کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی /

جناب ساسان و غلام تاجگردون چرا یکبارحاضر به پاسخگویی به سئوالات منتقدان همشهری خود نیستید؟ / پرسش حق ما و پاسخگویی وظیفه شماست

پژمان کریمی

11 آذر 1399 ساعت 9:13

در مجلسی بودید که برجام را که شما مبلغ آن بودید ۲۰ دقیقه ای تصویب کرد که خیلی از خود نمایندگان مفاد آن را مطالعه نکردند و مواردی در آن وجود داشت که نقاط سری نظامی، نوع موشک ها، بالا بردن سطح دسترسی آژانس، نظارت آنلاین از طریق دوربین به سایت هسته ای، اسامی و آدرس دانشمندان و سایر موارد را شامل می شد. این همه هزینه ها شامل به شهادت رساندن چندین دانشمند و عقب افتادگی در دانش هسته ای بابت برجام را چگونه توجیح می کنید؟ به این موارد پاسخ نمی دهید و فقط چسبیدید به اینکه یک جاده دوبانده ساخته شد؟!!


متن ارسالی؛ در زمان نمایندگان ادوار گذشته بی شک خدماتی انجام شده است، اما شاهد هستیم در شعارها و جملات طوری وانمود می‌شود که گویی نمایندگان ادوار گذشته بیکار یکجا نشسته بودند. توسعه دارای ابعادیست که مدیران موفق عملکرد و برنامه‌های خود را بر اساس آن آماده و گزارش می‌دهند. در دو دور نمایندگی دست خود خانواده تاجگردون بوده است. پس اگر این ادعا را دارند که قبلاً هیچ خدماتی صورت نگرفته یعنی دو دوری که بهرام تاجگردون نماینده بودند را نیز باید در تفکر آنها دانست.                                 
بعد از رد اعتبار جناب تاجگردون و یک سکوت چند ماهه به یکباره فضای جامعه انتخاباتی شد که در تضاد با توسعه فرهنگیست و این رویه به اختلافات و نزاع‌های قومی میفزاید.
قانون به صراحت مشخص کرده که اگر کسی از فیلتر شورای نگهبان و نهادهای نظارتی عبور کند مجلس می‌تواند در مراحل مختلف از تحقیق تا رأی گیری نهایی جلوی نفوذ او را بگیرد.
«در سخنان اخیر غلامرضا تاجگردون بیان داشتند مجلس تنها کاری که کرد من را اخراج کرد». شما که مجلس فعلی را قبول ندارید چرا اصرار دارید برادرتان با هر قیمتی در مجلسی که شما را اخراج نمود وارد شود؟
آیا شبکه سازیتان به هم می‌خورد یا به منافعی که در طی این سال‌ها داشتید خدشه‌ای وارد می‌شود؟
جناب غلامرصا تاجگردون در شعارهایتان بحث توسعه را مطرح می‌کردید. چند نکته در این خصوص به شما اعلام می‌نمایم:
۱. از زمان شروع نمایندگی افرادی بیکار را با ایجاد رسانه وادار به تزریق اخبار یکطرفه، همراه بزرگنمایی و تخریب گرایانه و قهرمان سالاری کردید. آیا این را توسعه می دانید یا ایجاد تفرقه و سواستفاده از شرایط محرومیت مردم؟
۲. تبعیض در به کارگیری نیرو، استخدامی‌های بی ضابطه، وعده‌های محقق نشده و نزدیک انتخابات، مهره چینی‌های نزدیک انتخابات برای فریب طوایف و ادامه تفکر تفرقه، واگذاری پیمانکاری‌ها به افراد خاص و نور چشمی، جوسازی علیه هر مدیری که رعیت گونه در مقابل شما نبود و موارد دیگر را توسعه باید نامید؟
چطور می‌توانید وقتی ۸ سال نماینده دو شهرستان گچساران و باشت بودید اعتراضات در به کارگیری نیروها را با یک نامه نگاری پوچ در رسانه به بازی بگیرید که مثلاً ادارات پارتی بازی نکنید ولی از آن طرف لیست‌های جذب همه مشخص و آشکارند.
۳. توسعه در نگاه شما این است که وقتی شما به دلیل سواستفاده از جایگاه نمایندگی از مجلس اخراج شدید، حال باید برادر و بعد فرزندان و بعد نوه‌ها بر شهر حکومت کنند؟
آیاهمانند حرف‌های ترامپ که عربستان را مشابه گاوی شیرده می‌دانست، شما هم گچساران را گاوی شیرده می‌بینید که تا شیر دارد بدوشید؟
۴. توسعه در نگاه شما این است که مناطقی را که از لحاظ جمعیتی یا شرایطی برای شلوغ بازی و نفاق بیشتر در شهرستان‌ها مورد توجه قرار دهید تا دیگران را سرکوب کنید؟
جایی را یک شبه تبدیل به شهر می‌کنید اما تمام طرح‌های یک منطقه را تعطیل ساختید. این نگاه تبعیض آمیز همانند تفکر اصلاح طلبان است که این چندین سال گاها به عمد معیشت مردم را دچار سختی کردند تا نزدیک انتخابات با چند وعده و سبد کالا و ... مردم را فریب دهند. آیا این روند در نگاه شما توسعه است؟
۵. به جای به کارگیری افراد با سواد، حضور بین مردم و پاسخ دادن به خواسته‌ها و مطالبات از افرادی که حلقه به گوش در نهادها باشند و همچنین افرادی که با الفاظ و تمسخر و شایعه و برچسب زدن در بین عموم و فضای مجازی تبلیغات کنند استفاده کردید یا می‌کنید. آیا این توسعه در دیدگاهتان است؟

