کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشتی از محسن فروزان؛

وااسفا از این همه تلون؛ از «سید باقر» تا جمالی / «احد جمالی» مردی برای تمام فصول

28 مرداد 1399 ساعت 23:30

توصیه برادرانه‌ی نگارنده‌ی این سطور به منتقدان آقای جمالی این است که کارنامه‌ی درخشان و قابل دفاع و منحصر بفرد ایشان و آقای استاندار محترم (کاردان، لایق، شایسته، عملگرا، مستقل و بی اعتنا به اصحاب قدرت، ثروت، باند، جناح، محفل و احزاب فصلی قدرت ساخته‌ی استمرار طلب با تاکید بر خدمت بی‌منت به توده‌های مردم شریف، شایسته‌سالاری، روش ومنش مصلحانه‌ی قانونمندِ حق مدارِ مردم محور) را در زمان مسئولیت‌های قبلی تاکنون از ایلام، تهران، یاسوج، ششده، قره‌بلاغ، خرامه، شیراز و قم تا به امروز را مورد بررسی قرار دهند.


این روزها شاهد هجوم غیر منصفانه به احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استان کهگیلویه وبویراحمد توسط بعضی از هم استانی‌ها هستیم.
عده‌ای بی رحمانه با شلاق لعن و نفرین این روزها به احد جمالی (و در حقیقت به اندیشه‌ی عالی، فرهنگ‌سازی متعالی، منش و روش عملگرایی اصلاح طلبانه‌ی بی نظیر وبی سابقه‌ی مدیریت ارشد اجرایی استان) این مرد کهنه کار در سیاست اجرا، که کارنامه قابل دفاعی از خود، از دیار فرهنگ و ادب، سرزمین حافظ و سعدی در بین مردم تا به امروز به یادگار گذاشته است را در شبکه‌های اجتماعی مورد حمله قرار می‌دهند.
در این مرقومه سعی کرده‌ام فقط از یکی ازدغدغه های اصلاح‌طلبانه‌ی اصیل، فراگیر و جهانی، احد جمالی دفاع نمایم. بدون شک بیماری کرونا بزرگ‌ترین تهدید جامعه بشری محسوب می‌شود. و هر روز هزاران انسان را به کام مرگ می‌کشاند. در حال حاضر بهترین راه فرار از دست این ویروس رعایت پروتکل‌هایِ بهداشتی است چون باید واقعیت را پذیرفته و به‌ناچار در حال حاضر و تا زمانِ رفعِ این مشکل‌جهانی، کرونا را، به عنوان یک سبک جدید زندگی پذیرفته وبا آن وهمراه آن زندگی کنیم.
رعایت نکردن پروتکل‌های، بهداشتی یعنی دوختن کفن مرگ برای خود، عزیزان، شهروندان و همنوعان‌مان و کسانی که امروز بیماری کرونا را نادیده می‌گیرند و در مراسمات عروسی، عزا و هر نوع دورهمی و گردهمایی، شرکت می‌کنند. تهدید بزرگی برای جامعه بشری محسوب می‌شوند و رفتار آن‌ها اصلاً قابل دفاع نمی‌باشد. ما باید به عنوان یک شهروند خودمان را در مقابل رفتارهایی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد، مسئول بدانیم.
و جهت فرهنگ سازی در راستای تقبیح این منش وروش ویرانگر گام برداریم. حضور در این مراسمات آن هم بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را محکوم وکسانی که منتقد رفتار چنین اشخاصی هستند را تحسین وحمایت نماییم، نه بی رحمانه به آنها بتازیم؛
وشایسته وبایسته است، نقض کنندگانِ متجاوز به سلامتی مردم (که تهدیدی جدی برای جان و زندگیِ عام وخاص، در این مورد ویژه هستند)، ولو عضو خانواده و عزیزترین هر کدام از ما، هم که باشند.
 ضمن توبیخ و ملامت با جدیت تمام و بطور فراگیر به چالش بکشانیم. قرار نیست وقتی سلامتی مردم تهدید و در خطر باشد
