تاریخ انتشار
جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۴۳۱۳۶۳
یادداشت ارسالی؛

درد مردم و مردم بی درد

سیدعلی عباس محدث
۳۹
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
درد مردم و مردم بی درد
کبنا ؛سیدعلی عباس محدث؛ ضمن ابراز همدردی با همشهریان عزیزم در شهرستان دنا و شهر سیسخت، از همه تلاش‌های صورت گرفته در جهت کاهش آلام این عزیزان سپاس وافر دارم.
از آن سو نیز، درد مردم کهگیلویه بزرگ را نادیده گرفتن، موجب رنجش است. مرور فعالیت تقریباً یکساله‌ی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خاصه نماینده‌ی کهگیلویه بزرگ، و مطالعه آنچه باید مورد سنجش قرار گیرد، روایتگر مردم بی درد است. در ۸ سال گذشته که اوج ناتوانی دولت و بی تعهدی و اضمحلال مجریان و مدیران دولت در استان بود، برشمردن خدمات صورت گرفته در کهگیلویه بزرگ، یعنی که درد آشنایی بود آشنا به تعالی و مدیریت توسعه‌ی همه جانبه در شهرستان‌های کهگیلویه‌ی بزرگ. یعنی مردم منطقه دارای وکیل متعهد و دردمند به دغدغه‌های جوانان نیک‌اندیش و کمال گرا بودند. یعنی مردم کهگیلویه بزرگ آگاه به توان علمی، روحیه‌ی انقلابی و دل خداباور نماینده‌ی خود بودند. 
پس چرا بیش از ۸۰ درصد مردم از جاده توریستی سرفاریاب و باغچه جلیل حتی در شب‌های پر برف و باران و طوفان، در تردد هستند ولی یادشان نمی‌آید که بعد از سالها و دهه‌هایی که جاده مال رو نامش نهاده بودند، معمار این شاه بیت زیر ساخت توسعه، حاج آقای بزرگواری بود؟
چرا لوله کشی آب از تنگ پیرزال تا منتهی علیه زیلایی و مندان و سورای نتوانست عامل این خدمت بزرگ را به یاد مردم بیاورد؟
مسیر گاز از حوالی شهر دهدشت تا قلعه رئیسی و دیشموک و کنتورهای رایگان و توسعه برق این مناطق نتوانست حاج آقای بزرگواری و سردار هاشمی پور را در ذهن مردم ثبت کند؟
چطور جاده حادثه خیز سوق - دهدشت و مسیر هموار لنده به ممبی و لیکک نتوانست نام بلند آوازه‌ی مهندس هاشمی پور را در دلهای زجر کشیده مردم ماندگار نماید؟
آیا از امتیازات اخذ شده از سد کوثر و مارون در مدیریت هاشمی پور، خاطره‌ای در ذهن مردم مانده است؟
آیا سیکل ترکیبی برق و آب رسانی چند کیلومتری چرام به دهدشت و سوق یا تأمین حق آبهای کشاورزی در مناطق مختلف و ...، توانست که خاموشی‌های خدمت را به نام مهندسی هاشمی پور روشن کند؟
و آیا .......
