کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقدی بر انتخاب مشاور ورزش فرماندار کهگیلویه؛

حکم مشاور ورزش بدون مشورت ورزشکاران

12 فروردين 1402 ساعت 14:24

ورزش و جوانان در استان یکی از حوزه‌های بی‌متولی است و ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از کمبود و فقدان امکانات و زیرساخت‌ها در رنج و عذابند. اگر احیانا موفقیتی همچون همان موفقیت تیم هندبال فراز بام خائیز پیش می‌آید محصول عزم و اراده شخصی است و دستگاه‌ها تنها به نصب بنر تبریک مشغولند.


حکم مشاور بویژه در سطوح استانی و شهرستانی را حتی نمی‌توان یک حرکت تشریفاتی خواند و بیشتر نوعی جلب رضایت و یا ساکت کردن بعضی افراد است.
از سوی دیگر باید عبدالعزیز موسوی را یکی از نامرتبط‌ترین فرمانداران تاریخ کهگیلویه دانست. فردی که در ابتدا با فشار قومی خود را به نماینده تحمیل کرد و بعد از آن مدت‌ها شهرستان را معطل تأیید حکم خود نمود. در نهایت نیز با هر لطایف الحیلی که بود حکم وی تأیید شد. ولی در طی این مدت فرمانداری و فرماندار هیچ حرکت و عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند و هیچ اتفاق عمرانی، اداری، فرهنگی و... در شهرستان رخ نداده است.
بررسی عملکرد موسوی نیازمند یک بررسی مفصل و دقیق است اما حکم جدید وی برای یکی از ورزشکاران استان به عنوان مشاور ورزشی بی‌اطلاعی وی از واقعیات شهرستان را نشان می‌دهد. چنین احکامی که در بهترین حالت جنبه نمادین دارد باید عامل همدلی و نزدیکی اهالی آن حوزه شود که برای چنین کاری مشورت و بررسی شرایط آن حوزه و بخش ضروری است. در حالی که در حکم سید عبدالعزیز موسوی برای مشاور ورزشی با موجی از اعتراض و نارضایتی مواجه شدیم و در رأس اعتراضات پست اعتراضی چهره ملی ورزش در شهرستان کهگیلویه و استان کهگیلویه و بویراحمد یعنی مجید پارسایی در نوع خود جالب توجه بود.
البته ترکیب مهمانان دیدار با موسوی و خروجی آن دیدار بخوبی نشان می‌دهد این تصمیم بیش از آن که برآیند یک خرد جمعی باشد نتیجه فشار و سفارش از بیرون است. و به تبع نیز در ادامه مشاور نه در مقام مشورت دهنده ظاهر خواهد شد که اساساً چنین ضرورتی نه در ساختار اداری ما تعریف شده است و نه فرماندار فعلی کهگیلویه را به این کار‌ها، کاری است.
ورزش و جوانان در استان یکی از حوزه‌های بی‌متولی است و ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از کمبود و فقدان امکانات و زیرساخت‌ها در رنج و عذابند. اگر احیانا موفقیتی همچون همان موفقیت تیم هندبال فراز بام خائیز پیش می‌آید محصول عزم و اراده شخصی است و دستگاه‌ها تنها به نصب بنر تبریک مشغولند.
اگر همین امروز یک آمار خیلی ساده و جزئی از موسوی فرماندار کهگیلویه خواسته شود، به نظر می‌رسد؛ وی هیچ اطلاع و آماری از واقعیات شهرستان کهگیلویه ندارد و از این حکم و احکام اینچنینی نیز خیری عاید شهرستان نخواهد شد.
ولی کاش در چنین مواردی، اندکی تدبیر به خرج داده می‌شد و حداقل چنین حکمی به نزدیکی و انگیزه بخشی بیشتر ورزشکاران منتج می‌شد.
در دوره فرمانداری جعفر نیکبخت در کهگیلویه و در دولت تدبیر و‌امید وی علاقه زیادی به صدور احکام برای مشاورین مختلف داشت و احتمالاً موسوی به جای کار عمقی و ماندگار می‌خواهد خود و دیگران را به همین احکام قانع و خوشحال گرداند. ولی خوب است‌ وی بداند فرمانداری به «فرمان داری» است نه اینکه در دفتر فرماندار حاضر شد و به لطف چند رسانه نیز با تیتر‌های آنچنانی ناواقعیت ناموجود را زیبا و ویژه جلوه داده شوند.


کد مطلب: 460488

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/460488/حکم-مشاور-ورزش-بدون-مشورت-ورزشکاران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1