تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۴۲۳۰۳۳
یادداشتی از محمود منطقیان؛

نشان برتری انسانیت است

۵
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نشان برتری انسانیت است
کبنا ؛محمود منطقیان فعال سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی نوشت: اگردر بلندترین جایگاه و مقام بنشینی و فرمان رانی، اگر ثروت‌های فراوان به دست آری و جمع گردانی، اگر شرایط خوشیها و خوشگذرانی ها را برای خود فراهم بینی، اگربتوانی با آنچه که در اختیار داری، به دُور دنیا سفرکنی و از تماشای جاهای دیدنی و زیبا و خوراکهای لذیذ و نوشیدنیهای گوارا فراوان بهره‌ها بینی، اگر بر خر مرادسوارشوی  وهمه کارها به کام وهمه دَرها به روی خود گشاده بینی، بایدنخست بدانی که عمرهمه این‌ها روزی به سرخواهد رسید و هرچه داری یک روز برجای بنهی و بگذری.
و دوم اینکه باید بدانی که با داشتن همه اینها، (جاه، مال، خوشی یا قدرت، ثروت، لذّت) اگرمانند باران نباشی که بباری و برویانی و یاچون درخت نباشی که میوه افشانی و سایه بگسترانی  و درخت تو بار دانش نگیرد که از جهل برهی و برهانی و دادگر و آبادگرنباشی که دادبگسترانی و آباد بگردانی و آزار و بیداد را از ستم دیده و دادخواه دور گردانی و اگر دستان  بخشاینده نداری که دلها شادمان کنی و بر اهل نیاز بیفشانی  و اگر اندیشه نیک درسر و عشق و دوست داشتن در دل نداری و اگربه دیگران آزار رسانی و بیداد روا داری و خودکامگی پیشه گردانی و به ناحق حکم برانی و نقد اهل نظر را برنتابی و دل در گرو قدرت و ثروت بندی و انسانیت را خوار و بی مقدار شماری و در افکار و گفتار و کردار خود را برتر بدانی و بر راه بدی و تباهی اسب برانی و خلق را با رفتار خود بیازاری و امنیت آدمیان را از میان برداری و براسب خودبینی و خودخواهی و بی مهری پیش برانی، آگاه باش که باداشتن همه آنچه که باخود داری ودبدبه و کبکبه ای که راه بیندازی، از نظرخرد و آدمیت فرومایه و بی مقداری.
نیک بایددانست که بزرگ و شریف بودن نه به آن چیزهاست که نزد خود داری، بلکه بزرگی و شریف بودن به دانایی و خردمندی و آزادمنشی و دادمندی و دوست داشتن و در راه خیر ونیکی گام نهادن و دوری از آزار و پرهیز از بدیهاست. واگرصفات نیک نداری و تنها در راه خودکامی گام برداری به هیچ نیرزی و در دلها جای نیابی و هرچند در چشمها بزرگ می‌نمایی، در دلها و نظرها کوچک و کم بهایی. دریک سخن"بزرگی به دانش و داد و انسانیت است، نه بر جای بلند نشستن و دیده بر خوبیها بستن و دل به کام خودبستن."
--------------------------------
محمود منطقیان
18 / تیر ماه 99
نام شما

آدرس ايميل شما

Argentina
منظورش کی بود؟؟؟؟!!! اصلا سر وته نداره
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
مردمی زمانی قانون را رعایت می کند که مسئولین در عمل قانون را رعایت کنند
حق
Iran, Islamic Republic of
حذف آقای تاجگردون یک طراح کارشناسی شده بود
مجلس طرح زاکانی و نجابت ......... بود
اما مهندس و طراح این طرح نامعلوم است
حق
Iran, Islamic Republic of
حنا این مجلس به نام انقلابی به کام اهداف شخصی در نزد مردم رنگی ندارد
حق
Iran, Islamic Republic of
حق مردم باشت و گچساران را پایمال کردند جواب مردم را چه خواهید داد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1