کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد، شرکت سهامی خاص نمایندگان مجلس

5 بهمن 1400 ساعت 2:03

هیچ فردی نمی‌تواند مشورت و همفکری جنابعالی (چون اسلاف خویش) با نمایندگان را تقبیح نماید، اما تقسیم بندی و عمل بدین گونه، از مشورت و همفکری گذر کرده و این دستپخت بسی شور شده است. عبور از چنین وضعیت قرمزی، اقتدار مدیریتی می‌طلبد.


 یادداشت ارسالی؛ وزش نسیم دولت مردمی در بادی امر، موجد خلق و آفرینش امید و حیات تازه در کالبد و پیکره خسته اجتماع ایرانی شد. در سطح استانی و محلّی آنچه شامّه‌ی ساکنین اقلیم عزت و رادمردی را می‌آزارد، چینش نابجای مدیران میانی و عدم کاربست بهینه منابع غنی و قدر انسانی استان است. تا جائی که بر هر کوی و برزن در نگاه عوام و تحصیلکرده و استخوان خرد شده‌های وادی بی انتهای سیاست از پدیده‌ای خلق الساعه، نوظهور و بدعتی خطرناک به نام "تقسیم سازمان‌ها و ادارات بین نمایندگان مجلس" نام می‌برند. تقسیمی که موجبات استهلاک مضاعف و ظهور و بروز بیماری راشیتیسم (ریکتز) یا استئومالاسی اداری را فراهم می‌کند. بیماری‌ای که اسکلت بندی و استخوان‌های سیستم اداری را از کار می‌اندازد و آن قدر ضعیف و ناتوان و ناکارآمد می‌کند که نه تنها قدرت تحرک، بلکه توان ایستادن را از آنها هم سلب می‌کند. خلق بدعتی که از پس آن، هدررفت منابع، خلق بی اعتمادی اجتماعی، تکوین شکاف دولت و مردم، ایجاد گسل‌های قومیتی و گسست‌های اجتماعی، زایش ناامنی پنهانی و با گذر زمان رشد قارچ گونه این ناامنی، کاهش شدید انگیزش منابع انسانی اداری و بالتبع کاهش شدید کارایی و اثربخشی دولت محلّی را در پی دارد. چنین عملکردی دیر یا زود به مثابه تله‌های انفجاری و مین‌های کارگذاشته شده‌ای عمل می‌کند که ترکش‌های آن‌ها تک تک شهروندان استان را نشانه گرفته است.
جناب آقای استاندار!
شرف المکان بالمکین، ارزش هر جایگاه به کسی است که در آن قرار گرفته است. جنابعالی به عنوان نماینده عالی دولت، چرا ارزش استاندار را به یک "هماهنگ کننده بین نمایندگان استان"، تقلیل و تنزل داده‌اید؟! توصیه خیرخواهانه آن است که این نگرش تقلیل گرایانه و فروکاهش گرایانه را از منصب استانداری ترویج و تثبیت نفرمایید. جنابعالی باید با اقدامات و منش و رفتارهای خود به قدر و منزلت منصب استانداری بیفزایید و شأن و منزلت نماینده عالی دولت را در ذهن و ضمیر مردمان بالا ببرید. حرمت و منزلت و حریم منزلی را که به جنابتان سپرده‌اند، پاس بدارید.
جناب آقای استاندار!
ادارات و سازمان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، شرکت سهامی خاص نمایندگان نیست!!! گویا جناب عالی پشت درهای بسته مدیریتی‌تان- و نه از اتاق شیشه‌ای مدیریت- ادارات را به ثمن بخس_ به قیمت نادیده گرفتن حقوق شهروندوان مبنی بر حق حاکمیت حاکمان خلاق و متعهد و با زیر پاگذاشتن دستور رهبری_ با تأسیس شرکت سهامی خاص نمایندگان، واگذار کرده‌اید. خود را مرید رهبری و ولایت مدار می دانید ولی بستر تخطی و عدول از فرامین رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان را لسانا، قلبا و عملاً فراهم کرده‌اید.
