تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب : ۴۳۵۷۳۱
یادداشتی از میلاد باشنگ؛

اولین و آخرین پیام

۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
اولین و آخرین پیام
کبنا ؛یادداشت ارسالی؛ حاتم پیام کاندیدای ششمین دوره‌ی شورای اسلامیِ شهر یاسوج و از جوانان خوش‌فکر و صاحب تخصصِ یاسوج است. از شورای پنجم، خاطرات چندان خوبی در ذهنِ مردمِ یاسوج نخواهد ماند. فراموش نخواهد شد که اعضای شورای پنجم، بیش از آن‌که در خدمتِ مردم باشند، به دنبال حاشیه‌سازی و جار و جنجال و درگیری‌های شخصی بودند. حاتم پیام کسی که متخصص در حوزه‌ی شهرسازی است، نشان داده که از هر نوع حاشیه‌سازی به دور است. خط قرمزِ او در تمامیِ سال‌های خدمتش، حقوقِ مردم بوده است. شورای شهر به کسانی نیاز دارد که فارغ از پرداختن به حواشیِ مختلف، به فکرِ مردم و دفاع از حقوقِ آن‌ها باشند. حاتم پیام با برنامه‌هایی که قابلیتِ اجرایی و عملیاتی‌سازی دارند و می‌توانند یاسوج را به سمتِ توسعه ببرند، پا به عرصه‌ی رقابت‌های انتخاباتی گذاشته است. یاسوج به دلیل آن‌که شهر جوانی است، در سال‌های مختلف، کمتر بر اساس برنامه‌ریزی پیش رفته است. اما حاتم پیام، برای عمرانِ شهریِ شهر یاسوج برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتِ فراوانی در نظر دارد. افزون بر این‌ها، او بخش‌های اجتماعی و فرهنگیِ شهر را نیز از نظر دور نداشته است. سابقه‌ی پیام در شورای شهر مادوان نشان‌گرِ آن است که او همه‌ی اقشار و اصناف و همه‌ی افراد از گروه‌های سنی مختلف از زنان و مردان را در برنامه‌های خود برای توسعه‌ی پایدارِ شهری لحاظ کرده است.
در نظر او هیچ شهری رنگِ توسعه و پیشرفت را به خود نخواهد دید، مگر آن‌که همه‌ی مردم در تصمیم‌گیری‌های شهری، مشارکتِ فعالانه داشته باشند. مشارکتِ مردم در امور شهری، یکی از مؤلفه‌های اصلیِ توسعه است. به‌علاوه، در نظر پیام، اجرای هر طرحی نیازمند آن است که بر اساس پشتوانه‌ی مردمی و با رضایتِ آن‌ها صورت گیرد. پیام در مطالعاتی که در شهر مادوان انجام داده، به این نتیجه رسیده است که بزرگترین طرح‌ها اگر مبتنی بر رضایتِ مردمی نباشند، حتماً راه به شکست خواهند برد. به نظر او، تصویبِ هر طرحی نخست باید مبتنی بر یک نظرسنجی از ذینفعان باشد. یعنی اگر قرار باشد یک پارک در گوشه‌ای از شهر ایجاد شود، نخست باید نظرِ مردم در خصوصِ آن خواسته شود. پیام معتقد است که مرحله‌ی دوم، مشورت با نخبگان است. در این مرحله، کارشناسان و نخبگان، در مورد ِ چند و چونِ اجرای طرح، در قالبِ کارگروه‌های تخصصی ابراز عقیده می‌کنند. از جمعِ نظر این دو گروه، یعنی ذینفعان و متخصصین، طرحی پدید می‌آید که هم رضایتِ مردمی را در پی دارد و هم بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخته و طراحی شده است.
پیام قصد دارد چنین سازوکاری را در تمامی برنامه‌هایش در نظر بگیرد. اگر تمامی اعضای شورا بر اساس چنین رویه‌ای عمل کنند، دور نیست آن روزی را که ما شاهد پیشرفت و آبادانیِ یاسوج خواهیم بود.
 ---------------------------------------
میلاد باشنگ
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام مهندس پیام وقتی اعتبار و بودجه نباشه چگونه میشه این برنامها را اجرا کرد لطفا عمل کنید بعد رسانه ای کنید
خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1