کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

بصیرت در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

21 فروردين 1402 ساعت 16:30

انتظار می‌رود نمایندگان محترم استان تقوای الهی را پیشه کنند و در این مسیر سخت و دشوار به خاطر رضای خدا و مردم استان این مرد بصیر را همراهی کنند و از معرفی و فشار جهت استفاده از نیرو‌های ناکار آمد و ضعیف خودداری کنند.


یادداشت ارسالی: قانونمداری و اجرای عدالت موضوعی است که همه‌ی مدیران در ابتدای مدیریتشان از آن به عنوان هدف اصلی خود در سیستم نام می‌برند و در رسانه‌ها و همچنین جلسات اداری به مردم و پرسنل زیر مجموعه خود این اطمینان را می‌دهند که در مجموعه تحت مدیریتشان عدالت اجرا می‌سود
دانشگاه علوم پزشکی یک دستگاه آکادمیک، پژوهشی، بهداشتی درمانی و محل پرورش نخبه‌های علمی و پزشکی استانی و کشوری است.
این دستگاه پراست از نخبه و هیأت علمی، متخصص، فوق تخصص و اساتید برجسته استانی و کشوری!!!  
وزن صندلی مدیریت این دانشگاه در استان ما بسیار سنگین است و می‌طلبد که نماینده عالی دولت و نهاد‌های نظارتی و اطلاعاتی در استان نسبت به انتخاب مدیر این دستگاه و مقوله‌ی سلامت مردم حساسیت لازم را داشته باشند و در مقابل خواسته‌های نامعقول سیاسیون مقاومت نموده و مدیر در خور شأن این دستگاه انتخاب نمایند.
این دستگاه عریض و طویل همیشه در معرض آسیب‌های ناشی از دخالت سیاسیون بوده است ولی متأسفانه در چهار الی پنج سال اخیر به طرز بسیار عجیبی قربانی مطامع و اشتهای‌سیری‌ناپذیر سیاسیون و قدرت طلبان گردیده و همین عامل دانشگاه را از ریل اصلی خود خارج و به محلی برای بکارگیری فله‌ای نیرو، تسویه حساب‌های شخصی و سیاسی و همچنین انتصاب افراد فاقد تخصص در پست‌های تخصصی و کلیدی دانشگاه و زیر مجموعه آن گردیده است.
پس از حاشیه‌های پرویز یزدان پناه در دانشگاه و شروع به کار دولت رئیسی همه منتظر عزل وی و انتخاب یک رئیس انقلابی و کار آمد بودند.
با آمدن محمد غلام نژاد شور و شعفی دانشگاه را فرا گرفت و همه‌امیدوار به اصلاح رویه‌های نادرست در پوست خود نمی‌گنجیدند.
با گذشت زمان اگر چه غلام نژاد در حوزه‌های مالی و عمرانی عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت اما با انتصابات ضعیفش در بازرسی، توسعه، غذا و دارو، فرهنگی و دانشجویی، مرکز بهداشت بویراحمد و ابقای روابط عمومی و اصرار بر اشتباهاتش در انتصابات و عدم تغییر این مدیران، خود و دانشگاه را وارد حاشیه کرد که در نهایت منجر به عزل وی گردید.
پس از عزل غلام نژاد و انتصاب جاودان سیرت موجی از آرامش در بین پرسنل و مسئولین ارشد استانی دیده شد که این عکس العمل ناشی از شناخت آن‌ها از شخصیت، تجربه، عملکرد موفق جاودان سیرت در مدیریت‌های قبلی وی دارد.
اکنون که بیش از پنجاه روز از مدیریت جاودان سیرت می‌گذرد پختگی و بصیرت در عملکرد وی کاملاً هویداست.
در سه انتصابی که توسط وی صورت گرفته است علاوه بر انقلابی‌گری، توانمندی و کاریزماتیک بودن این افراد در انتخابشان بسیار هوشمندانه بوده است و این نشان از حساسیت وی در انتخاب معاونین و مدیرانش دارد و می‌داند که موفقیتش در دانشگاه در گرو انتخاب تیم قوی و توانمند است.
مدتی پیش در فضای مجازی مطلبی منتشر شده بود که راز جاودانگی جاودان سیرت در تعامل با نمایندگان است که معلوم بود نیت نویسنده مطلب، هدایت وی به سمت جریانی خاص است.  
اما راز جاودانگی جاودان سیرت در بصیرت اوست.
سرپرست فعلی دانشگاه با انتصابات در این روز‌ها نشان داده است که تصمیم ندارد از بانیان وضع موجود و کسانی که امتحان خود را در مدیریتشان پس داده‌اند و نمره خوبی نگرفته‌اند استفاده کند.
انتظار می‌رود نمایندگان محترم استان تقوای الهی را پیشه کنند و در این مسیر سخت و دشوار به خاطر رضای خدا و مردم استان این مرد بصیر را همراهی کنند و از معرفی و فشار جهت استفاده از نیرو‌های ناکار آمد و ضعیف خودداری کنند.
می‌طلبد در این برهه‌ی حساس (با توجه به انتخابات پیش رو) نهاد‌های نظارتی و اطلاعاتی بازوی قدرتمند رئیس فعلی دانشگاه و سایر مدیران استان باشند، در تأیید افراد معرفی شده در پست‌ها حساست بیشتری به خرج دهند و با افرادی که آزمون خود را در مدیریت‌های قبلی پس داده‌اند و عملکرد خوبی نداشته‌اند مماشات نکنند زیرا تأیید و انتصاب افراد ضعیف اعتماد عمومی به نظام را کاهش می‌دهد و باعث کاهش انگیزه پرسنل و عدم ارائه خدمات مطلوب به مردم ( که هدف نهایی هر دستگاه می‌باشد) می‌شود...


کد مطلب: 460873

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/460873/بصیرت-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1