تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۴۱۸۵۱۲
تحلیل سیاسی؛

آیا «موحد» می‌تواند، ناجی کهگیلویه باشد

۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آیا «موحد» می‌تواند، ناجی کهگیلویه باشد
کبنا ؛اگر چه در تحلیل‌ها و یادداشت‌های سیاسی پسا انتخابات از حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ تحلیلگران پاشنه آشیل نماینده فعلی را موضوعاتی چون مشورت پذیر نبودن آقای هاشمی، ناکار آمدی اطرافیان و هسته مرکزی، استفاده سطحی و غیره حرفه‌ای از شبکه‌های مجازی و رسانه‌ای و جدایی یاران نزدیک به وی عنوان کردند لکن نباید فراموش شود مطالبه بازگشت عزت بود که در دوسال اخیر چنان فضای کهگیلویه را تحت تأثیر قرار داد که به یک خواست عمومی مُبدل شد.
بازگشت عزتی که اتفاقاً جریانات مختلف سیاسی متفق القول یک نظر واحد دارند که در سال‌های اخیر کهگیلویه از معادلات سیاسی کنار گذاشته شد و دلیل آن نبود اثر گذاران تصمیم ساز در چرخه مدیریت استان است.
طی چهارسال گذشته به کَرات آقای هاشمی پور خود را دور از جریانات سیاسی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب معرفی می‌کرد و شاید همین مسئله باعث شد تا وی به یک نماینده خنثی در مباحث سیاسی مُبدّل و سهمی در مناصب مدیریتی نصیب وی و موکلینش در نظر گرفته نشود.
به نقل از فعالین سیاسی، فرهنگی و اجتماعی روزگاری کهگیلویه مرکز ثقل تصمیم گیری‌های سیاسی در سطح استان بود و فعالین این عرصه در دست داشتن اکثریت کرسی‌های مدیریتی در سطح استان را که فرزندان کهگیلویه بر آن تکیه داده بودند را گواه مدعای خود عنوان می‌کنند. آنان بر این عقیده‌اند به دلیل نبود کنشگران و اثر گذاران تصمیم ساز در سالهای اخیر موجبات به حاشیه رفتن این منطقه در معادلات مختلف خصوصاً عرصه سیاسی رقم خورده است بگونه ای که فرزندان چهار شهرستان کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی علی رغم همه ظرفیت‌ها خانه نشین شده‌اند.
اگر چه عزت را تنها نمی‌توان در دست داشتن مناصب مدیریتی دانست لکن اکثریت فعالین سیاسی براین امر واقفند که روند تحقق مطالبات هر منطقه در حوزه‌های مختلف در صورت داشتن نیروی‌های انسانی دلسوز، شجاع و مطالبه گر می‌تواند نقش بسزایی در رشد یک منطقه ایجاد نماید که در این زمینه مثال‌های بیشماری از مناطق مختلف کشور می‌شود ذکر کرد بطوری که گاها یک نیرو برای یک منطقه می‌تواند تأثیر گذاری فوق العاده ای داشته باشد.
نتیجتاً می‌توان روی این نکته صحه گذاشت، همه آنچه دیروز کهگیلویه بزرگ داشت و امروز ندارد باعث شد تا بازگشت عزت و شوکت از دست رفته سرزمین بلاد شاپور فریاد نخبگان شود.
آن زمان که سیاسیون کهگیلویه دیدند در کنار دستشان با لشکر کشی مسئولین استان معارفه‌ای انجام و تکریم به معنای واقعی انجام می‌شود و اینجا در بلاد شاپور، شبانه فرزند کهگیلویه عزل می‌شود مظلومیت را بیش از هر زمان دیگر لمس کردند و فریاد عزت  کهگیلویه تیتر رسانه‌ها شد.
اگر چه انتظار این بود فضای سیاسی تلطیف داده شود متاسفانه پشت بند عزل فرماندار کهگیلویه در آن زمان شاهد بودیم دیگر فرزند این دیار که اتفاقاً از فریاد زنندگان و عزت خواهان کهگیلویه نیز بود قربانی شد تا مطالبه گری حول این موضوع خاموش شود ولی مقایسه در نوع معارفه‌ها در کهگیلویه و سایر مناطق مدت‌ها نقل محافل عمومی و فضای مجازی و رسانه‌ای بود و عزت خواهی به یک مطالبه منطقه‌ای تبدیل شد.
رویدادها، تصمیم گیری‌های سیاسی و همه آن چه در این سالهای اخیر در کهگیلویه بویر احمد به وقوع پیوست مُدام در ذهن مردمان کهگیلویه بزرگ بازپخش می‌شد تا سر انجام آنان ۲ اسفند دست به تغییر بزنند، تغییری که با مطالبه گری عزت از دست رفته کهگیلویه شروع و در این برهه از زمان عدل هاشمی را نشانه گرفت.
حال باید منتظر ماند و دید در سالهای پیش رو آیا سید محمد موحد می‌تواند یک تعادل در موضع گیریهای سیاسی خود ایجاد و ناجی کهگیلویه باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خداکنه کاری کنه که دهدشتیا از یاسوج برن شهر خودشون بابا خسته شدیم
عزت
Iran, Islamic Republic of
چندنفر با رایزنی و امتیاز در یاسوج مدیر شونده عزتی به کهگیلویه میرسد وقتی به مناطق چاروسا و دیشموک گاز رسید عزت برميگردد وقتی آب مارون به دشتهاي کهگیلویه رسید عزت برميگردد وقتی فسفات وپتروشیمی شروع شد عزت برميگردد البته شاید سطح درک شما همین هست و نباید توقع بیشتر داشت
سوق
Iran, Islamic Republic of
نهههههههههههههههههههههه
گچساران
Iran, Islamic Republic of
عدل هاشمی درست می گوید،زیرا چپ وراست جامعه را دوقطبی کرده اند وهمین باعث عقب رفت کشور ،خصوصا کهگیلویه شده است ،در ضمن پیشرفت وعزت یک شهر در عزل ونصب نیست ،بلکه به درایت ودور اندیشی مسئولان ،خصوصا نماینده در پیشبینی و اجرای پروژه های زیر بنایی دارد که کارنامه اقای موحد در چهار دوره پیش مجلس نمره قبولی نمی گیرد.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1