کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

تحلیلی بر معارفه فرماندار جدید بویراحمد

25 دی 1400 ساعت 9:56

بعد از این انتساب، شاهد یک حرکت کلیشه‌ای تکراری بودیم و آن نیز فعالیت ناتوی رسانه‌ای ندای وحدت و تلاش برای رفع شبهه  این انتساب از حلقه سنتی اصولگرایی، اعطای القابی چون مغز متفکر ندای وحدت، برنامه ریز، غیرهدایت خواهی، و... بوده تا اولا بدنه عمومی ندای وحدت و سپس افکار عمومی را قانع کنند – که البته هیچگاه قانع نخواهند شد- که نماینده محترم عامل اصلی چنین انتسابی بوده است. اما رصد هميشگي ما از این جریان نشان می دهد که اصلا اینگونه نبوده و برنامه ریزان اصلی این جریان در چندسال اخیر افراد دیگری بوده که حداقل الان دچار انزوا و عزلت شده‌اند.


یادداشت ارسالی؛ بالاخره طبق آنچه انتظار می رفت با تغییر دولت، روند تغییر مدیران ارشد استانی نیز سرعت گرفت. اما آنچه شاید برای بخش عمده ای از مخاطبین و شاید عامه سیاسیون مبهم و حتی مشتبه باشد نوع و جهت گیری انتساب سیاسی فرماندار جوان جدید باشد؛ انتسابی که شاید قاعده بازی در انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش را نیز تغییر دهد ( به جهت یکسان بودن منطقه جغرافیایی و طایفه ای).
بر خلاف تصور عامه سیاسیون این انتساب بیش از آنکه مرتبط و هدفمند با نماینده محترم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون باشد، بیشتر به مشاور ویژه ایشان آرمان بیگلری و سابقه دوستی تنگاتنگ با شهرام مهدوی در مجموعه بسیج و تشکل های دانشجویی بر می گردد و البته نمی توان رویکرد عام وزیر کشور در استفاده از نظامیان هم قطار خود در وزارت کشور را نادیده گفت. بنابراین برخلاف ادعای برخی سایت های محلی، فرماندار جدید سابقه ارتباط سیاسی با ندای وحدت نداشت؛ چراکه مرور جلسات، برنامه ها، سخنرانی ها، برنامه ریزی ها و دیگر اقدامات ندای وحدت نشان می دهد که فرماندار جوان کنونی به سبب شغل خاص وی(نهاد مقدس سپاه پاسداران)-قطعا نمی توانست و در آينده هم نخواهد توانست فعالیت و جهت گیری چشمگیر انتخاباتی داشته باشد. کما اینکه در انتخابات مجلس گذشته که ماحصل آن پیروزی مهدی روشنفکر بود نیز هیچگونه حضور و نقشی نداشت و شاید همین سابقه غیر سیاسی نیز به انتساب وی کمک نمود؛ البته وی تلاش نمود در روز معارفه اشاره ای و لو کوچک به نماینده محترم کنونی داشته باشد که فورابا تذکرات سخت و صریح جناب استاندار در جاهای مختلف مواجه شد.
از طرفی رصد فعالیت های سیاسی این جریان در چندسال اخیر، معرفی لیدرها و فعالین بارز این جریان در سطح این سه شهرستان، هیچگاه ما نام و نشانی از ایشان نیافتیم. حال چرا طبق سنت مرسوم چند دهه گذشته در بویراحمد که همیشه لیدرها و افراد بارز جریان پیروز و یا منتسبان به نماینده پیروز انتخابات، سکان جایگاههای ارشد در سطح استان و حتی شهرستان را به دست می گرفتند ولی هیچکدام از آن لیدرهای معروف چنین سکانی را به دست نگرفتند دلایل مختلفی قابل ذکر است؛ شاید عدم توانایی نماینده محترم کنونی در معرفی و انتساب این لیدرها و فعالین بارز سیاسی، شاید عدم علاقه شخصی وی برای برجسته نمودن افراد در ندای وحدت، شاید کوته نظری و حسادت های خاص سیاسی، و شاید حلقه تنگ مشاورین با علایق خاص که گرداگرد ایشان بعد از پیروزی همه امور را قبضه کردند. تردیدی نیست که مثلث مشورتی کنونی، همان لایه سوم از اردوگاه مشهور به طیف هدایت خواه هستند که ماحصل مشاوره‌های آنان، انتساباتی با چنین رویکرد فکری خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