[در پوشش غیرتمندی وتعصباتِ منطقه‌ای ودرباطن بخاطر حب وبغض ناشی از عملکردِ اصلاح طلبانه‌ی مدیریت عالی اجرایی استان (که منتج به محدود ومسدود شدن منافع شخصی، فامیلی، محفلی، باندی وجناحی گر دیده)]
 با ذبح، تحریف، تغییر وتضعیفِ حقیقت، به تحریک عواطف و احساسات مردم اصیل و شرافتمتد متوسل شده و اختلافات بین خرده فرهنگ هاو قومیت‌ها را پررنگ کنیم
 هرچند سال‌هاست که زخم کهنه ومزمن قومیت گرایی افراطی در استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل کاسبی و سوء استفاده منفعت طلبان موج سوارِ شبه سیاسی و اجرایی مجدداً سر باز کرده و اگر هدایت نشود ویرانگری سیل آسای این بلیه خانمان برانداز غیر قابل مهار گردیده و گناهکار وبی گناه و تروخشک در آتش شعله ورآن باهم خواهند سوخت که:
 سر چشمه شاید گرفتن به بیل
 چو پرشدنشایدگذ شتن به پیل
در این زمینه باید صحبت‌های احد جمالی در مورد کلیپ عزاداری مطرحِ، در شبکه‌های اجتماعی، را بدون موضع‌گیری خصمانه، غرض ورزی منفعت طلبانه، حب وبغض شخصی ومحفلی مورد داوری قرار دهیم نه با تقطیع سخنان وبهره برداری، ناصواب ومغرضانه با ترویج یک برداشت ناصواب از یک حقیقتی به قدمت خلقت انسان وقلب وتحریف حقیقت، ضمن ترویج وانتشارِ توهین خود ساخته، به شهروندان عزیز وگرامی دیشموک، زحمات ایشان را زیر سئوال ببریم.
البته شاید جنس دغدغه‌ی کسانی که در شبکه‌های اجتماعی به احد جمالی (مرد خوشنام وعملگرای، اصلاح طلب اصیل) می‌تازند متفاوت از دغدغه‌ی دیگرکنش گران دلسوز وصادق باشد
-- که حتماً هست --
منتقدان سخنان احد جمالی بدانند ماها که که سلامتی مردم برایمان ارزشمند است در کنار امثالِ احد جمالی خواهیم ماند ومدافع منش وروشی خردگرایانه و مصلحانه ایشان خواهیم بود. زیرا؛
 دغدغه احد جمالی سلامتی مردم استان است.
دغدغه احد جمالی شکست ویروس کرونا است.
دغدغه احمد جمالی دغدغه کادر درمانی است که نزدیک‌ترین افراد به این ویروس هستند وهر لحظه ممکن است به این ویروس مبتلا شوند.
دغدغه احد جمالی پایان دادن به مرگ انسان‌ها بر اثر این ویروس است.
دغدغه احد جمالی این است که وضعیت استان در بحث بیماری کرونا تبدیل به وضعیت سفید شود.
دغدغه احد جمالی دغدغه هزاران انسانی است که بیمارهای زمینه‌ای دارند ودر صف اول مرگ (چنانچه به این بیماری مبتلا شوند) هستند.
دغدغه احد جمالی از جنس درد ورنج خانودهایی هست که بر اثر این بیماری عزیزی را از دست داده‌اند.
کسانی سخنان احدی جمالی را بیشتر از همه، مفید وارزشمند می‌دانند که عزیزی را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. شاید اگر خدای ناخواسته، منتقدان صحبت‌های احد جمالی بر اثر این بیماری عزیزی را از دست داده بودند امروز مدافع صحبت‌های ایشان بودند. در یک کلام دغدغه‌ی احد جمالی بایستی دغدغه‌ی هر اصلاح طلب اصیل و نوع دوستی باشد.
قران کریم در آیه‌ی ۳۲ سوره‌ی مبارکه مائده می‌فرماید:
هر کس انسانی را بدون ارتکاب قتل... بکشد، مانند آن است که گویی همه‌ی انسان‌ها را کشته است وهرکس انسانی را از مرگ رهایی بخشدچنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است اما بسیاری (از مردم)......بر روی زمین اسراف و تعدی (و تجاوز به جان مردم) کردند.
 
