تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۴۲۲۲۹۹
یادداشتی پیرامون اظهار نظرهای نماینده سابق کهگیلویه بزرگ در خصوص مسائل کشور؛

بزرگواری و آخرین شمع

۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
بزرگواری و آخرین شمع
کبنا ؛سید علی محمد بزرگواری بعنوان یک روحانی در مجلس‌های هشتم و نهم نماینده شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بود. حضوربزرگواری مصادف بود با رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در کشور و کنار رفتن سید محمد موحد از عرصه سیاست کهگیلویه
در آن زمان با رد صلاحیت دو چهره محبوب اصلاح طلبان و کار بزرگواری برای تصدی صندلی بهارستان چندان سخت نبود اما همین شرایط نابرابر بوجود آمده در آن انتخابات از وی چهره چندان محبوب و دل چسبی نمی‌ساخت.
اما با گذر زمان سید علی محمد بزرگواری توانست حتی برای مخالفان اش احترام برانگیز باشد. وی در سالهای اخیر هر از گاهی خبرساز می‌شود، از حمله به هدایت خواه و تمامیت خواه خواندن وی، پیوستن به جمع مدافعین حرم، دفاع از تاج گردون و.... از او شخصیت متمایز و منحصر به فرد ساخته است.
باید مهم‌ترین درس بزرگواری را کنار رفتن از قدرت دانست و به بسیاری نشان داد که به هر قیمت نمی‌بایست خود را حفظ کرد.
دومین درس بزرگواری فریاد دادخواهی است وی با وجود اینکه در جرگه محافظ کاران سیاسی قرار می‌گیرد اما همواره مواضع صریح و روشنی داشته است.، وی به خوبی دانسته استان کهگیلویه و بویراحمد همواره از نابرخوردارترین و فرودست‌ترین استان‌ها در زمینه تخصیص بودجه‌ها و اعتبارات بوده است و نابرابری روا داده شده نیازمند فریاد و دادخواهی نمایندگان استان است.
سید علی محمد بزرگواری با وجود داشتن مشی سیاسی روشن هیچ گاه مصلحت منطقه و استان را فدای آن نکرده و حتی به صراحت از خدمات امثال تاج گردون ارجح نهاده است.
شجاعت بی بدیل بزرگواری بر همگان مبرهن است و وی هیچگاه واقعیت را فدای مصلحت نکرده است و همواره مخالف و موافق از تیغ نقد او در امان نبوده‌اند.
اما در پایان نمی‌شود از صداقت و پاکدستی گفت اما از کنار بزرگواری به راحتی عبور کرد او نمونه بارز سلامت و صحت است که می‌تواند همواره الگو و اسوه باقی بماند. بزرگواری را بپسندیم یا نه فرقی نمی‌کند! او در میان تاریکی بازی سیاست آخرین شمعی است که برای ما روشنایی می‌بخشد.
------------------------------
سید کمال صالحیان فر
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
از آرای غیر متعارفی که در رقابت با رستاد کسب کرد هم میگفتی اونم فقط یه حوزه بالا بود. لیکک بهمئی 10هزارتا بالاتر از حدی بود ک باید باشه بیشتر از جمعیت رای دهندگان 10هزارتا بالاتر
سادات
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری اهل سیاست نبود بنده خدا اصول سیاسی درست نمی توانست رعایت کند و متاسفانه دهه های۱۳۶۰سادات مجبور شد ایشون به عرصه انتخابات بکشد که اکثر طرفداران یک کاندیداتور در سخنرانیها جذب میشد ولی ایشان اعلام می کرد من رای خانواده های خان و کهخدا را نمی خوام ، که منطقه ما با توجه به ایل وقبیله اکثرا خان زاده و کهخدا زاده بودند که ۶۰درصد در همان لحظه محل سخنرانی را ترک می کردند چون جمعیت که میدید ..
این دو دوره که مجلس رفت میدان خالی از رقیب قدر بود و قرعه به نام ایشان افتاد ولی متاسفانه ظرف ۸سال یک نیروی ملی نتونست تربیت کند و هر کسی را بهش پست میداد بعد یک یا دوسال فراموشش می کرد .البته مشکل اساسی بزرگواری چند نفر زبون باز اطراف ایشون بودند که تنها ماموریتشان تخریب نیروهای جوان و معامله گری بود .
Iran, Islamic Republic of
رقیب بود اعدالت نبود.فرماندار بهمئی به نیروهای اصلاحات/. بعدش از رستاد طلب حلالیت خواست
خطیر
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به دوست عزیزکه باکامنت سادات مطلب زده مطمعن باش بزرگواری هرلحظه اراده کندوورودکن برای عرصه انتخابات قبول می شودورقیبش که هرکه میخواادباشدتاکاندیدشهرستان کهگیلویه بزرگ بودکه رای نخریدفاتحه خوانی نرفت عزتش رازیرپانگذاشت واین حرفهای که درزمان نمایندگی وبعدازنمایندگی مطرح شدبخاطرحسادت است
تیک
Iran, Islamic Republic of
جالب بود
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همین رفتارهای که فرمودید ناشی از عدم تسلط ایشون بر رفتار سیاسی می باشد و نقطه ای تاریک در رفتارهای ایشون است.
حسین تانگو
Iran, Islamic Republic of
بزرگواری مانند زالو به قدرت و مقام نمی چسبد او هنر عشق به وطن است او گوهر و نماد هر خوبیست
سید
Iran, Islamic Republic of
همش حرف
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1