کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی‌ها نشان می‌دهد

مدیریت از دست رفته آموزش و پرورش گچساران؛ از تحصن اولیا تا فضای سیاست زده آموزش و پرورش

7 آذر 1399 ساعت 13:30

متاسفانه امروزه حواشی در آموزش و پرورش گچساران بر اصل هدف و موضوع یعنی؛ خلاقیت، آموزش و پرورش، با سرعت بسیار زیاد حرف اول و آخر را می زند.


موفقیت دانش آموزان گچسارانی در کنکور 99 قابل تقدیر است و کسب رتبه‌های برتر آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش گچساران را که نشانه تلاش فرهنگیان، دانش آموزان است را نباید کتمان کرد. اما در گذر این فعالیت‌ها ایراداتی به وجود می‌آمد که سبب نگرانی فرهنگیان، دانش آموزان، والدین می‌شود که رفع این نگرانی‌ها از سوی مدیران الزامی به نظر می‌رسد.
به گزارش کبنا، بنا بر مطالب ارسالی و درخواست برخی فرهنگیان، مطلب زیر در راستای صرفاً آگاهی مسوولان مربوطه و اصلاح آنها منتشر می‌شود.
در حالی که آموزش و پرورش منشاء تغییر و تحول، آگاهی بخشی، رشد فکری و فرهنگی جوامع مختلف به‌شمار می‌رود، همچنین برای آینده نگری و امیدواری به عملیاتی شدن برنامه‌های کنونی در آینده‌ای نزدیک، مدیران لایق، شایسته سالار، کارآمد و به روز آموزش و پرورش مورد رصد چشم‌های تیزبین اهل فن و زیر ذره بین عمومی قرار می‌گیرند و از بستر همین نگاه‌ها، نقدها، بیم و امیدها، نتیجه گرفته می‌شود که به اهداف از قبل تعیین شده چقدر نزدیک شده‌اند. متاسفانه چند صباحی است که آموزش و پرورش گچساران در حواشی‌های خاص خود به سر می‌برد، حاشیه‌های داغی که نیاز به یک مدیر کاردان را جهت جمع و جور کردن آن‌ها بیش از پیش صدا می زند. هر چند قبلاً حواشی پایین کشیدن حجاب یکی از دانش آموزان دختر توسط یکی از بانوان مشغول به خدمت- کادر اداری- در آموزش و پرورش با واکنش بسیار تند امام جمعه‌ی محترم شهرستان گچساران روبه رو شد. این عمل زشت و دور از شان بانوی فرهنگی باعث وهن جامعه‌ی فرهنگی و مردم فهیم شهرستان شد، حتی امام جمعه‌ی شهرستان خواستار اخراج و برخورد با مسببان این عمل شنیع شده بود، این حادثه‌ی تلخ با وساطت، درایت و دوراندیشی مدیر کاربلد اسبق آموزش و پرورش جناب سید ظهیرالدین پورالحسینی ختم به خیر شد. متاسفانه آموزش و پرورش گچساران محل تغییرات و تاخت و تاز های سیاسی شد و تغییرات مدیریتی به دستور اتاق فکر بیشترین آسیب را به روند روبه رشد آموزش و پرورش و اعتماد عمومی به این دستگاه فرهنگی را وارد نمود. با استقرار مدیریت فعلی که تنها رزومه‌ی مدیریتی و کاری‌اش، مدیر مدرسه دولتی بوده که به گواه خودش و اکثر مجموعه اداری، همیشه از لحاظ آموزشی در رتبه‌ی آخر بود، حاشیه‌ها یکی پس از دیگری در این نهاد مقدس و فرهنگ ساز بال و پر گرفتند و امروز تبدیل به درختی تنومند شده‌اند که ضرورت وجود مدیری قوی و مستقل الفکر را با قدرت فراوان صدا می‌زنند. متاسفانه امروزه حواشی در آموزش و پرورش گچساران بر اصل هدف و موضوع یعنی؛ خلاقیت، آموزش و پرورش، با سرعت بسیار زیاد حرف اول و آخر را می زند. خلاصه‌ای از مهمترین مشکلات و حواشی بوجود آمده در یک سال گذشته آموزش و پرورش گچساران را جهت اطلاع و یادآوری مسئولین محترم و ورود هر چه سریعتر به مسئله‌ی بغرنج آموزش و پرورش گچساران بیان می‌کنیم؛ ۱_ متاسفانه در یک سال گذشته آموزش و پرورش گچساران تبدیل به ستاد انتخاباتی فرد خاصی شده بود و مدیر آموزش و پرورش که دارای جایگاه حقیقی و حقوقی است، اقدام به شب گردی خونه به خونه، جهت جذب آرای فرهنگیان نمود که با قانون انتخاباتی مغایرت دارد. ((عکس‌های مختلف از ایشان در جلسات مختلف و خانه گردی‌های فراوان، شاهد این مدعاست)). در حالیکه مدیر آموزش و پرورش بایستی در کلاس های درس و در جمع همکاران فرهنگی قرار می‌گرفت و مشکلات آن‌ها را بررسی می‌کرد، به حواشی انتخابات چسبیده بود.
