کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ما کم هستیم، اما کم نگذاشته‌ایم؛

نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد سووال از وزیر صمت را در دستور کار قرار دهند

18 آذر 1399 ساعت 16:00

امیدوارم نگاه دولت‌ها به استان کهگیلویه وبویراحمد عوض شود، شاید اینجانب از نظر گرایش فکری با دکتر غریب پور در دو سنگر باشیم، اما حقیقتاً ایشان نیروی توانمند وکارآمد بوده، وحتی از بعضی از وزا ومعاونین وزرای دولت تدبیر و امید با هوش‌تر و قویتر است.


یادداشتی از زریر حسن زاده؛
 رهبرمعظم انقلاب اسلامی در سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد  این استان را از نظر حماسه و دلاورمردی، استانی پیشرو دانستند.
 استان کهگیلویه وبویراحمد از نظر جمعیت کم هست، اما حتی لحظه‌ای در دفاع از نظام،  انقلاب و رهبری کم نگذاشته‌اند. مردم شهید پرور استان کهگیلویه وبویراحمد به سهم خود و در حد توان در مقابل دشمن از خود ایثار و گذشت و فداکاری نشان دادند، این استان در جنگ ۸ ساله با رژیم بعث بیشترین سهم اعزامی به جبهه‌های جنگ، و رتبه اول اعزام به جبهه‌ها و استان رزمنده پرور را از آن خود کرد. در دوران 8 سال دفاع مقدس 33 هزار رزمنده ۱۸8۰ شهید، ۱۳ هزار جانباز، ۳۱۸ آزاده درراه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی به کشور عزیزمان اهدا کرده است. کوچک‌ترین شهید این استان ۱۲ ساله و مسن‌ترین آنها ۶۷ ساله بوده است. از این آمار نزدیک به 50 خانواده 2 و 3 شهیدی وجود دارد. و حدود 98 درصد شهدای کهگیلویه وبویراحمد در دوران دفاع مقدس در خطوط مقدم به شهادت رسیدند که نشان دهنده ولایت مداری، غیرت دینی و بالا بودن روحیه ایثارگری و فداکاری آنان است، رزمندگان این استان با تقدیم ۴۴ شهید و ۲۰ آزاده نقش اثر گذاری در عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر داشتند. محسن رضایی فرمانده سپاه دوران دفاع مقدس دربارة نقش عشایردر دوران دفاع مقدس، به ویژه در روزهای آغازین آن را چنین می‌گوید: «مردم کهگیلویه و بویراحمد اولین مردمی بودند که تنگه شلمچه را بر روی دشمن بستند.»، آمار نشان می‌دهد که استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس به طور میانگین یک روز درمیان یک شهید تقدیم ایران اسلامی کرده‌اند، رشادت‌های فرزندان این استان به نحوی است که به صورت افسانه حقیقی در آمده است. ازطرفی تنها استانی هستیم که رژیم طاغوت از سر حسادت و دشمنی مردمش را بمباران کردند چراکه زیر بار ظلم و زور نرفتند. زنده یاد بهمن بیگی: در وصف بویراحمدی‌ها چنین گفته است. «در میان ایلات به ایل بویراحمد علاقه خاصی داشتم.... گمان دارم بیش از هر چیز شجاعت این مردم مجذوبم کرده بود. تاریخ بویراحمد پر از فتح و افتخار بود. بویراحمد جنگی نکرد که در آن پیروز نشد. بویراحمد هیچ گاه زیر بار زور نرفت و هرگاه که گوش‌ها را برای شنیدن کلام حق ناتوان دید با صدای رسای گلوله سخن گفت. در بویراحمد کوهی نبود که از حماسه‌ای سخن نگوید و کمری نبوده که از ظفری داستان نسراید. انقلابات عشایر فقط در صورتی جان می‌گرفت که به بازوی عریان بویراحمد تکیه داشت. هیچ یک از طغیان‌های جنوب بی پا یمردی پا برهنگان بویراحمد به جایی نرسید. بویراحمد آنقدر دست به ماشه برد و پای در رکاب فشرد تا از یک دهستان یک استان آفرید. بویراحمد آنقدر کوشید و خروشید تا از چنگ سه استان همسایه، سه اژدهای پر اشتهای دهان گشوده، رهایی یافت و بصورت استانی مستقل درآمد. استان کهگیلویه و بویراحمد بویراحمد تنها استان ایران بود که نه بدلیل جمعیت، نه بدلیل وسعت، نه بدلیل ثروت بلکه فقط در نتیجه قدرت موجودیت یافت.

   https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000405/n00405376-b.jpg

در پایان امیدوارم نگاه دولت‌ها به استان کهگیلویه وبویراحمد عوض شود، شاید اینجانب از نظر گرایش فکری با دکتر غریب پور در دو سنگر باشیم، اما حقیقتاً ایشان نیروی توانمند وکارآمد بوده، وحتی از بعضی از وزا ومعاونین وزرای دولت تدبیر و امید با هوش‌تر و قویتر است.
وامیدوارم در دولت آینده، استان محروم کهگیلویه وبویراحمد به سهم خود درنمودار توزیع استانی وزرا قرار گیرد.


کد مطلب: 428326

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/428326/نمایندگان-کهگیلویه-بویراحمد-سووال-وزیر-صمت-دستور-کار-قرار-دهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1