کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

روابط عاطفی و عشقی در سال کنکور

محسن زاهد

1 آبان 1399 ساعت 23:47

داشتن روابط عاطفی در دوران کنکور قطعاً بخشی از انرژی و تمرکز شما را خواهد گرفت. به دنبال آن کمیت و کیفیت مطالعه شما هم افت می‌کند. پس چرا می‌خواهید خودتان را در چاه بندازید؟


داشتن روابط عاطفی در دوران کنکور قطعاً بخشی از انرژی و تمرکز شما را خواهد گرفت. به دنبال آن کمیت و کیفیت مطالعه شما هم افت می‌کند. پس چرا می‌خواهید خودتان را در چاه بندازید؟
زمانی که فرد عاشق در حال مطالعه مطالب درسی است به دلیل رؤیاپردازی، تمرکز کافی بر مطالب درسی ندارد. این مورد باعث حواس‌پرتی فرد شده و از کیفیت مطالعه فرد می‌کاهد. همچنین فرد به دلیل نداشتن تمرکز کافی و ایجاد دغدغه غیرضروری، برنامه‌ریزی صحیحی نداشته و نمی‌تواند به‌درستی برنامه خود را اجرا کند.
برای پیشگیری، بهترین کار فیلتر کردن محیط اطراف است. فیلتر کردن مثل آهنگ عاشقانه گوش ندادن. ترک کردن محیط‌هایی که در آن درباره این موضوعات صحبت می‌شود. مثلاً دوستانی که تمام فکر و ذکرشان این موضوعات است را کمتر دیدن. شبکه‌های اجتماعی را بستن و برای بعد از کنکور گذاشتن. زیرا واقعیت این است که بخشی از زمینه سازی این روابط، به رسانه‌ها بر می‌گردد. بهتر است در سال کنکور از رسانه‌ها بیشتر فاصله بگیرید. تا انرژی و تمرکزتان را روی هدف اصلی خود بگذارید.
 اگر تا قبل از این دوران در یک رابطه عاطفی نبوده‌اید، بهترین کار این است که کمی دیگر هم دندان روی جگر بگذارید و دنبال عشق و عاشقی در سال کنکور نروید. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.
 اگر هم در رابطه‌ای هستید که برایتان با ارزش است و تمام کردن آن می‌تواند آثار روحی بدتری برایتان داشته باشد، توصیه ما این است که با صحبت منطقی، طرف مقابلتان را متقاعد کنید که شرایط الان شما را درک کند. ارتباطتان را محدود کنید. بعد کنکور، باز همه چیز به روال روزهای قبل برمی گردد. مطمئن باشید.
 اگر هم قبلاً در یک رابطه عاطفی بوده‌اید ولی به پایان رسیده است، باید از هر چیزی که شما را به یاد آن روزها می‌اندازد دوری کنید. اگر یادگاری‌هایی دارید، آن‌ها را از جلوی چشم بردارید.
 سعی کنید درس خواندنتان را به هیچ عنوان به شخص خاصی وابسته نکنید. یک لحظه به این که ممکن است این رابطه بعد از 3 ماه به هر دلیلی بهم بخورد فکر کنید.
چند سال آینده را نگاه کنید خیلی از روابطی که تا قبل 20 سالگی هستند بعد از یک مدت کوتاه قطع خواهند شد چون معیارهای یک نوجوان در حال تکامل است و ممکن است تا 20 سالگی چند بار افکار و معیارهایش تغییر کند (البته در همه‌ی افراد یک سن خاص نیست) مثلاً خود شما به دو سال قبل خود فکر کنید قطعاً خیلی از افکارتان دچار تغییر شده است (که البته این تغییر هم می‌تواند خوب باشد هم بد، بستگی به آن طرز فکر و باور دارد) پس تمرکز در این بخش در این زمان از زندگیتان کار هوشمندانه‌ای نیست چون شما برای چند هفته یا چند ماه رابطه، آینده‌ی تحصیلی، شغلی و مالیتان را به خطر می‌اندازید.
 شاد درجه 1 باشین
محسن زاهد -  مشاور و برنامه‌ریز تحصیلی و شغلی
 


کد مطلب: 426823

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/426823/روابط-عاطفی-عشقی-سال-کنکور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1