برگرفته از همه‌ تعاریف ارائه شده از اصلاح طلبی ورفرمیست و لغت نامه‌ی دهخدا:
 اصلاح طلبان اشخاص و احزابی و... هستند که جوینده و خواهنده‌ی اصلاح امور کشور با تغییرات اساسی تدریجی به منظور بهبود اوضاع بصورت تکاملی و بدون اعمال خشونت و انقلاب می‌باشند. مگر جمالی چه گفته؟ چه کرده و چه خواسته؟ غیر از تاکید بر رعایت مفاد این آیه‌ی قرآن و عمل به شیوه‌ی اصیل اصلاح طلبی!؟
آنچه تعجب برانگیز بلکه مایه‌ی تأسف و تأثر است نحوه‌ی رفتار عملی و گفتمان نظری رسانه‌ای و محفلی برخی مدعیان اصلاح طلبی (بخوانید استمرار طلبان آویزان که حضوردر قدرت ولو گدایی ذلیلانه‌ی یک مدیریت دون پایه و برخورداری ازرانت و ثروت ولو ناچیز سقف کوتاه آزادی خواهی و آرمان اصلاح طلبی آنهاست) و پادوهای گوش بفرمان فضای مجازی در تشویق وترویج این تقابل نابجا و تضعیف و تخریب نابخردانه و مغرضانه می‌باشد آن هم در این مورد خاص و پیراهن عثمان دوختن از جمله‌ای که از هایبل وقابیل تا کنون حقیقتی انکار ناپذیر است که سخت‌ترین کار در دنیای قانع کردن انسانهای احمق با منطق و استدلال است از مخالفین دیدگاه علمی سقراط، گالیله و رنسانس گرفته تا خوارج... تا به امروز، در کجایی این جمله نامی از مردم شریف و غیرتمند دیشموک به میان آمده است.
بویژه سینه چاکان امروز چرا قبل از این همه بی انصافی درحق مدیریت عالی دلسوز واصلاح طلب استان از مردم شریف وغیور استان بخاطر پادویی، سمپاتی وهواداری افراطی ومشارکت فعال خود ودارودسته شان از سرکوبگران و تحقیر و تضیع کنندگان مردم‌وحقوق اساسی و شهروندی‌شان مانند قائمی (نماینده مجلس اول)، واعظی (حاکم شهر معزول)، شور انگیز (استاندار مغرور، خودخواه)، رجا و... توبه ننموده و پوزش نمی‌طلبند.
حتی از موضع مردمی، حق محور، شجاعانه و عادلانه‌ی ولی نعمت خود سید باقر موسوی جهان آباد در تقابل با اجحاف و مدیربت باندی و خاله خورزوی دولت ششم وهفتم واقدام خصمانه‌ی رجا، ابطحی (رئیس دفتر وقت آقای خاتمی) و شور انگیز نه تنهاکوچکترین دفاعی ننمودید بلکه برای خود شرینی با تملق و چاپلوسی‌های خود مثل همین مواضع فعلی به تخریب نماینده واقعی مردم و تحریف و تضعیف دفاعیات بحقِ و مورد پسند و مطالبه عام و خاصِ آقای موسوی از مردم، موکلین و مصالح و منافع عالیه کشور و استان پرداختید، فقط باید گفت وا اسفاه از این همه تلون، تغییرِ مشی و مسلک و مواضع متضاد تا حد تلخ و شیرینی و یار به مشابه ضرب المثل مشهور؛
قربان برم خدا را یک بام دو هوا را؛
بیایید و بیاییم صادق باشیم که عذاب وجدان و ندامت و بال گردن کسانی است که صادق نیستند و آرامش و لذت دنیا ارزانی کسانی است که صداقت دارند و با افراد صادق همراه هستند.
چون وقتی دستگاه فکری کسی ناسالم و غیر اخلاقی باشد ارتکاب هر خلافی برایش مجاز است و برای هرخلافی دنبال توجیه و غرق در نیل به هدف به هر وسیله ای است. ولو دون شأن و منزلتش درست مثل قماربازی که بازنده‌ی مضاعف باشد هم مالش را ببازد وهم شرافتش را.
در پایان، توصیه برادرانه‌ی نگارنده‌ی این سطور به منتقدان آقای جمالی این است که کارنامه‌ی درخشان و قابل دفاع و منحصر بفرد ایشان و آقای استاندار محترم (کاردان، لایق، شایسته، عملگرا، مستقل و بی اعتنا به اصحاب قدرت، ثروت، باند، جناح، محفل و احزاب فصلی قدرت ساخته‌ی استمرار طلب با تاکید بر خدمت بی‌منت به توده‌های مردم شریف، شایسته‌سالاری، روش ومنش مصلحانه‌ی قانونمندِ حق مدارِ مردم محور) را در زمان مسئولیت‌های قبلی تاکنون از ایلام، تهران، یاسوج، ششده، قره‌بلاغ، خرامه، شیراز و قم تا به امروز را مورد بررسی قرار دهند. بویژه از بدو ورود این دو انسان شریف، آزاده و قانونمند به استان کهگیلویه و بویراحمد، بالاخص در برگزاری بیطرفانه، قانومند و عادلانه‌ی انتخابات دوره‌ی یازدهم مجلس شورای اسلامی که برای اولین بار موجب اعتماد مردم به عدم دخل و تصرف و اعمال نفوذ مجربان و متصدیان امور انتخابات در رأی و نظر مردم گردید.


کد مطلب: 424554

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/424554/وااسفا-این-همه-تلون-سید-باقر-جمالی-احد-مردی-تمام-فصول

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1