 گزارش تصویری مراسم معارفه فرماندار جدید شهرستان بویراحمد

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به شهرام مهدوی مطلق: شما منت‌دار هیچ فردی نیستید / با نماینده تعامل داشته باشید، اما در برابر دولت موظفید

مانند همیشه بعد از این انتساب، شاهد یک حرکت کلیشه‌ای تکراری بودیم و آن نیز فعالیت ناتوی رسانه‌ای ندای وحدت و تلاش برای رفع شبهه  این انتساب از حلقه سنتی اصولگرایی، اعطای القابی چون مغز متفکر ندای وحدت، برنامه ریز، غیرهدایت خواهی، و... بوده تا اولا بدنه عمومی ندای وحدت و سپس افکار عمومی را قانع کنند – که البته هیچگاه قانع نخواهند شد- که نماینده محترم عامل اصلی چنین انتسابی بوده است. اما رصد هميشگي ما از این جریان نشان می دهد که اصلا اینگونه نبوده و برنامه ریزان اصلی این جریان در چندسال اخیر افراد دیگری بوده که حداقل الان دچار انزوا و عزلت شده‌اند.
به چندین عبارت استاندار محترم در روز معارفه خطاب به فرماندار محترم جدید دقت کنید: «وابسته به هیچ قوم و گروهی نیستید. وابسته به هیچ گروه سیاسی نیستید» یا در جایی دیگر و با عبارتی نیمه صریح می گوید: «اشتباه نکنید، شما منت‌دار هیچ فردی هم نیستید» و در پایان با صراحت تمام می گوید: «با نماینده محترم تعامل داشته باشید. اما شما در مقابل دولت موظفید». این همان ناتوی رسانه‌ای است که مضحکانه تلاش کرد ابتدا انتساب استاندار، و سپس انتساب معاونت سیاسی، و در مراحل بعدی انتساب رییس دانشگاه یاسوج، و در مراحل بعد ریاست جهاد کشاورزی را به درایت و خلاقیت مهدی روشنفکر منتسب کند درحالیکه همه ما امروزه حداقل می دانیم که ریاست دانشگاه یاسوج، جهاد کشاورزی، و یا معاونت سیاسی ناشی از درایت و البته تصمیمات قاطع و سریع سناتور بزرگ بوده است.
همه عبارات فوق، سوابق سیاسی، و دیگر مسایل را کنار هم بگذارید تا به این نتیجه قطعی برسید که استراتژی دایم حلقه مشاوران ندای وحدت (دایه بهتر از مادر) می باشد والبته این استراتژی کاملا نخ نما و محکوم به شکست است ؛ شکستی که قراین و شواهد آن در معرفی مدیر کل صمت، فرماندار دنا، مدیر کل راهداری، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت عمرانی استاندار و... رخ نمایاند که هنوز در ایهام و ابهام است؛ پیشبینی نزدیک به یقین این است که نماینده محترم در انتساب این مناصب نیز دچار ناکامی شده و یا اینکه به یک نیروی درجه دوم و حتی سوم رضایت داده و شایدم در هنگام انتساب یک نیروی غیرمرتبط جریانی، به همان استراتژی دایه بهتر از مادر چنگ زند. حال چرا جریان موسوم به ندای وحدت با آن انسجام و پتانسیل به ناگهه رو به افول گرایید و این افول منجر به ظهور کدام جریان سیاسی در بویراحمد خواهد شد، از حوصله این بحث خارج است اما قطعا چنین خواهد شد؛ این خط و این نشان!!!!
 


کد مطلب: 443524

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/443524/تحلیلی-معارفه-فرماندار-جدید-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1