مگر نه این بود که دولت و استانداران نمی‌خواستند و یا نگذاشتند که همراه مهندس هاشمی پور باشند؟ مگر ظالمانه‌ترین تحریم‌ها در دوره ۴ ساله سردار هاشمی پور نبود؟

مگر نه این است که توسعه و پیشرفت نیازمند دانش تخصصی است؟
مگر نه این بود که تمامی مدیران استان و شهرستانهای کهگیلویه بزرگ، دربست در خدمت دولت شعار زده، پیر و بی تدبیر  بودند؟
علت این همه شانتاژ بازی‌های عوامل توسعه ستیز کهگیلویه بزرگ، علیه مهندی هاشمی پور چه می‌تواند باشد؟ 
مگر مهندس هاشمی پور نقشی در انتخاب غلط مردم داشت؟ مگر چشم‌ها نظاره گر توسعه کهگیلویه بزرگ نبود؟ آیا جوانان ورزش دوست کهگیلویه بزرگ، ورزشگاه‌های با چمن مصنوعی را در مناطق مختلف نمی‌دیدند؟ مگر تحولات صورت گرفته و توسعه و بهره وری معدن سیلیستین چرام و پتروشیمی و سیمان سپو را نمی‌دیدند؟ مگر نظارگر توسعه خدمات بهداشتی و زیرساختهای مهندسی پزشکی نبودند؟ مگر خدمات صورت گرفته در تحولات زیرساختی نظام آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته کهکیلویه بزرگ را نمی‌دیدند؟ 
آیا باور کردن تمامی مصادیق عینی توسعه و پیشرفت کهگیلویه بزرگ، سخت‌تر از شایعه سازی‌های نابخردانه عوامل قومیت گرایی و نگاه تک سویه شهرستان است؟ 
آیا غیر از این بود که انتخاب فرمانداران و بخشداران و مدیران شهرستانی در ۸ سال قبل، بدون کمترین مشی منطقه‌ای، از بچه‌های خوشفکر بویراحمد و ثلاث بود؟ آیا اکنون اینگونه است؟ آیا کمترین توجه را به بچه‌های مستعد و خردمند بویراحمد نشین در کهگیلویه بزرگ دارید؟ آیا مردم بیچاره فکر این منطقه که متأثر از شانتاژهای عده‌ای فرصت طلب، مسیر توسعه طلبی را منقطع و نماینده‌ای با سوابق روشن و نمکدون شکن برای حوزه‌های بویراحمدنشین را انتخاب نمودند، متوجه این شایعات هدفمند علیه فرزند خود، مهندس هاشمی‌پور هستند؟
یعنی تا این اندازه باید جادو شده ۲۰ ساله یک جریان باشیم؟ آیا دردی بالاتر از این که سابقه‌ی مرگ عزیزان خود به پای آقای نماینده را در مسیر کاروانهای شبه افکن، در ذهن داریم؟ آیا دردی خاص‌تر از این که تجربه ممانعت آقای نماینده در توسعه مدارس، جاده، مراکز بهداشتی، توسعه رفاهی و حتی خدمات شهری در مناطق بویراحمدی نشین دهدشت را داریم؟
عرض با جناب نماینده این است، نمی‌خواهم مردم را قضاوت کنم، ولی یقین دارم که مردم ما «بی درد» هستند. درد منت کشیدن داشتند که آمدی. درد دسترسی پر طمطراق را داشتند که آمدی. درد کم محلی و کم توجهی را داشتند که حاجت رواشان کردی. درد التماس داشتند که آمدی. پس این درد شایعه‌سازی را کم داشتند که این را هم خوب آمدی.
اما لازم است محض یادآوری، یه جوالدوز به خودمان بزنیم. اگر تحریم و استیصال دولت کهنه فکران مانع خدمات مرد خستگی ناپذیر توسعه کشورمان در کهگیلویه بزرگ نشد، امروز هم کرونای پرخطر نمی‌تواند انگیزه و تلاش مهندس هاشمی پور را به حاشیه ببرد و خوشبختانه به تناسب دامنه مدیریت ایشان در سازمان اقتصادی کوثر، به دستور مقام معظم رهبری، شاهد حضور مستمرشان در استانهای مختلف و نقش بی بدیلشان در توسعه مراکز اقتصادی و به کمال رساندن خودکفایی ملت ایران هستیم. 
و در کهگیلویه بزرگ این ما هستیم که راه توسعه را بر خود بسته‌ایم. این ما هستیم که هم سنگی برای دولت پیر و زانو شکسته را به مجلس فرستادیم. این ما هستیم که نخواستیم اتحاد و جوانمردی مردم منطقه را محکم نگهداریم. این ما هستیم که مرزبندی بویراحمد و ثلاث را مجدداً پررنگ نمودیم. پس «مردمی بی درد» هستیم.