۲_ در اقدامی عجیب و باورنکردنی، بعد از تائید اعتبار نامه تاجگردون در کمیسیون داخلی مجلس، آهنگ و موزیک‌های شاد و بزن و برقص از بلندگوهای آموزش و پرورش به مدت نیم ساعت پخش شد، متاسفانه مدیر آموزش و پرورش نه تنها باعوامل پخش آهنگ آن هم از بلندگوهای نهاد فرهنگی و مقدس و عمومی آموزش و پرورش تذکری نداده، بلکه خود نیز در این پیروزی و تبریک گفتن و پخش نقل و نبات شریک بود.
۳- بعد از رد اعتبار نامه جناب آقای تاج گردون در صحن مجلس، ضمن فراهم نمودن شرائط و جولان دادن در فضای مجازی، با شایعه پراکنی و مسموم نمودن فضای مجازی از رسالت واقعی خود یعنی آموزش و پرورش را از رسیدگی به مشکلات دانش آموزان بسیار دور نموده و یکی از کادر اداری که به رئیس اداره و دفتر تاج گردون نزدیک است، اقدام به پخش کلیپ توهین آمیز (در این کلیپ به مسئولین کشوری و لشکری، خانواده‌های شهدا توهین شد) در گروه‌های مجازی مختص فرهنگیان گچسارانی نمود. کاری بسیار زشت و نادرست و به دور از موازین اخلاقی و اسلامی است. آیا رسالت جامعه فرهنگی و کادر آموزش و پرورش، آموختن درس اخلاق به جامعه‌ی هدف به خصوص دانش آموزان می‌باشد؟ یا تبدیل شدن به ستاد انتخاباتی و برخورد با مخالفان و پخش کلیپ‌های توهین آمیز به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی است؟
۴_ برخورد با تعداد اندک نیرهای مخالف در حالیکه از شعار «زنده باد مخالف من» صحبت می‌کند ولی به اشاره اتاق فکر، نتوانست تعداد قلیل نیروهای مخالف را در اداره حفظ کند.
۵_ تحصن اولیای دانش آموزان مدارس شاهد فدک و شهید تندگویان، به دلیل عدم توانایی و اشراف مدیر آموزش و پرورش در ثبت نام و تقسیم پایه کلاسی و حضور ارزیابی اسبق آموزش و پرورش در جمع اولیای دانش آموزی، که به جای جمع و جور کردن تحصن با توهین کارشناس ارزیابی (اسبق) به خانواده‌های شهدا، باعث متشنج شدن بیشتر جو و ناراحتی و انزجار شدید اولیا شد، در نهایت با پادرمیانی و تماس تلفنی مدیر کل محترم آموزش و پرورش مسئله ختم به خیر شد.
۶_ دخالت بیش از حد در ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد و هیئت امنایی. متاسفانه وی به پشتوانه نماینده‌ی اسبق در جلسه رسمی با حضور معاونین اداره به مدیران مدارس خاص دستور داد که؛ لیست ثبت نامی را بر اساس بیست و پنج نفر ببندید و چهارده نفر باقی مانده را خودم باید انتخاب کنم و حتی معاونین اداره حق معرفی دانش آموزی را ندارند. متاسفانه مهر سال گذشته و امسال بر همین اساس دانش آموزان ثبت نام شدند و بر اساس تیپ ظاهری، نسبت فامیلی و مرحله آخری بر اساس گرایش سیاسی، دانش آموزان را برای ثبت نام معرفی می‌کرد و جالب این جاست که به خاطر اینکه ردی از خودش باقی نگذارد از طریق تماس تلفنی با مدیران مدارس، اقدام به ثبت نام این دانش آموزان می‌کرد. (مهر ۹۹ یکی از مدیران مدارس شاهد به رئیس اداره اعتراض می‌کند و بهش می‌گوید که؛ بهتره که کلاس جدیدی افتتاح کنید تا دانش آموزان مورد نظرتان را اونجا بهشون جا بدهیم).