   

اما جناب غلامرضا تاجگردون این را بدانید که در خاطر مردم می‌ماند که شما از قول خودتان در یکی از برنامه‌های گفتگو در یکی از شبکه‌ها عنوان کردید که دولت هم مایل است من در همین جایگاه بودجه در مجلس باشم. آیا دولت شما را ماشین امضا دیده یا برآورده کننده منافع خود؟
آقای ساسان تاجگردون هم در همین دولتی هست که با برجام بی فرجام امتیازات بیشماری را داد و زحماتی که در حوزه هسته‌ای انجام شد به عقب برگشت کردیم و هیچ چیزی عاید نشد و لذا در مدتی که در معاونت میراث فرهنگی بود چه کاری برای استان و شهرستان‌های گچساران و باشت انجام داد؟ دولتی که روزانه از رانت‌هایش، از فسادهای اقتصادیش و سوء مدیریت‌هایش می‌شنویم دولت مورد حمایت شما و برادرتان بود که حاضر بودید با این دولت به جهنم هم بروید.
در مجلسی بودید که برجام را که شما مبلغ آن بودید ۲۰ دقیقه‌ای تصویب کرد که خیلی از خود نمایندگان مفاد آن را مطالعه نکردند و مواردی در آن وجود داشت که نقاط سری نظامی، نوع موشک‌ها، بالا بردن سطح دسترسی آژانس، نظارت آنلاین از طریق دوربین به سایت هسته‌ای، اسامی و آدرس دانشمندان و سایر موارد را شامل می‌شد. این همه هزینه‌ها شامل به شهادت رساندن چندین دانشمند و عقب افتادگی در دانش هسته‌ای بابت برجام را چگونه توجیه می‌کنید؟ به این موارد پاسخ نمی‌دهید و فقط چسبیدید به اینکه یک جاده دوبانده ساخته شد؟!!
در لایو ساسان تاجگردون این مورد عنوان شد که گچساران و باشت آدم درشت می‌خواهد!
آیا حضور بین دانه درشتان رانت خوار دولت و مجلسی که هر روز از رد صلاحیت‌ها یا دستگیری آنها می‌شونیم، آدم را درشت می‌کند؟
۸ سال برادرتان حاضر به پاسخگویی به سؤالات و انتقادات نبود، اما شما که از درشتی آدم برای مجلس سخن گفتید درشتی را در پاسخگویی به سؤالات و مناظره در کمال اخلاق در مکان و زمانی نشان دهید.
اما اگر به ظاهر قصد دارید ادعای مردمسالاری کنید اما دنبال اهدافی اشتباهی مانند برادرتان که خودتان اذعان داشتید اشتباهاتی داشته، هستید پس دلسوز این مردم نیستید و بیشتر از این جو شهرستان‌ها و استان را متشنج نکنید و سکوت و تغییر افکار را پیشه کنید. چراکه این مدل توسعه شما موجبات تبعیض، تفاوت طبقاتی بیشتر و تشنج بین قومی بیشتر می‌شود و برای این مناطق با این روند تبعیض آمیز، آینده خوبی تصور نمی‌شود.
--------------------------------
پژمان کریمی


کد مطلب: 428103

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/428103/جناب-ساسان-غلام-تاجگردون-چرا-یکبارحاضر-پاسخگویی-سئوالات-منتقدان-همشهری-خود-نیستید-پرسش-حق-وظیفه-شماست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1