ما مقصریم که حافظه‌ای کوتاه از یادآوری خاطرات طولانی از بی توجهی دوره‌ی ۱۶ ساله‌ی آقای نماینده داریم. ما مقصریم که هرگاه قدمی برای اتحاد مردم و شکست تابوی بویراحمدی و ثلاث برداشتیم، قلم پایمان را شکستند اما عبرت نگرفتیم. ما مقصریم که جامعه‌ای عاری از تعارض و تضاد را نخواستیم ولی به ماهها رایزنی برای دیداری چند ثانیه‌ای با نماینده خود خرسندیم. ما مقصریم که هنوز بداخلاقی‌های نهادینه شده را درک نکرده‌ایم. 
در ۱۰ سال گذشته، هرگاه دردی داشتیم، نماینده خود را حی و حاضر در کنارمان شاهد بود. اگر آب نبود، اگر گاز نداشتیم، اگر مسیرهای ارتباطی نامناسب بود، اگر مسئولی پاسخگو نبود، که وزیری کاهلی داشت، اگر استانداری موضع سیاسی می‌گرفت و اگر و اگر و اگر.....، حاج آقای بزرگواری و مهندس هاشمی پور در کنار مردم حوزه انتخابیه خود بودند و مطالبه گر خواسته‌های مغفول مانده‌ی قبل از خود بودند. اما اینک به جز شایعه پراکنی و منت گذاری و آپارتاید قومیتی و نخبه کشی، چه عاید می‌شود؟ 
هر روز از خیل نادمین به انتخابات و فرصت مناسبی که از دست داده‌اند، افزوده می‌شود، ولی چه حاصل!!!
هر روز غبار غفلت و فرصت سوزی برای توسعه کهگیلویه بزرگ از چشمها پاک می‌شود، ولی چه سود!!!
هر روز بی توجهی به منابع طبیعی و داشته‌های نیروی انسانی بر مردم فاش می‌شود، ولی چه می‌شود کرد!!!
هر روز نگاهمان بر همان تعداد و میزان از خدمات رسانی مهندس هاشمی پور است و راکد بودن فعلی‌شان را نظاره گریم ولی باید کرد!!!
اکنون وظیفه نخبگان و مصلحان جامعه ما است که بخود آیند و خط الرأس این نگون بختی را پاک کنیم و هرچه زودتر آرمان اتحاد مردم، انتظار مردم و اعتبار مردم را ترسیم و نگذارند که «بی دردی مردم»، یک درد مزمن شود. چراکه در آن صورت، باز هم باید اعتراف کنیم که؛ ما «مردم بی دردی» هستیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشت
Iran, Islamic Republic of
واقعا این جمله را که آزموده را آزمودن خطاست را با تجربه ها گفته اند اما متاسفانه کو گوش شنوا...بدبخت و کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مطالبی بدور از واقعیت و خیلی سطحی و شعارگونه و از طرفی واپس گرایانه نوشتنه اند که کمترین ارزش توجهی ندارد.
شعار حمایت از نخبه گرایی دادن و از امثال هاشمی پور؟! حمایت کردن تناقض بسیار آشکار است.
Iran, Islamic Republic of
واقعا درست گفتید که نویسنده مطالب پر از تناقضی نوشته اند چون زست روشنگری گرفته اند ولی قومیت ها را مطرح کرده اند که بجا مانده از دوران جاهلانه بشر هست و از طرفی حرف از نخبگان زده اند و از دو نماینده که هیچ معیاری از نخبه بودن ندارند دفاع کرده اند که هیچ عقل سلیمی چنین منطقی را نمی پسندد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باسلام مردم محروم شهرستان کهگیلویه دهدشت وتوابع آن فقط منافع شخصی وطایفه رای می دهند و همین باعث شد که محرومیت فقربیکاری دامنه این شهرستان وتوابع آن بگیرد آن نمایندگانی که کار های عمرانی کرده‌اند به یاد این مردم نمی آید
اصغر
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
واقعا حقیقت رو گفتی هر چند برای خیلی ها تلخ است ، رای به موحد جز بدبختی و قومی گرایی هیچ سودی برای ما نداشت و باید بکشیم.....
