تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۴۳۱۷۴۸
یادداشت ارسالی؛

خیابان‌های قدیمی و بلبشوی ترافیکی در مرکز شهر یاسوج

امید حیدری
۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
خیابان‌های قدیمی و بلبشوی ترافیکی در مرکز شهر یاسوج
کبنا ؛ استان کهگیلویه و بویراحمد به‌جز آب و جنگل و مشارکت در انتخابات‌های مختلف در بقیه امور همیشه در ردیف محروم‌ترین استان‌های کشور بوده و هست. البته منابع آبی طوری است که به علت مدیریت‌های ضعیف قومی عموم مردم استان به خصوص مردم شهر یاسوج مرتباً با معضل قطعی آب مواجه‌اند که برای هر خواننده غیر ساکن امری محال به نظر می‌رسد ولی مسئولان آب شهرستان این هنر مدیریتی دشوار نمودن کارهای ساده را مرتب به رخ شهروندان می‌کشند. هدف نگارنده بیان مشکلات ترافیکی در شهر یاسوج بود که به معضل قطعی آب در شهر یاسوج هم اشاره نمودم، اما حقیقتاً در مرکز شهر یاسوج و محله هجرت‌ها اوضاع نابسامان و اسف بار ترافیک در مرکز شهر بیداد می‌کند و این دیگر چیزی نیست که انتظار بودجه و همکاری از مسئولان کشور را داشته باشیم.
با وجود حجم سنگینی از خودرو، نه امکان تعریض خیابان‌ها وجود دارد و نه پارکینگ عمومی پیش بینی شده است. وقتی پارکینگ عمومی و زیرساخت‌های ترافیکی نباشد، توقف خودروها به شکل دوبله و گاهاً سوبله وجود دارد و وقتی پارک عمومی و زیرساخت‌های مناسب نباشد که مردم استفاده کنند، قاعدتاً خودروها هم توقف می‌کنند و پلیس که نمی‌تواند همه خودروها را اعمال قانون کند چرا که پلیس به گفته رئیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد، امکانات و نیروی لازم را ندارد.
آینده شهر یاسوج به لحاظ ترافیکی به دلیل این همه حجم گردشگر و مسافر نگران کننده است و باید هر چه زودتر حداقل برای این قسمت از شهر تدبیری اندیشیده شود. خیابان‌های قدیمی و تنگ و باریک که به عنوان کوچه پنجاه سال پیش طراحی شدند، امروز به عنوان مرکز تجاری شهر با ساختمان‌های چندین طبقه قلمداد می‌شوند. وضعیت ترافیک این نقطه از شهر فقط منتظر تصمیم دلسوزانه، آگاهانه و مدبرانه، دست اندرکاران و مدیران شهر یاسوج است که با کمترین هزینه و یک طرفه نمودن خیابانهای هجرت به عنوان تنها راه ممکن هر چه زودتر باید به مرحله اجرا گذاشته شود و مردم، مسافران، گردشگران وساکنین خیابان‌های مرکز شهر و همه شهروندان را از این کلافگی و سردرگمی نجات دهند.
یکبار برای همیشه مسئولان ترافیک شهری از بی تفاوتی نسبت به مشکلات مردم بیرون بیایند و در یک اقدام مدبرانه و کم هزینه تمامی خیابانهای هجرت در مرکز شهر را یک طرفه  کنند. روزانه گرههای کور ترافیکی را در خیابانهای هجرت در مرکز شهر مواجه هستیم که عموماً به تصادف و درگیری و خسارتهای مادی و اخلاقی زیادی برای شهروندان را در پی دارد و راه حل آن هم ساده و کم هزینه می‌باشد.
----------------------------------
امید حیدری
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Mandana
Iran, Islamic Republic of
به امید روزی که خیابان های هجرت سنگ فرش و پیاده رو بشه و تردد ماشین ممنوع
Iran, Islamic Republic of
یاسوج در واقع یک روستای بزرگ است و وقتی به عنوان تبعیدگاه مطرح میشود هم عزیزان اعتراض می کنند.
بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
1