کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

آموزش و پرورشِ پیشرو با حضور عزتخواه

16 مهر 1401 ساعت 21:24

با وجود اینکه کمتر از هشت ماه از حضور حسنعلی عزتخواه به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد، اما در این مدت شاهد حضور وزیر آموزش و پرورش در استان بوده‌ایم.


با وجود اینکه کمتر از هشت ماه از حضور حسنعلی عزتخواه به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد، اما در این مدت شاهد حضور وزیر آموزش و پرورش در استان بوده‌ایم.
انتخاب مدیرکل آموزش و پرورش با حواشی زیادی روبرو بود. افراد زیادی به عنوان گزینه مدیرکلی مطرح شده بودند، اما در نهایت عزت‌خواه به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش منصوب شد. پیش از این هادی زارع پور صندلی آموزش و پرورش را در اختیار داشت. با وجود عملکرد مطلوب زارع‌پور، بسیاری گمان می‌کردند جانشین او هر که باشد، نمی‌تواند جای خالی کسی را که بیش از هشت سال بر این کرسی تکیه زده بود را پر کند. اما در کمتر از هشت ماه، عزتخواه توانست وزیر را به استان بکشد.
حضور وزیر در کهگیلویه و بویراحمد و افتتاح چندین مدرسه و یک خوابگاه مجهز با حضور وزیر آموزش و پرورش، نقطه عطفی در کارنامه عزتخواه است. در حالی که افتتاح این پروژه‌ها می‌توانست با حضور معاونین وزیر صورت بگیرد، اما عزتخواه تنها به حضور وزیر راضی شد.
از سوی دیگر، اختصاص اعتبار برای اردوگاه فرهنگیان در سیسخت، یکی دیگر از مواردی بود که در سفر وزیر به استان مطرح شد. این اردوگاه علاوه بر اینکه می‌تواند مکانی برای فراغت فرهنگیان باشد، می‌تواند زمینه‌های تفریحی و گردشگری نیز داشته باشد.
نکته مهم این است مدارسی که عزتخواه تصمیم گرفته بود با حضور وزیر افتتاح شوند، هنرستان بودند که نشان‌دهنده توجه مدیرکل آموزش و پرورش به ارتباط تحصیل و کار است.
از سوی دیگر، در دوره عزتخواه انتصابات کمتر رنگ و بوی سیاسی دارند. این در حالی است که در اغلب دستگاه‌های استانی، بعضاً در انتصابات معاونین، معادلات سیاسی حکمفرماست و کمتر شایسته‌سالاری دیده می‌شود.
انتخاب سید ولی موسوی به عنوان مدیر روابط عمومی این اداره کل، نقطه روشنی در کارنامه عزتخواه است. همین موضوع نشان از عزم عزتخواه برای شفاف‌سازی انتصابات و اقداماتی است که در این اداره کل اتفاق می‌افتد.
اما با این وجود بهتر بود که در سفر وزیر، جلسه‌ای با حضور رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها گذاشته می‌شد، تا آنها نیز مشکلات خود را به گوش وزیر می‌رساندند. علاوه بر این، بدیهی است رویه‌ای که عزتخواه در پیش گرفته باید ادامه داشته باشد تا شاهد گام‌های مؤثرتری برای بهبود عملکرد آموزش و پرورش استان باشیم. 


کد مطلب: 453226

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/453226/آموزش-پرورش-پیشرو-حضور-عزتخواه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1