کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

خواص منفعت طلب ایلی بدانند، قشقایی ها پشت فرزند خود را خالی نخواهند کرد

غلامرضا عباسی

15 فروردين 1400 ساعت 22:12

قطعا این حقوقدان برجسته کشوری قشقایی ها لشکر جوانان و نخبگان بیکار و خواهران ومادران قشقایی که در باغ های لیمو یا صیفی جات دستان خود را به خارها می سپارند تنها نخواهد گذاشت و تا اخر در صحنه انتخابات خواهند ماند تا بایاری همین مظلومین و توده های قشقایی به مجلس راه یابد و براین تبعیض ها و بی عدالتی ها خط بطلان بکشد


غلامرضا عباسی نوشت: این روزها انتخابات میاندوره‌ای گچساران با حواشی‌های زیادی همراه بوده است. یکی از دردناک‌ترین حواشی‌ها پیوستن احمد خورشیدی‌آزاد به ریحان محمدپور و علی فولادی به سیدقدرت الله حسینی بود، در صورتی که هومان عسکری جوان نخبه و با انگیزه قشقایی‌ها در صحنه انتخابات حضور داشت. این تراژدی زمانی رقم خورد که در روز ثبت نام و بعد از آن استقبال بی نظیری از دکتر عسکری صورت گرفت. به طوری که ۱۵ کاندیدای شورای شهر قشقایی‌ها در همان روز اول با پیوستن به دکتر عسکری اعلام حمایت کردند و ایشان دارای پایگاه رأیی خوبی در بین توده‌های قشقایی بود.
تراژدی پیوستن فولادی به سیدقدرت حسینی در شرایطی رقم خورد که سال ۹۴، عسکری در حمایت از فولادی تلاش بی وقفه‌ای انجام داد و در کمپین وی به ایراد سخنرانی پرداخت  و در سال ۹۸ همین دو نفر، هومان عسکری را حمایت کرده و مشوق وی جهت کاندیداتوری بودند.
البته این حرکت فولادی مسبوق به سابقه است وی در سالی که خورشیدی‌آزاد با دویست - سیصد رأی از نمایندگی مجلس جا ماند با تمام اقوامش به جعفری پیوستند. البته گویا که فولادی عامل اصلی انشقاق و دو دستگی در قشقایی است در سال ۹۰ در یک جلسه‌ای قرارشده بود از فولادی حمایت شود نتیجه هرچه شد دور بعدی شخص دیگری بیاید، (گویا دکتر کریمی) اما سال ۹۴ فولادی اصرار بر ماندن کرد و باعث شد که اکثریت قشقایی سمت تاجگردون بروند و اینگونه آتش به خرمن قشقایی بزند.
در واقع می‌توان فولادی را عامل تمام بدبختی‌های  قشقایی‌ها دانست.
کنشگران سیاسی معتقدند این عمل فولادی و احمد خورشیدی‌آزاد در جهت تنها گذاشتن هومان عسکری، جوان حقوقدان و نخبه قشقایی است تا صحنه انتخابات را ترک کند و آنها به بده و بستان پشت پرده خود دست یابند.
ولی اقبال جوانان و نخبگان و توده‌های قشقایی از هومان عسکری، جای امیدواری زیادی برای راه‌یابی ایشان به مجلس دارد، شاید این دوره را در بین قشقایی‌ها دوره شورش نخبگان و جوانان بر خواص معامله‌گر دانست.
قطعاً این حقوقدان برجسته کشوری قشقایی‌ها، لشکر جوانان و نخبگان بیکار و خواهران و مادران قشقایی که در باغ‌های لیمو یا صیفی جات دستان خود را به خارها می‌سپارند تنها نخواهد گذاشت و تا آخر در صحنه انتخابات خواهند ماند تا با یاری همین مظلومین و توده‌های قشقایی به مجلس راه یابد و بر این تبعیض‌ها و بی عدالتی‌ها خط بطلان بکشد.
قشقایی‌ها نشان داده‌اند بر خلاف خواصشان مردمان روزهای سخت و تنهایی‌اند. مردمانی هستند هر کدامشان در روز سخت یک لشکر می‌شوند و سیل به راه می‌اندازند.
ضمناً باید در پایان به این نکته اشاره کنیم که حرف و حدیث ها در مورد رد صلاحیت‌های دو کاندیدای مطرح، انگیزه قشقایی ها را برای پیروزی دوچندان می‌کند.
 


کد مطلب: 432697

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/432697/خواص-منفعت-طلب-ایلی-بدانند-قشقایی-پشت-فرزند-خود-خالی-نخواهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1