کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس بیمارستان ماندن به چه قیمتی!؟

آقایان دست از سرنهاد آکادمیک دانشگاه علوم پزشکی بردارید!

2 خرداد 1400 ساعت 13:05

گفته می‌شود که پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به دلایل تمرد از قانون سعید جاودان سیرت را از ریاست بیمارستان کنار گذاشت. جاودان سیرت دو نفر از مدیران بیمارستان شهید جلیل را بر خلاف آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان در ایام نزدیک به انتخابات کنار گذاشت که همین امر موجب برکناری او شد.


بحران کرونا همه دنیا را تحت الشعاع قرار داده است اما در دانشگاه علوم پزشکی بحرانی بالاتر از برخی ضعف‌های فرمانده کرونا نبود، عدم مدیریت درست دارو و درز برخی داروها در بازار آزاد به قیمت گزاف! و... همه و همه ناشی از ضعف مدیریت در بحران کرونا بود.
یزدانپناه رئیس دانشگاه با وجود برخی نواقص وارده به مدیریتش چند مدت قبل به صورت غیررسمی رئیس بیمارستان شهید جلیل را به دلایلی برکنار کرد ولی متاسفانه با فشار و رایزنی برخی نهادهای بیرون دانشگاه، ایشان دگرباره به محل کار برگشت. ولی ایشان قصد اصلاح و دست برداشتن از حاشیه‌ها و شانتاژهای تبلیغاتی نداشت تا اینکه دکتر یزدانپناه در یک اقدام انقلابی وی رابرکنار وسرپرست جدیدی برای بیمارستان گماشت.
این اقدام رییس دانشگاه مورد تمجید اغلب قریب به اتفاق پرسنل درمانی، خدماتی و پزشکان قرار گرفت. مع الاسف باوجود گذشت چندین روز از برکناری رییس بیمارستان شهید جلیل، ایشان برای برگشتن خود به دانشگاه مجدداً دنبال فشار از بیرون توسط نهادهای قدرتمند خارج از دانشگاه است و اگر این فشارها و تحمیل جزء برای تأمین منافع شخصی نیست، دیگر هیچ توجیه منطقی ندارد.
اینگونه اقدامات فقط برای کوچک کردن یک نهاد آکادمیک که صدها عضو هیات علمی و کارمند و کارشناس توانمند دارد کافی است و دانشگاه علوم پزشکی رابه یک اداره دست چندم تنزل داده است.
انتظار می‌رود نهادهای نظارتی و امنیتی از این اقدام معقول و مقبول رییس دانشگاه حمایت و در کنار کادر درمان و اعضای هیات علمی قرار گرفته و از موضع مدیریت ارشد دانشگاه حمایت و اجازه ندهند که دانشگاه از بیرون و توسط افراد با منافع شخصی تحت الشعاع قرار گیرد. بی شک تاریخ در مورد مدیران لایق و مدیران قضاوت خواهد کرد و مردم نیز خود بهترین قاضی هستند.
بنا به گزارش کبنا، گفته می‌شود که پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به دلایل تمرد از قانون سعید جاودان سیرت را از ریاست بیمارستان کنار گذاشت. جاودان سیرت دو نفر از مدیران بیمارستان شهید جلیل را بر خلاف آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان در ایام نزدیک به انتخابات کنار گذاشت که همین امر موجب برکناری او شد.
جاودان سیرت حکم مدیریت حمید قاسمی و اکوان پایمرد را طی ابلاغی لغو کرد که همین امر موجب شد تا پرویز یزدان‌پناه این موضوع را خلاف قانون بداند و علیرضا ملک‌پور را به جای جادوان سیرت به عنوان سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج برگزید.
ملک‌پور در اولین اقدام مدیریتی، حمید قاسمی و اکوان پایمرد را به جایگاه‌های قبلی خودشان برگرداند.

 



کد مطلب: 434493

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/434493/آقایان-دست-سرنهاد-آکادمیک-دانشگاه-علوم-پزشکی-بردارید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1