکم شد و تأسف‌بارتر اینکه روحانیون فعال در عرصه انتخابات آتش بیار این معرکه‌اند. 
در این مطلب می‌کوشم بی‌طرفانه به هرکدام از این برادران جداگانه و خلاصه بپردازم.
هشت ماه مانده به اسفند پرتلاطم، آتش انتخابات به خرمن امنیت روانی مردم افتاده است.
گویی این چهار شهرستان جزئی از خاک ایران نیستند که نه تنها قانون مملکت بر آن‌ها حاکم نیست که حتی دستورات موکد مقام معظم رهبری هم آشکارا مورد بی اعتنایی قرا می‌گیرند!!؟؟
از بالاترین مقامات استان تا پایین‌ترین رده‌ها با نظر مستقیم نماینده مستقر انتخاب شده‌اند و هر اداره به نوعی یک ستاد انتخاباتی است!!!
دیگر همه می‌دانندکه برای مراجعه به ادارات و بانک‌های کهگیلویه و گرفتن نتیجه مطلوب، ابتدا باید سری به دفتر نماینده بزنند و ساعت‌ها در صف بمانند بلکه باتماس تلفنی و یا مکتوبی از رئیس محترم دفتر مورد تفقد قرار بگیرند تا شاید مشکلشان حل شود.
به عقیده من حاج آقا موحد باید درباره وعده‌های انتخاباتی و به ویژه سرانجام سدآبریز و موارد فوق الذکر که شاه بیتشان اصرار‌ ایشان در چینش مدیران استانی و شهرستانی برخلاف اصل تفکیک قوا و فرموده‌ی موکد مقام معظم رهبری است به افکار عمومی پاسخی درخور ارائه دهد و معتقدم نادیده گرفتن سئولات مطرح در ذهن افراد جامعه و سکوت آزار دهنده‌ ایشان در همه‌ی موارد عواقبی بسیار ورای تصور ایشان در پی خواهد داشت!!
بگذریم؛
هشت ماه مانده به اسفند انتخاباتی آشکارا متینگ انتخاباتی مختار کهگیلویه در فضای مجازی تبلیغ می‌شود تا هر چه با شکوه‌تر برگزار شده و ورود مختار به عرصه انتخابات با موجی هرچه امکان دارد بزرگتر همراه شود.
اینکه شایسته سالاری سالهاست رخت از کهگیلویه بربسته و تنها کسانیکه توجه پدر خوانده‌های سیاسی را جلب می‌کنند بر مسند‌ها تکیه می‌زنند دیگر خبر جدیدی نیست و حساسیت کسی را برانگیخته نمی‌کند!!!  
اینکه مقاماتی که قرار است مجری انتخابات باشند اکثرا از یک جغرافیا و طایفه خاص و خارج از وزارت کشورآمده و تجربه‌ای در این زمینه ندارند هم چیز پنهانی نیست که من امروز افشاگری کنم!!!
همگان این موضوعات را می‌دانند و بی صبرانه منتظرند ببینند نظر و برخورد شورای نگهبان در این زمینه‌ها چیست؟
کهگیلویه به عجایب عادت دارد و اگر موضوعی عجیب نبود توجه‌ها را جلب می‌کند.
اما برای من انتخاب اسم مختار توسط آقای بزرگواری گل سرسبدهمه‌ی این عجایب است!!!!
انتخابات کهگیلویه همیشه پر از این عناوینی مثل سناتور و سردارسازندگی و........ بود اما هرکدام برای خود توجیهی داشت و دارد!!!
مثلاً طرفداران آقای موحد‌ ایشان را سناتور می‌نامند، هرچند دیگر مجلس سنایی نیست که سناتوری باشد!!!
اما طبق قانون زمان رضاشاه علمای دینی که تحصیلات آکادمیک نداشتند اگر قصد شرکت در انتخابات مجلس سنا را داشتند باید دارای سه دوره سابقه نمایندگی مجلس شورای ملی می‌بودند و با توجه به اینکه موحد سه دوره نمایندگی را پشت سر گذاشته بود با ابتکار طرفدارانش به سناتور شهرت یافت.
سردار سازندگی هم لقب آقای مهندس هاشمی‌پور است که با توجه به اینکه‌ایشان سردار سپاه هستند و در زمینه پروژه‌های سازندگی سابقه مفصلی دارند قابل توجیه است اما هر چه فکر می‌کنم مناسبتی بین حاج آقا بزرگواری و لقب مختار که خود‌ ایشان هم برآن تأکید دارند پیدا نمی‌کنم!!!!!!!
آقای بزرگواری از یکطرف اصرار دارند خود را سیدی با صداقت و به دور از پیچیدگی‌های سیاسی و از جنس مردم معرفی کنند و از سویی لقب یک اشرافزاده عرب را که در تاریخ به سیاس و کیّس بودن معروف است را برای خود بر می‌گزینند!!!!!!
البته رفتار‌های متناقض از حاج آقا بزرگواری بعید نیست، ما از تقاضای حکم اعدام برای میرحسین موسوی و کروبی و مرگ بر رفسنجانی در صحن علنی مجلس تا جلسات خصوصی در ییلاقات کهگیلویه با تاجگردون را به یاد داریم اما انتخاب لقب مختار واقعاً محیرالعقول است!!!!
