کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی ارسالی؛

یک بام و دو هوای انتصابات استان کهگیلویه و بویراحمد / ملاک انتصابات فقط سبد رأی نمایندگان است؟

14 دی 1400 ساعت 0:10

 چرا ملاک انتخاب و انتصاب مدیران شهرستان‌ها و استان کهگیلویه و بویراحمد فقط سبد رأی نمایندگان فعلی استان کهگیلویه و بویراحمد است؟


علی شایسته خو؛ امروز خبری مبنی بر انتصاب فردی بنام خورشیدیان به دستگاه راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در خروجی برخی رسانه‌ها قرار گرفت. چند ساعت بعد مجدد خبر لغو یا منتفی شدن انتصاب خورشیدیان تیتر یک رسانه‌های استانی شد.
در این فاصله کنجکاو شدیم که این مهندس خورشیدیان کسی و مورد حمایت کیست؟ (برخی گفتند: نیروی هدایتخواه و نجات نیا معاون فعلی وزیر (که قبلاً مشاور ارشد و دست راست وزیر ارتباطات دولت تدبیر و امید بود) هست.
 برخی‌ها گفتند: نیروی غلام‌حمد زارعی نماینده سابق بویراحمد هست که از طریق دوستی با نجات نیا و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، انتصاب شده است؟ برخی‌ها گفتند: مورد حمایت روشنفکر نماینده بویراحمد بوده آنهم برای بدست آوردن آرایی خارج از شبکه طایفه‌ای ندای وحدت ....
 خلاصه این موارد نه مهم است و نه قابل بررسی آنچه مهم است دلایل رد این انتصاب که بقول خیلی رسانه‌ها عجیب بود؟
شوربختانه امروزه بعضی از رسانه‌ها هم بجای جریان سازی های ملی و فکری دنباله روی خرده اخبار ناشی از خبرپراکنی‌های لیدر های نمایندگان شده‌اند.
و دلایل انتصابات در این استان از هیچ حساب و کتابی برخوردار نبوده که این مورد باشد، اما مهم این است که چرا از یک انتصاب با قاطعیت توسط سه نماینده استان جلوگیری شد و وتو شد؟
یا شهرداری منتخب شورا از یک جریان اصولگرایی و مورد تأیید نهادهای امنیتی و نظارتی پس از ۸۰ روز وتو می‌گردد؟
  حکایت چیست؟
 قبل از درج خبر وتو شدن انتصاب مدیرکل راه و شهرسازی برخی از عکس‌های آقای خورشیدان در کنار زارعی نماینده سابق بویراحمد و حتی تاجگردون نماینده سابق گچساران در فضای مجازی و گروههای اصولگرا بسرعت پخش می‌شد!
و نهایتاً خبر آمد که وی نیرویی است که با زارعی و تاجگردون عکس دارد و در دولت حسن روحانی مدیر اوقاف بویراحمد بوده و انقلابی نیست و باید از انتصاب آن جلوگیری گردد...!
 واقعاً چرا با آبروی افراد و سرمایه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اینگونه بازی و برخورد می‌گردد؟ چرا همه شاخص‌های سبد رأی نمایندگان مجلس انقلابی شده است؟ چرا اگر قرار است ملاک انتصابات اصولگرایی محض و نداشتن سابقه و رزومه مدیریتی در دولت روحانی و خاتمی باشد چرا یک بام و دو هوا می‌شود؟
گر حکم شود که در شهر مست گیرند / هر آنچه هست گیرند
 مگر همین آقای فرزاد نجاتی معاون فعلی وزیر راه و شهرسازی، مدیر و مشاور ارشد و تصمیم ساز کلیدی دولت کلید و امید نبوده است؟
مگر ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از فعالین جریان اصلاحات دوم خردادی و نیروی خاص دولت تدبیر و امید نیستند؟
مگر مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از نزدیکان نماینده سابق گچساران و از فعالین ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان کهگیلویه و بویراحمد نیستتد؟
مگر عباس ظریفی معاون تازه منصوب شده، دانشگاه یاسوج بیش از 5 سال در دولت حسن روحانی مسئولیت نداشت؟
مگر مدیرکل تازه انتصاب شده گزینش استانداری معاون مدیرکل تحول اداری در دولت حسن روحانی نبوده‌اند؟
مگر بیشتر گزینه‌های مدیرکلی و ریاست ادارات شهرستانی در دولت‌های قبل و قبل‌تر مسئولیت نداشته‌اند؟
 مگر رئیس سازمان صمت و تعاون روستایی از مدیران مورد حمایت و فعالین ستادهای آقایات روحانی و زارعی و تاجگردون نبوده‌اند؟
مگر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از اصلاح طلبان کهگلیویه و شهردار مورد حمایت دولت تدبیر و امید نبوده است که الان شده است لیدر و ماشین امضای آقای موحد نماینده اصولگرای کهگیلویه؟
مگر مدیرکل بهزیستی از فعالین ستادهای انتخاباتی زارعی و حسن روحانی نبوده است و با حمایت خاص غلام‌ محمد زارعی در ۸ سال دولت روحانی مدیر کل و مدیر مرکز بهداشت بوده است؟
مگر فضل الله آذر فرد مدیرکل امور عشایر آستان کهگیلویه و بویراحمد؛ نیروی مورد حمایت زارعی نماینده سابق بویراحمد در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دنا و معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از مدیران خاص دولت تدبیر و امید نبوده است؟
 چرا ملاک انتخاب و انتصاب مدیران شهرستان‌ها و استان کهگیلویه و بویراحمد فقط سبد رأی نمایندگان فعلی استان کهگیلویه و بویراحمد است؟
 جناب استاندار؛
شما که در تدین، اخلاق گرایی، اصولگرایی و سلامت نفس از همه این نمایندگان و مدعیان و احزاب و چهره‌های اصولگرای استان، جلوتر و پیش قدم تر بوده‌اید، چرا و چرا از خواسته‌های انتخاباتی و غیرکارشناسی نمایندگان فعلی و احزاب و چهره‌های خاص جریان اصولگرایی استان تمکین می‌کنید؟
جناب استاندار؛
این دست فرمان و این همه تمکین و حرف شنوی از نمایندگان فعلی استان کهگیلویه و بویراحمد جزء خسران دنیوی و اخروی برایتان نخواهد داشت.
نمایندگان فعلی استان کهگیلویه و بویراحمد نه درد توسعه و نه درد عمران آبادی استان را دارند و نه درد ارزش‌ها و شایسته سالاری، بلکه قدم و قدم حرکات و اقدامات و پیشنهادات شان جز سبد رأی طوایف و صندوق‌های رأی ۱۴۰۲ نبوده و نخواهد بود و حتی برخی اصولگرایان که در سودای نمایندگی مجلس هستند جز به رأی آوردن و جمع کردن رأی طوایف و گروهها در انتخابات آتی مجلس دغدغه‌ای ندارند.
 لذا این روند نه زیبنده دولت انقلابی هست و نه شایسته و در شأن مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
 
 


کد مطلب: 443116

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/443116/یک-بام-دو-هوای-انتصابات-استان-کهگیلویه-بویراحمد-ملاک-فقط-سبد-رأی-نمایندگان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1