تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۴۴۷۷۳۹
یادداشت ارسالی؛

سفرهای کاری نماینده مجلس یا شوی انتخاباتی؟ / فرمانداران نمایندگان

۳
۱۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
سفرهای کاری نماینده مجلس یا شوی انتخاباتی؟ / فرمانداران نمایندگان
کبنا ؛ یادداشت ارسالی: اندکی کمتر از دو سال تا انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی زمان مانده است ولی متاسفانه از آنجا که در استان همه اتفاقات و مسائل حول انتخابات مجلس در گردش است برخی‌ها در تلاشند این فضا را انتخاباتی – تبلیغاتی نمایند. نگاهی به سفرهای نماینده حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون به مناطق مختلف استان در قالب دیدارهای مردمی و سفرهای کاری و نحوه مدیریت و برنامه ریزی این سفرها و گزارشات خبری آن نشان می‌دهد که این سفرها صرفاً جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی دارد و اگر هم قول و وعده‌ای در این سفرها داده می‌شود تنها برای تیتر در رسانه‌ها است و مصرفی بیش از این ندارد.
آقای مهدی روشنفکر از فردای 2 اسفند 98 نماینده همه مردم حوزه انتخابیه محسوب می‌شود و نماینده مردم در یک ظرف بزرگتر در سطح ملی است، بنابراین محدود کردن خود به همان جریان انتخاباتی و برخی رفتارهای نمایشی، پایین آوردن سطح نمایندگی و نگه داشتن استان در اختلافات و چند دستگی‌های ایام انتخابات است.
اگر غیر از این است پس چه اصراری به جمع کردن چند کودک خردسال بی خبر از مناسبات سیاسی کشور و تشویق و یا اجبار آنها به رقص و پایکوبی در جلوی خودروی نماینده است که در آن لحظه وقت، خودرو و هر چیز دیگرش متعلق به مردم و بیت المال است. ممکن است آقای روشنفکر و دفتر وی این نوع استقبال‌ها را خودجوش عنوان کنند ولی بر کسی پوشیده نیست که واقعیت چیز دیگری است و هدف مانور سیاسی و حفظ فضای انتخاباتی است. راه اندازی کاروان‌های انتخاباتی و شلوغ کردن تجمعات و بردن افراد از یاسوج به این جلسات تنها و تنها تقلیل تراز نماینده از یک جایگاه ملی به جایگاه محلی و اثبات غیر خودجوش بودن این گونه جلسات و برنامه‌هاست.
نکته قابل تأمل دیگر در این سفرها حضور فرمانداران و مدیران دولتی در معیت نماینده و گاهی در قالب یک عضو دفتر نماینده است به گونه‌ای که دیده شده است فرمانداران در مراسمات فاتحه خوانی نیز نماینده را همراهی می‌کنند. فرماندار می‌تواند طرفدار نماینده باشد و از حمایت نماینده برخوردار باشد ولی مطابق صراحت قانون در منصب فرمانداری و در حین مأموریت‌های اداری لازم است حداقل ظاهر کار رعایت شود و خود را به یک یادداشت بردار نماینده تقلیل ندهد.
استان نیازمند کار و تلاش مضاعف برای عبور از شرایط سخت اقتصادی و عمرانی است و زمان برای شوی‌های تبلیغاتی و انتخاباتی فراوان است از نمایندگانی که خود را نماینده همه مردم می‌دانند این انتظار می‌رود که حتی بر فرض خودجوش بودن چنین رفتارها و استقبال‌هایی پیش دستی کرده و جلوی این کارهای نمایشی را بگیرند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

زاگرس
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
قرآن رنگش را نیبینه،
شگفتانه
Iran, Islamic Republic of
. خودش جزوه بنویس نماینده هاست بعد میخوای فرمانداراش‌ مستقل باشند ؟ استاندار و فرماندارش
اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
1