اگر صرفاً استفاده از محبوبیت کاراکتر مختار در آن سریال تلویزیونی مدنظر ایشان است باید عرض کنم بسیار ساده انگارانه با موضوع برخورد کرده و سطح سواد جامعه را درست محاسبه نکرده‌اند، مختار جوانب بسیاری دارد که باید به آن‌ها توجه می‌کردند!!!
اگر قدری در احوالات مختار مطالعه کنیم خواهیم دید با اشرافزاده‌ای بسیار متمول و سیاس طرف هستیم که برای رسیدن به اهداف سیاسی خود گا‌هاً دست بر کلام الله هم می‌گذارد و بعد از ر‌هایی از تنگنا عهد می‌شکند!!!!
با عبدالله ابن زبیر که لزومی نمی‌بینم در وصف کینه و عداوتش با اهل بیت قلمفرسایی کنم (از جنگ جمل تا ماجرای مختار، ) بیعت می‌کند و بیعت می‌شکند.
در زمان خود توسط دشمنانش به کذاب معروف بود!!!!! درست است که این لقب را دشمنان به او داده‌اند اما قطعاً رفتار سیاسانه‌ی مختار که حاضر به بازی در هیچ تیم بازنده‌ای نبود حتی اگر خونخواهان امام حسین (ع) هم باشند!!!! (قیام توابین) و قسم شکنی و بیعت شکنی‌های مکررش در شهرت یافتنش به کذاب بی‌تأثیر نبوده و نیست!!
گذشته از این موارد چه شباهت تاریخی بین امروز و روزگار مختار توانسته مشوق حاج آقا بزرگواری در انتخاب این لقب باشد؟ مختار در زمانی وارد میدان سیاست شد که شیعه در ضعف و سختی بسر می‌برد و سیدالشهدا(ع) آنگونه مظلومانه به شهادت رسیده بودند و مختار انتقام از قاتلین اهل بیت را سرمایه تلاشش کرده بود!!!
امروز الحمدلله شیعه در اوج اقتدار و حکومت جمهوری اسلامی محکم و استوار است!!!!
متعجبم حاج آقا مختارشده‌اند تا انتقام که را از کی بگیرد؟
و اما مختار؛
مختار برادر زن عمربن سعدملعون  و از زن اولش داماد سمره بن جندب است که پیامبر (ص) اورالعن کرد و از خود راند و فرمود تو انسان مضری هستی!!!!!!  
روایت است که سمره بن جندب پدر زن مختار در زمان خلافت عمر آشکارا شراب می‌فروخت!!
زن دوم مختار دختر نعمان بن بشیر حاکم منصوب معاویه برکوفه بود که او را مردی ملایم و اهل مدارا توصیف کرده‌اند اما در سفیانی بودنش شکی نیست.
با این تفاصیل حاج آقا بزرگواری در دو مورد باید پاسخگوی افکارعمومی باشند.
۱-چرایی انتخاب لقب مختار
۲-چرایی متینگ زود هنگام انتخاباتی برخلاف قانون و امر موکدمقام معظم رهبری.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احتمالا سن ناتور و مخ تار اقرب به صواب باشد😃
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
میر آرش لطفا بزرگواری را با موحد مقایسه نکن اولا بی انصافیست کسیکه ۳۰ در راس بوده را با کسی که ۸ سال در راس بوده مقایسه کنی بعدش گرچه در بحث عملکرد قابل مقایسه ان اما از بعد رفتاری و اخلاقی بزرگواری انسانی خداترس، پاکدست و صادق هست.
جهان اربا
United Kingdom
سید جان چند میگیری شعار انتخاباتی اختراع میکنی؟
Man
Iran, Islamic Republic of
به نظر میادحرکت چرخشی طرف سرادر انجام شد ، فکر کنم معامله انجام شد
علی
Iran, Islamic Republic of
مختار 😀سناتور 😀مردم‌ کهگیلویه بدبخت چه فریبها که نخوردند
محمدولایی
United Kingdom
اغای تقوی؟؟؟ متن که از روی املا بود::: اما اتهامات:::: فقط شما قال زده اید::::: مردم انقدر اگاهی دارند:::: که توهم را از واقع جدا کنند::::: البته رسانه ها را باید تشویق به خوبی وادامه همه نظرات کرد::::: کتاب عالم مثال را نگاهی بفرما
میر علی
Iran, Islamic Republic of
اگر یک میلیون سال دیگه بیای دهدشت همون دهدشته فقط سنگ جدول هاش رنگ میشه وگرنه تا این بیسواد ها میشن نماینده کلاه مون پس معرکه است.روحیه مخالفت با دانش در ما وجود داره این خودش مایه بدبختی و فلاکت است
United States
قبلاً عدل را نکوهش می‌کردی برای سناتور ؟حالا سناتور کاری برایت نکرده افتادی به نکوهش کردنش ؟!!!عجب چقدر زود فراموش کار شدی و
لی حافظه مردم اینقدر فراموش کار نیست
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1