۷ - قبل از انتخابات مجلس، با جابجایی کارشناس مربوطه، برای تعداد زیادی از کادر اداری ابلاغ آموزشی آن هم در روستا زده شد.
۸- سال گذشته بارها با گرفتن مأموریت و با ماشین و راننده دولت، در کلاس‌های درس کارشناسی ارشد حاضر می‌شد و حتی برخی نهادهای نظارتی بارها به وی تذکر دادند.
۹- دادن خانه‌های سازمانی به افراد و نزدیکان خود و افراد بازنشسته یا افرادی با سابقه‌ی بسیار کم (زیر ۴ سال سابقه دارند).
۱۰ - کسر مبلغ هنگفتی از تعدادی از افراد ساکن در خانه‌های سازمانی (در حالیکه اسناد زیادی هست که از خیلی‌ها هیچ مبلغی کسر نمی‌شود).
۱۱ - دادن خانه‌های سرایداری مدارس خاص به قوم و خویشان و بستگان نزدیک. ۱۲ -  تند صحبت کردن با زیرمجموعه (تا حالا چندین بار با فرهنگیان گچسارانی با تندی و پرخاشگری صحبت کرده و حتی به درگیری لفظی هم کشیده شده و مهمتر از همه توهین و درشت گویی به جناب آقای اسدزاده معاون مالی).
۱۳ - با وجودی که دو سه هفته‌ای از لغو ابلاغ کارشناس ارزیابی آموزش و پرورش گچساران از طرف مسئولین اداره کل می‌گذرد، اما متاسفانه شاهد حضور وی در اداره و محل کارش هستیم و مدیر آموزش و پرورش گچساران به گزارش‌ها و لغو ابلاغ نامبرده برخلاف قوانین ترتیب اثری نداده و مانع از حضور وی در محل کار نشده که جای سؤال دارد. (در حالی که تصور می شود بخاطر عدم استنکاف مدیر آموزش و پرورش از حکم مسئولین مافوق بایستی با وی برخورد شود).
۱۴- شفاف نبودن برگزاری مناقصه پیمان کاری مدارس در حال ساخت چهاربیشه و ۱۲ فروردین. ۱۵ - نارضایتی بسیار شدید جامعه‌ی فرهنگی از وی به دلیل عدم حضور در جمع‌های فرهنگی و مدارس و پای کار نبودن.
۱۶- در این مدت که وی در مسند قدرت بوده تا حالا یک طرح و برنامه و یا ایده‌ای برای رشد فرهنگی، آموزشی و پرورشی دانش آموزان ارائه نداد.
۱۷- عدم دسترسی روستاهای اطراف شهر به اینترنت و عدم پیگیری مدیریت آموزش و پرورش گچساران در حل این معضل و مشکل.
۱۸- خسارت به بیت المال (با وجودیکه چاپ خانه به روز و با تجهیزات کامل در زمان سید ظهیر الدین پورالحسینی افتتاح شده، متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی جهت استفاده از این سرمایه میلیاردی نشده و به حال خودش رها شده، اگر یک هزارم تلاشی که مدیر آموزش و پرورش گچساران جهت راضی کردن روابط عمومی اسبق به ماندن می‌کرد، جهت استفاده و در مدار قرار گرفتن چاپخانه می‌کرد، خیلی از مشکلات مالی مدارس حاشیه شهر برطرف می‌شد.
۱۹ - سرمایه میلیاردی که از باشگاه فرهنگیان، درمانگاه فرهنگیان و اجاره سالن‌ها و مدارس در سطح شهر گرفته می‌شود، معلوم نیست کجا و در چه راهی خرج می‌شود. از سران نظام، مسئولین لشکری و کشوری، قضایی و اطلاعاتی، دلسوزان به حال آینده‌ی دانش آموزان این شهر عاجزانه درخواست داریم که به مسئله و حواشی‌های آموزش و پرورش گچساران ورود و ضمن برخورد، خط پایان و بطلانی بر حرمت شکنی‌ها و بی قانونی‌ها بکشند. به امید آینده‌ای بهتر.
کبنانیوز از پاسخ مدیر آموزش و پرورش گچساران در خصوص عملکرد یک ساله خود در این نهاد آموزشی و مهم استقبال می کند.


کد مطلب: 427919

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/427919/مدیریت-دست-رفته-آموزش-پرورش-گچساران-تحصن-اولیا-فضای-سیاست-زده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1