کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

مناسبات قدرت در کهگلیویه و بویراحمد؛ گچساران همان واو معروف هم نیست!

8 بهمن 1400 ساعت 3:15

در این میان تنها یک واحد کوچک و بی اثر از استانداری یعنی دفتر بازرسی استانداری سهم گچساران شده است و یک هیاهو بنام دانشگاه علوم پزشکی که یکی از چهره‌های علمی و انقلابی و اصولگرا بنام دکتر غلام نژاد را در حد گزینه مطرح کرده‌اند و هر روز با آبرو و اعتبار ایشان و یک حوزه انتخابیه بازی می‌کنند.


یادداشت ارسالی: هنوز دولت انقلابی به طور کامل در استان و شهرستانها مستقر نشده است که بتوان تقسیم منابع قدرت و مدیریت‌های کلیدی استان کهگیلویه و بویراحمد را بطور دقیق ارزیابی و تحلیل کرد اما آنچه از ابتدای کار و طی دو سال گذشته در استان کهگلیویه و بویراحمد رخ داده است تقریباً شاکله و شالوده مناسبات و جریان حاکم فعلی و تکمیلی آتی را رقم خواهد زد.
انتخابات ۲ اسفند ۱۳۹۸ دو نماینده جدید و یک نماینده قبلی به ساختار سیاسی استان راه یافتند.
از همان بهار ۱۳۹۹ جهت تغییرات به سمت موحد گرایی و روشنفکر گزینی سوق داده شد و دولت مستأصل روحانی در استان و در رأس آن استاندار کلانتری و پیشتر معاون سیاسی‌اش به امید ارتقا به جایگاه استانداری استان تمام و کمال با موج تغییرات به نفع نمایندگان جدید استان یعنی موحد و روشنفکر همگام و همراه شدند و تقریباً ۷۰ درصد ادارات و نهادهای استانی و شهرستانی تغییرات و انتصابات و تعویض نیروها را به نفع این دو نماینده رقم زدند.
تیر ماه ۱۳۹۹ که اعتبارنامه نماینده گچساران و باشت رد شد فرصت طلایی و خوبی برای یکه تازی موحد و روشنفکر در غیاب رقیب قدری همچون تاجگردون که روزی همه تصمیمات استانی و شهرستای به وی منتهی می‌شد، فراهم گردید.
با پیروزی رئیس جمهور انقلابی و استقرار دولت انقلابی و در رأس آن انتخاب فردی نزدیک به شخص رییس جمهور و بر حسب اتفاق از حوزه انتخابیه گچساران و باشت فضای تبلیغاتی به این سمت سوق داده شد که استاندار سهم گچساران شده و همین کافی است و ...
معاونین استاندار و اکثر دستگاه‌های اجرایی استانی به تملک آقایان موحد و روشنفکر در آمد و هر روز ضمن عزل مدیران حوزه انتخابیه گچساران و باشت عرصه را بر نماینده گچساران جناب آقای حسینی تنگ‌تر نمودند.
دانشگاه یاسوج آقای دکتر بهادر کرمی نیروی موحد (کهگیلویه)
سازمان جهاد کشاورزی استان آقای معتمدی نیروی موحد (کهگیلویه)
معاون سیاسی و امنیتی استاندار و رئیس ستاد انتخابات آقای مهندس هاشمی مهر نیروی موحد (کهگیلویه)
معاون عمرانی استاندار آقای مهندس حاجی زاده نیروی موحد (کهگیلویه)
معاون اقتصادی استاندار نیروی هدایتخواه و روشنفکر (بویراحمد)
ریاست جهاد دانشگاهی استان نیروی روشنفکر (بویراحمد)
دانشگاه جامع علمی کاربردی دکتر ظریفی نیرو هدایتخواه و موحد (کهگیلویه)
اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان طالب زاده نیرو هدایتخواه (بویراحمد)
آموزش و پرورش استان عزت خواه نیروی روشنفکر (بویراحمد)
در این میان تنها یک واحد کوچک و بی اثر از استانداری یعنی دفتر بازرسی استانداری سهم گچساران شده است و یک هیاهو بنام دانشگاه علوم پزشکی که یکی از چهره‌های علمی و انقلابی و اصولگرا بنام دکتر غلام نژاد را در حد گزینه مطرح کرده‌اند و هر روز با آبرو و اعتبار ایشان و یک حوزه انتخابیه بازی می‌کنند.
به راستی آیا سهم گچساران همان واو قدیمی هم نیست؟
و آن واو بین دو حوزه بویراحمد و کهگلیویه هم نیست؟
این همه کارشکنی و بهانه تراشی در مسیر ارتقای فرزندان گچساران و باشت در مرکز استان نتیجه‌ای جز ناامیدی شهروندان باشتی و گچسارانی از استان در بر نخواهد داشت.
لذا مسئولان استان بخصوص استاندار محترم بفکر این وضعیت باشند، تا بیشتر از این به بهانه‌های سیاسی، قومی و ... کمر به نابودی نخبگان گچساران و باشت ننهند.
استان کهگیلویه و بویراحمد متعلق به همه ۸ شهرستان و همه اقوام و گروه‌ها و طوائف و سلایق مختلف بومی بوده و با رفتارهای سیاسی و قوم گرایی محض ارتقاء و انتصاب فرزندان شایسته و انقلابی منطقه گچساران و باشت را در اولویت قرار دهند.
چرا که در حال حاضر کمتر از ۳ درصد مدیران کل و معاونین و مدیران میانی از فرزندان گچساران و باشت هستند و این خود زنگ خطری برای آینده وحد و وفاق و یکپارچگی استان است.
 -----------------------------------------
احمد مسعودی پور
 


کد مطلب: 444020

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/444020/مناسبات-قدرت-کهگلیویه-بویراحمد-گچساران-همان-واو-معروف-هم-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1