جناب آقای استاندار!
تعامل یک قوه با قوه دیگر و برای ایجاد هم افزایی و سینرژی، امری ممدوح و پسندیده است و اساساً راز و رمز سینرژی، دسترسی پیداکردن به منابع مستور و مرئی، برای افزایش کارکرد سیستم‌ها و پیوندهای درون سیستم‌هاست. اما گویا نحوه و نقش تعامل و سینرژی در علوم اجتماع و مدیریت به درستی برای جنابتان تفهیم نشده است! تقسیم سازمان‌ها و ادارات بین نمایندگان، فلسفه وجودی و مأموریت مجلس شورای اسلامی از منظر و بعد نظارتی آن را به چالش جدی تبدیل می‌کند.
جناب آقای استاندار!
واژه " تقسیم" چند ماه اخیر در هر کوی و برزن بر سر زبان‌ها افتاده است، حتی نیروهای سیاسی اطراف نمایندگان ابایی از بکاربستن آن ندارند و بی محابا عنوان می‌کنند که فلان اداره سهمیه ماست. سایت‌های مختلف و رسانه‌های جمعی در این باره قلم رانده‌اند و به جنابعالی هشدار داده‌اند، اما استمرار روند راشیتیسمی گویا تمامی ندارد و جنابعالی برای این ابهام و ایراد جدی نه تنها افکار عمومی را تاکنون اقناع نکرده‌اید، بلکه برطبل آن، عملاً کوبیده‌اید. نمونه بارز آن معرفی سه نفر صرفاً از حوزه بویراحمد برای سکانداری آموزش و پرورش به وزارتخانه متبوعشان می‌باشد.
جناب آقای استاندار!
هیچ فردی نمی‌تواند مشورت و همفکری جنابعالی (چون اسلاف خویش) با نمایندگان را تقبیح نماید، اما تقسیم بندی و عمل بدین گونه، از مشورت و همفکری گذر کرده و این دستپخت بسی شور شده است. عبور از چنین وضعیت قرمزی، اقتدار مدیریتی می‌طلبد.
و اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود، چیزی که اذهان را درگیر کرده است، نقش و عملکرد سازمان‌های امنیتی و نظارتی در این بین بوده است!! آیا پیامدهای سوء و ناگوار تشکیل و تأسیس شرکت سهامی خاص نمایندگان را، به شما گوشزد نکرده‌اند؟!!!
جناب آقای استاندار!
 مدیر هر سیستم سازمانی به عنوان سر آن سیستم (Head of office) تلقی می‌گردد. چرا چند نفر از مغزهای متفکر هر سیستمی از هر کجای استان کهگیلویه و بویراحمد، بدون انحصار به منطقه جغرافیایی خاص و البته با باور به رویکرد گفتمانی حاکم، به مرکزیت اداری و سیاسی کشور معرفی نمی‌شوند تا از بین آنان قوی‌ترین و زبده‌ترین افراد، از نگاه و بررسی‌های فنی و تخصصی وزارتخانه و یا سازمان متبوع، انتخاب گردند؟ در این صورت، بدیهی است نمایندگان مجلس و گروههای طرفدار رویکرد حاکم و سایر طرف‌های مشورت جنابعالی، برای پیدا کردن افرادی دارای شاخص‌ها و معیارهای لازم جنب و جوش و فعالیتی تصاعدگونه خواهند داشت و آن موقع است که برای انتخاب بهترین‌ها، دست به کار می‌شوند و بین آن‌ها رقابتی سنگین و ماراتنی نفس گیر با معرفی افراد قوی، کاربلد، کارآزموده، برای تصاحب آن منصب شکل خواهد گرفت و بدیهی است که آن موقع استانی بالنده، پویا و پیش رونده خواهیم داشت.
 


کد مطلب: 443919

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/443919/ادارات-استان-کهگیلویه-بویراحمد-شرکت-سهامی-خاص-نمایندگان-مجلس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1