احمد
Iran, Islamic Republic of
برادر گرامی تفکر نژادپرستانه شما و امثال شما که دور و بر آقایان بزرگواری و هاشمی را احاطه کردند و بحث بویراحمدی و ثلاث را دامن زدید اوضاع کهگیلویه بزرگ را در دوران نمایندگی این آقایان به قهقرا برد. از این جور تفکرات مطمئن باش بیشتر ضرر خواهید کرد.
اشنای دور
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اگه دو نماینده که نام بردی ( اقای هاشمی و اقای بزرگواری)و کارشان پسندیده بوده چطور بعداز دوران نمایندگی دیگه خبری ازم مردم نگرفتن و کاملا مهو شدن!!!
مگه در کنار مردم بودن و برای مردم کار کردن فقط باید نماینده مجلس بود؟؟!!!!
اقای هاشمی بعداز باخت انتخاباتی حتی ی تشکری هم از مردم حوزه انتخابیه نکرد و انگار که طلبکار مردم بوده!!!
بابا جمع کن با این حرفات و مزخرفات که بیان کردی!!
اصغر
Iran, Islamic Republic of
والا تا جایی که ما خبر داریم آقای هاشمی دقیقا بعد از شکست در انتخابات بودجه های میلیاردی برای شبکه بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا آوردند و بعد از اتمام کارشون تا الان چندین مرتبه کمک های زیادی به مردم و سپاه و شبکه بهداشت برای تهیه اقلام بهداشتی و دارویی انجام داده
تا جایی که به یاد دارم آقای هاشمی هر هفته یک یا دو روزش در کهگیلویه حضور دارند
سردار هاشمی هیچوقت از مردم طلبکار نبود برادر بلکه با توجه رعایت پروتکل های بهداشتی در جمع مردم و هوادارنش برای تشکر شرکت نکرد که با دادن بیانه ای از همه مردم تشکر و ازشون عذرخواهی کرد .......
چرا همین موحد که بقولا با اختلاف بالا هم برنده شده یه نامه تشکر هم نمی‌ده ؟!
چرا در جمع هوادارنش و تشکر از آنها در شهرستانها حضور پیدا نکرد ؟!
چرا قبل انتخابات به همه زنگ میزد و تلفن جواب مید اد اما الان جواب نمیده ؟!
چرا کل پروژه های عمرانی و عام المنفعه در کهگیلویه بزرگ تعطیل شده ؟!
چرا اگر به دیدار یه مسول رفته منتش بر سر مردم میگذارد ؟!
و خیلی چرا های دیگر که به وقتش بیان خواهیم کرد ..........
عادل
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تمام
Iran, Islamic Republic of
صفر تمام! سراسر اشتباه محض نوشته اند.
احتمالا می خواستند از افعال معکوس برره استفاده کنن!
علی
Iran, Islamic Republic of
مردمی که از تاریخ درس نگیرند محکوم به تکرار آنند....

وضعیت امروز دهدشت و شهرستان کهگیلویه را با سال ۱۳۷۱ مقایسه کنید به جز طرحهایی که زمان سردار هاشمی و آقای بزرگواری به ثمر نشست، تقریبا هیچ پیشرفت محسوس و اثرگذاری در شهرستان کهگیلویه نداشتیم و باز شرایط شهرستان کهگیلویه در دوره ۱۶ساله آقای موحد را مقایسه کنید با همین بازه زمانی در شهرستانهای مجاور که چقد کهگیلویه نسبت به انها عقب افتاد، انهم در دوره ای که وفور درامدهای نفتی و ... داشتیم، بارزترین و تاسف بارترینش کارخانه سیمان کهگیلویه که از صدقه سر نماینده در دشت روم احداث شد.

تنها نکته‌ای که نماینده کنونی و اطرافیانش به ان افتخار میکنند و از ان به عنوان سرپوش گذاشتن بر بی درایتی و بی تدبیری در ایجاد کارخانه و طرحهای اشتغال زایی عنوان میکنند، به کار گیری بچه های کهگیلویه با توصیه و نامه آقای موحد در عسلویه و ماهشهر و.... می باشد که دقیقا نقض کننده ضرب المثل معروفی است،که میگوید اگر میخواهی کسی را فقط یک روز سیرکنی،به او ماهی بده،و اگر قراره برای همیشه ماهی داشته باشد و زندگی به او بخشی نه زنده بودن را ،ماهیگیری را به او بیاموز.
