کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

جشن مهرگان

سروش درست

23 آذر 1401 ساعت 9:41

کهگیلویه و بویراحمد ریشه دارد؛ نیاز به‌اندیشه دارد. اندیشه‌ها در مدارس مدرن، مجهز و تکنولوژیک ساخته و پرداخته می‌شود. جشنواره مدرسه‌سازی کهگیلویه و بویراحمد، جشنواره ریشه‌ها و‌ اندیشه‌ست. مدرسه‌سازی فرهنگ است، در تقویت و توسعه این فرهنگ ناب ایرانی بکوشیم و بکوشید.


دل از داوری‌ها بپرداختند
به آیین یکی جشن نو ساختند
فردوسی
مدرسه، مکان ادب‌آموزی ست؛ ادب، زیرساختِ فرهنگ و فرهنگْ، زیر اساسِ توسعه است.
برای دیدن کهگیلویه و بویراحمدی توسعه یافتهْ باید از مدرسه‌ها، شروع نماییم.
به هر دیاری وارد شدید، برای رؤیت روایت پیشرفت یا نبود پیشرفت آن سامان، به سراغ آموزش و پرورش آن دیار بروید.
«آموزش» و «پرورش»، دو بال رشد و تعالیْ جامعه است. برای آموزش، رشد آگاهی و توسعه‌ی دانش، نیاز به فضاهای آموزشی به روز، مجهز و با ساختاری مبتنی بر زیباشناسی ست.
معمولاً دولت، بودجه‌ای برای توسعه و تجهیز مدارس، مد نظر می‌گیرد؛ اما در دیگر استان‌ها، مردم منتظر دولت نمی‌مانند. مدرسه‌سازی در آن مناطق، با نیک‌اندیشیِ خود مردمان آن جامعه، به توسعه و چه بسا به خودکفایی رسیده است. فرهنگ مدرسه‌سازی، «فرهنگ عاشقی» ست.
معمولاً، انسان‌های باسخاوت، فرهیخته و نیک‌اندیشه، با ثروت دانش، به محفل مدرسه‌سازان می‌پیوندد.
در هر استانی، در کنار اداره کل نوسازی مدارس استان، انجمن خیرین مدرسه ساز، به عنوان بازوی توانمندی، به ساماندهی بودها، کمبودها و نبودهای مدارس در آن استان‌ها می‌پردازند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد، نیز، انجمن خیرین مدرسه ساز، با همکاری اداره کل نوسازی و همیاری سفیران مدرسه‌سازی در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های مدونی برای توسعه و تقویت مدرسه‌سازی دارند. در آتیه‌ای نه چندان دور، خبرهای خوبی در راه است:
 از زبان این رسانه و در این جا و گاهِ مناسب، شما فرهیخته و مخاطب گرانمایه را به عنوان یک عضو فعال مدرسه‌ساز به انجمن مدرسه‌سازی به عنوان محفلی ادبی- فرهنگی دعوت نموده تا با استعانت الهی، از استعداد و پتانسیل جنابعالی، -در تقویت و توسعه این فرهنگ- استان و بالطبع ایران زیبا، بهره‌مند شود.
 داشتن سهمی به اندازه یک دانه آجر در بنای ساختمان زیبای دانش، فرهنگ و آگاهی، که همان مدرسه‌سازی ست؛
قدمی با شکوه است.
 شانزدهم آذرگان ۱۴۰۱خ.
 یاسوج ابری خزانی
سروش درست


کد مطلب: 455605

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/455605/جشن-مهرگان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1