کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی به تحرکات سیاسی حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا؛

واهمه رقیب...

19 دی 1401 ساعت 11:00

هر چه به انتخابات 1402 نزدیک‌تر می‌شویم، تحرکات فعالین سیاسی بیشتر می‌شود. رصدهای کبنانیوز نشان می‌دهد چهره‌هایی همچون نادر منتظریان، محمد بهرامی، مهدی روشنفکر، شیرعلی خرامین و برخی دیگر، از افراد اصلی انتخابات آینده در حوزه انتخاباتی بویراحمد، دنا و مارگون هستند.


هر چه به انتخابات 1402 نزدیک‌تر می‌شویم، تحرکات فعالین سیاسی بیشتر می‌شود. رصدهای کبنانیوز نشان می‌دهد چهره‌هایی همچون نادر منتظریان، محمد بهرامی، مهدی روشنفکر، شیرعلی خرامین و برخی دیگر، از افراد اصلی انتخابات آینده در حوزه انتخاباتی بویراحمد، دنا و مارگون هستند.
این روزها دیدارهای مردمی پایه و اساس کار همه این افراد است و البته به نظر می‌رسد لیدریابی نیز می‌کنند. با وجود ریزش‌هایی که در بین بدنه آرای مهدی روشنفکر و جریان ندای وحدت دیده می‌شود، به‌نظر می‌رسد شیرعلی خرامین یکی از پدیده‌های انتخابات مجلس 1402 باشد.  بنابراین رصدهای انتخاباتی تا به امروز نشان می‌دهد رقابت‌های انتخاباتی در مجلس آینده در حوزه انتخاباتی بویراحمد به ویژه در منطقه بویراحمد سفلی حول دوقطبی روشنفکر-خرامین خواهد بود. در انتخابات گذشته، جریان مردمی ندای وحدت با همراهی مردمی به نتیجه رسید که همراهان این جریان منتظر تغییر و تحول به نفع مردم به عنوان‌ صاحبان‌ اصلی و ولی نعمتان انقلاب بودند.
اما پس از گذشت زمانی یک تا دو ساله، مشخص شد که منتخب و رهبر آن در پستوی ذهنش چیز دیگری می‌گذرد و دنبال مسائل کلان، گره‌گشا و راه‌گشا برای حل مشکلات اصلی مردم و انجام کارهای زیربنایی نیست. از روزی که سطح‌کارکرد نمایندگی در بویراحمد به جلسات مخفیانه منتهی، و کارکرد آن به پایین‌ترین‌ سطوح اجتماعی و سیاسی تقلیل داده شد، این موضوع از نگاه‌های تیزبین افراد فهیم دور نماند.
جریانی که به تدریج کارکردش تقلیل داده شوده بود به جابه‌جایی چند مدیر و معاونِ خرد، قطعاً نمی‌توانست همراهی افرادی را به دنبال داشته باشد که دنبال حل مسایل فراتر و البته حفظ حرمت و منزلت سایر رأی‌دهندگان‌باشد. در چنین فضایی که جامعه و بدنه رأی‌دهنده در آن قرار گرفته بودند و امید به تغییر بیش از پیش شده بود، یکی از افراد شاخصی که زود به اصل موضوع پی برد شیر علی خرامین بود؛ شخصی دانشگاهی به تمام معنا. تذکرات دلسوزانه و پیگیری‌های او برای برگشت نمایندگی به ریل اصلیِ خود، میسر واقع نشد و باعث شد که او نیز به مثابه بقیه، راه خود را علناً و عملاً جدا و خود و اعتبار علمی اش را از این وضعیت منفک کند.
در نهایت خرامین عزم خود را جزم کرد تا ثابت کند که در راه انتخابی خود ثابت‌قدم و استوار است. اخیراً نیز اتفاق عجیبی رخ داد که بسیار جای تأمل دارد؛ ظاهراً بر اساس دعوت رسمی سازمان ‌تبلیغات اسلامی، از خرامین در خصوص ایراد سخنرانی با موضوع مشاوره خانوادگی و مسایل و مشکلات جوانان در روستای توت‌نده با محوریت مسجد امام علی دعوت به‌عمل آمده که برخی صاحب منصبان مانع از سخنرانی او شدند. بسیار تأمل‌برانگیز است که چرا برخی حتی از سخنرانی یک شخصیت علمی واهمه دارند و مسائل اجتماعی را به پای مسائل و تعاملات سیاسی ذبح می‌کنند. در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد آسیب‌های اجتماعی در بویراحمد، دنا و مارگون روندی صعودی داشته و باید با جریانی علمی آن را بررسی و رفع کرد، دغدغه برخی، تنها منافع سیاسی است و به راحتی از کنار این مسائل اجتماعی عبور می‌کنند.
جای تأمل دارد مسئولینی که از نردبان اعتماد مردم بالا رفته‌اند و باید تمام هم‌وغم‌شان‌حل مشکلات جوانان، ارائه راهکار و چاره‌جویی جهت جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه باشند، مجدد با تنزل ‌شأن و جایگاه مسئولیت خود دنبال کارشکنی و ممانعت از سخنرانی علمی یک فرد متخصص می‌شوند. تا جایی که اطلاع واصل شده در همین مناطق چندین‌نفر نیز اقدام به خودکشی کرده‌اند که خوشبختانه به خیر گذشت.
نقش نهادهای مسئول و نظارتی ایجاب می‌کند که وارد عمل شوند و همچون گذشته به وظیفه خود قاطعانه، عالمانه و با اقتدار عمل کرده تا بیش از نیز شاهد بی نظمی، ساختارشکنی و شکاف اجتماعی نباشیم.


کد مطلب: 456787

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/456787/واهمه-رقیب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1