Iran, Islamic Republic of
خودت فهميدي چي نوشتي و چي ميخواي بگي؟!
کهکیلویه
Iran, Islamic Republic of
واقعا عالی بود. کجا بودی مرد؟
خیلی وقت بود که میدان از مردان حقیقت نویس باسیاست
خالی بود.
Iran, Islamic Republic of
عجب! حقیقت یا مطالب بی سر و ته و غیر مستند؟!
حیف سایت خوب کبنا که چنین مطالب سخیفی منتشر کنه.
سلام
Iran, Islamic Republic of
ما این قصه تکراری را بلد بودیم اما دوباره اشتباه شد و دوباره همان قصه تکراری
آبرسانی به دهدشت
Iran, Islamic Republic of
چرا ؟ همه پروژه های کهگیلویه بزرگ تعطیل شد؟چرا
محترم
Iran, Islamic Republic of
اولا سایت کبنا نیوز چرا هر مطلب چرت وبی مدرک میزنه تو سایت بخاطر پولشه بعدش جاده سوق کی گفته کار عدل هست؟ خبری نداری حرف نزن میلگرد های پل هنوز تو آسفالت بیرونن چند ماه دیگه گند آسفالت اداره راه وهمیش میاد بالا عجله نکن
Iran, Islamic Republic of
یادتون رفته با آقای بزرگواری با چماق لریش کاری کرد که ۴ماه اول دولت روحانی تمامی نیرو های کهگیلویه در سطح کشور عزل شدند ...؟؟؟
نمیخواد فضا رو آماده کنید ...
تا زمانی که از سه نفری که بالا عکسشون زو زدید نگذریم این فلاکت داخل کهگیلویه وجود داره
Iran, Islamic Republic of
انصافا خودت هم نمی دونی چه نوشتی
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
ایشان یک طرفه نوشته درزمان دو نماینده قبلی خواستی مدیرکل بشی موحد نگذاشت آقای محدث ..... آب فاظلاب چکاره است بخشدارمرکزی چکاره است میراث فرهنگی چکاره است زشت است برای شما که به قول خودت نخبه هستی
علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه متاسفانه متاسفانه
ما مردم کهگیلویه دقیقا نمونه عینی و ملموس جمله زیر از نویسنده بزرگ فرانتس کافکا بودیم و هستیم، ولی ایشالا آینده نباشیم.

مردم همیشه آماده‌اند
تا دفعه بعد
دوباره گول بخورند!
.
.
.
.
و بعضی ها چه رندانه این نقطه ضعف را شناخته اند و بیست سال با آگاهی و سواستفاده از این سادگی و زودباوری مردم با صداقت کهگیلویه، بر گرده مردم سوار شده و چهار نعل می تازند....
ح
Iran, Islamic Republic of
شما همون افردای هستین که بزرگواری نماینده شد خون مردم راکثیف کردین
توی ادرات جو روانی درسنت کردین اینها فراموش شدنی نیستن
مراجعه کننده های هاشمی را ازشون سوال بپرسید چند درصد موفق به خوش قولی این اقاشدند.
موحد خوش قول و راستگو
Iran, Islamic Republic of
هر چی نباشه حداقل موحد چهارتا بزرگواری و شیش تا هاشمی پور را که می ارزد.
