کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیام رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به مناسبت عید نوروز:

تولید، پشتیبانی­‌ها و موانع­­ زدایی‌ها شعاری است اساسی و بنیادین

4 فروردين 1400 ساعت 14:19

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به مناسبت نو شدن سال، پیامی را صادر کرد.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به مناسبت نو شدن سال، پیامی را صادر کرد.
به گزارش کبنانیوز این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال
سالی که گذشت نه فقط به باور فعالان اقتصادی، بلکه به ادعای دولت مردان سخت ترین سال پس از انقلاب شکوهمند اسلامی برای مردم ایران بود. سالی که با بیماری همه گیر ویروس کووید۱۹ شروع و با تحریم های ظالمانه تلفیق و در نهایت برای استان ما با زلزله ویرانگر شهر سی­ سخت در بهمن ماه پایان پذیرفت.
البته که با همه تلخی­ ها، مشکلات و مصائب در این سال، مردم شریف استان ما همراه با مسئولین محترم به ویژه فعالین اقتصادی استان خاطره­ های زیبای همدلی را در تاریخ سراسر ارزشمند این سرزمین بر جای گذاشتند. فعالین اقتصادی با پیشتازی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در مبارزه با کرونا چنان درخشیدند که شاید اگر اغراق نباشد بعد از پرسنل شریف و سخت­ کوش دانشگاه علوم پزشکی، در خاکریز بعدی قرار داشتند که این مسئولیت­ پذیری افتخاری بود به یادماندنی برای بخش خصوصی کشور و استان.
همین پایداری، مقاومت و تلاش برای تحقق شعار جهش تولید که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۹ نام­گذاری شده بود، اما توسط دست اندرکاران نتوانست تحقق یابد، استراژی فعالین اقتصادی بود. متوقف نکردن چرخ تولید و تلاش  برای سریع­ تر چرخیدن آن در دستور کار نمایندگان و تشکل­ های بخش خصوصی بود که همواره جانانه و خستگی ناپذیر علیرغم صدور بخشنامه های خلق الساعه و بی­ رغبتی و بی میلی دست­ اندرکاران غیر مسئول و بی­ اطلاع از اهمیت تولید همواره از پای ننشستند. زیرا باور داشتند تولید و صادرات اقتدار ملی است و معیشت مردم هم در گرو تولید می باشد.
مشارکت در کمک به مردم سخت­ کوش، صبور، شریف و رنج دیده شهرستان دنا و شهر زیبا و توریستی سی سخت در همان ابتدای وقوع حادثه با حس مسئولیت­ پذیری بخش ­خصوصی همانند همیشه ادوار همراه بود. به طوری­ که در اولین ساعات زلزله، سیل کمک های انسان دوستانه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و همه فعالین اقتصادی به منطقه گسیل و یاری­گر مردم شریف منطقه شد.
اهمیت بازسازی و نوسازی شهر زیبای سی سخت آنقدر برای بخش خصوصی استان مهم بود که تا امروز که این پیام تقدیم مردم شریف استان و فعالیت اقتصادی می گردد، بالای یکصد میلیارد ریال بوده و تعهد ساخت چندین مرکز آموزشی از جانب بخش خصوصی به مسئولین محترم دولت اعلام گردیده است و اما آنچه که امروز بخش خصوصی استان را امیدوارتر از سال گذشته برای تحقق برنامه­ های توسعه اقتصادی و اجتماعی استان می­ کند باورمندی مسئولین به تحقق شعار سال جدید توسط مقام معظم رهبری است که به درستی با تحقیق و مطالعه کامل فضای اقتصادی کشور به آحاد جامعه ابلاغ گردیده است و آن هم تولید بعنوان اصلی ترین عامل توسعه و پیشرفت کشور و شناسایی عوامل بازدارنده حرکت تولید در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور است. موضوعی که همواره فریاد بخش خصوصی کشور بوده و هست.
ولی آیا با این همه حساسیت رهبری نظام و مسئولین بلند پایه کشور، این مهم تحقق می یابد؟ باور بخش خصوصی این است که این اتفاق نمی افتد مگر آنکه مسئولین با تجدید نظر جدی، پویایی و شکوفایی اقتصاد کشور را جزء اهداف و آرمان­ های خود قرار دهند و روزمره­ گی و انفعال را از تفکر و اندیشه خویش دور سازند.
همان­طوری که ریاست محترم جمهوری در پیام نوروزی فرمودند، میدان برای بخش خصوصی واقعی خالی نماند، رقابت با بخش خصوصی را که فوق­ العاده ناعادلانه است را کنار بگذارند و اجازه بدهند اقتصاد کشور بدست مردم کشور اداره شود. مدیران استان ظرفیت­ های خدادادی استان را برای شکوفایی اقتصادی استان بارور نمایند، نه برای خرید محبوبیت خود و جناح بندی­های سیاسی وابسته به آن؛ روان سازی و گشایش امور را سرلوحه کار قرار داده تا بخش خصوصی استان بتواند از این همه مواهب منتفع و باعث افزایش اشتغال و خلق ثروت و کارآفرینی در استان گردد. تولید، پشتیبانی­ ها و موانع­­ زدایی­ ها شعاری است اساسی و بنیادین که گره­گشای همه مشکلات خواهد شد اگر در سال ۱۴۰۰ شاهد تحقق این شعار اساسی و بنیادین باشیم.
در پایان با آرزوی پیشرفت و آبادانی و سرافرازی، البته با توکل به خدای بزرگ و با تأسی از آرمان­ های انقلاب، سال ۱۴۰۰ را با تلاش مضاعف شروع می­‌کنیم.
---------------------------------------------------------
ان ­شاء الله
جبار کیانی ­پور
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج


کد مطلب: 432351

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/432351/تولید-پشتیبانی-ها-موانع-زدایی-ها-شعاری-اساسی-بنیادین

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1