قلی
Iran, Islamic Republic of
مردم هیچ وقت بر اساس عقل و منطق رای نمی دهند فقط طایفه گری هست...درختی که 20 سال ثمر نداده باید قطع شود نه تقویت شود به امید اینکه سالهای دیگر ثمر می دهد ...کهگیلویه مظلوم...کهگیلویه مظلوم
گنجی پور از طولیان
Iran, Islamic Republic of
جناب نمی دانم چند گرفتی که این چنین شیون راه انداختی
.اینهمه صفات نیکو نداشت بنیان بویراحمد وثلاث را جنابان بزرگواری وهاشمی گذاشتندوقتی که به اتاق فکرشان نگاه کنی می بینی پرچمداران حزبی واصلاح طلب واصولگرا یشان در یک نقطه استراک دارن وان انشقاق وافتراق بویراحمد وثلاث هست وقتی که لیدر هایشان درپستو ها باهم ملاقات میکردندتما باورهای عوام فریبشان را کنار میگذاشتند وفقط فتنه قومی را برجسته وبزرگ میکردن پس جنابعالی هم یه طرفه به قاضی نرو وعاملان تفرقه وانشقاق را تطهیر نکن اما انصافا تو فشار اقتصادی قیمت را پایین نیار چون سردار هنوز هم پر پر است !!!!!!!
امیررضا خادم
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای گنجی پور

نمی دانم سن شما چقدره ولی اگر خاطر شریف تان نیست، از بزرگ‌ترهای طولیان سوال کن، اونکه این همه تفرقه افکنی را در این شهرستان ایجاد کرد شخص موحد و .... بود. زمانی که موحد پشت سر هم قبول می شد، تنها همین تفرقه افکنی های بسیارش بود که مانع وحدت می شد و هیچ کار بدرد بخور هم انجام نداد. واقعا اگه انصاف وجود داشته بلشد، باید بخش بویراحمد نشین هیچ نتیجه ای نگرفتند. واقعا دردآور است که چرا چنین شده است.
دیگه همه ما می دانیم که موحد به غیر تغییر مسئولان و کار شخصی اون هم برای یک منطقه خاص و دوستانش کار دیگه در مجلس بلد نبوده و نیست.
عزت کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
اتاق فکرت ضعیف هستش اساسی/ برو که ناقل نباشی برادر
مطلع
Iran, Islamic Republic of
در زمان آقای هاشمی پور شهرستان کهگیلویه بزرگ برای مدت 30سال به عقب برگشت و جبران این مصیبت کار ساده ای نیست و زمانبر است مشاوران ضعیف و نداشتن سواد سیاسی و وعدهای عامل شکست هاشمی پور بود
مردم
Iran, Islamic Republic of
موحد خیلی کار کرد
تمام مدیران بویراحمد نشین را برداشت و سادات را جایگزین کرد
تنها و تنها خدمات بیست ساله نمایندگی آن همین است و بس
مردم
Iran, Islamic Republic of
اگه مدیران را عوض نکند دیگر چه کار کند
مثل هاشمی از پروژه ها خبری ندارد ارتباطی ندارد کسی بها بهش نمیدهد
Iran, Islamic Republic of
سردار رفت سردار رفت سردار رفت کهگیلویه در ماتمش میسوزد
تا چهارسال دیگر باید منتظر بمانیم
خدا از مافیایی که این ماتم را بر کهگیلویه حاکم کرد نگزرد
Iran, Islamic Republic of
سردار رفت سردار رفت سردار رفت کهگیلویه در ماتمش میسوزد
تا چهارسال دیگر باید منتظر بمانیم
خدا از مافیایی که این ماتم را بر کهگیلویه حاکم کرد نگزرد
Iran, Islamic Republic of
به تغییرات مدیران کهگیلویه نگاه کنید برگشت عزت کهگیلویه با سادات؟؟؟؟؟
حالا از بزرگان بویراحمد ی سوال میشود چطور باز هم فریب خوردید؟؟؟؟؟؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه موحدهمه چی راول کرد وفقط به فکر جا بجایی مدیران وحتی کارشناسان جزیی می باشد ای خاک برسرما باانتخاب چنین تفکری
Iran, Islamic Republic of
سالهاست حرمت قلم رابراي رسيدن به ناني ونامي مي شكنيد هر نورسيده اي را ستايش مي كني تا شايد ديده شوي وچون نمي شود ناله سر مي دهي وامروز نيز مردم رابي درد مي خواني وبه ترفند كهنه ثلاث بويراحمد چنگ مي زني آيامردم بويراحمد انتخاب نكردند ايابويراحمديهاي فهيم كهگيلويه بزرگ راي ندادند چرابه شعور مردم توهين مي كني نوشته هات موجوده ايا تونخواستي كه حتما خواستي يا.....انصاف داشته باش تاريخ فراموش شدني نيست دلخوش به تهييج برخي براي بي انصافي نباش مردم چون مثل تو فكر نمي كنند بي درد هستند انوقت كه مثل توفكر كردند وبعد نظرشان تغيير كرد چي واينكه مردي را انتخاب مي كنند هر بار پرشور تر از گذشته لطفا برخي مواقع سكوت سنگين تره بپذير وسكوت اختيار كن جانم مردم درد دارند از هرتباري خوب هم مي فهمند چشمهارابايد شست جور ديگر بايد ديد.
Iran, Islamic Republic of
عريران دلسوز يك بار گول خوردن وعبرت گرفتن ومتوجه شدن حرف حسابه اما 20سال باموحد بودن وادامه دادن چيز ديگري است لطفا تكليفتون را با مردم مشخص كنيد انكه بيشتر براي موحد مي نويسد ومي نوشت حتي يك فلش هم هديه نگرفت اما برخي مي نويسند به قيمت نرخ تورم اين روزها زبانم لال ميگيرند لازم شد از دكتر ومهندسهاي يك شبه وميزان اب خوردن مبلغ رونمايي ميشود .موحد ايران است وسعت دارد خودتون را خسته نكنيد برخي افراد هستند منافع طلب همه جا هستند پيش اقاي موحد هم هستند تكليفشون مشخصه اما قبول كنيم وبپذيريم راي مردم را شما نگران مردم ياخودتان هستيد قلم حرمت داره اين سيد در دل مردم جاي داره ادمهاي خوب پيرامونش كم نيستند حسادت بسه موحد به لطف كدام سهم بندي تشكيلاتي يا حذف ديگران در همراهي سيستم نماينده شد خيلي موارد تشكيلات نبود وتنها مردم بودند انوقت كه تكرار شد پول نداشت وانكه چنين بود تكرار نشد لطفا انصاف
Iran, Islamic Republic of
کار روباه گول زدن است. تو نمی فهمی مردم می بینند ‌ودرک می کنند که به غیر مرده نوازی و سواری گرفتن..ا هیچی بلد نیست.
Iran, Islamic Republic of
خاک عالم بر سر قلمی که تو از او دفاع کنی. اگر عرضه داشته باشی در شهرهای کهگیلویه بزرگ یه جایی برای استراحت و میهمان پذیری نیست. به آلمان مناسب و در حد و اندازه مردم آن دیار نیست. تو چه می فهمی از این مطالب. تو و دیگران بوقچیان موحد باید همیشه خدا زجر کشیده یک جریان پوسیده و باشید. کاش می دانستی و می توانستی فقط یک خط از مطلب این سید عزیز را بفهمی. بادمجان دور بشقاب چین
Iran, Islamic Republic of
به شما به حكم ايه قرآن سلام مي كنم احنمالا همان سيد عزيز خودتي اينده هم مياد اما چيزي به تونميرسه . تفاوت ميان من ونو از زمين تا اسمونه هروقت كم اوردين به موحد فحش دادين اين تفكر مردني است وبايد زايل شود اداي روشنفكري وگريه براي نان ونام عجيبه عقده گشايي بادشنام دادن به مردمي كه جرمشان انتخاب است جز حقارت چيزي نيست يقين داشته باش كه من مدافع كمتر از تو پيش موحد نشستم اما اين رابدان هزار بار ازاين نوشتن راه به جايي نخواهد برد من تورا مي شناسم بنشين وباخودت خلوت كن اگر عاقل شدي اول حلاليت از مردم بطلب بعد سراغ موحد برو .حتما تكريم ميشي چون موحد شرح صدر دارد خودتو اذيت نكن دفعه بعد بامردم باش
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

مسجدی با ۹۹ گنبد در شهر ماکاسار مرکز استان سولاوسی جنوبی اندونزی واقع شده است که با طراحی ...
خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
فایل های مرتبط
1