تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۱۲۲۴۵
یادداشت/

از پیرسبزی تا کریم نژاد؛ قومیت حرف اول را میزند!

محمد مهدی شجاعی
۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
از پیرسبزی تا کریم نژاد؛ قومیت حرف اول را میزند!
کبنا ؛در روزهای اخیر اخبار مختلفی در حوالی ساختمان آجری اداره فرهنگ و ارشاد استان شنیده میشود،هر روزه رسانه ها لیستی از  نامزدهای مختلف تصدی این سازمان را منتشر می کنند،نکته قابل توجه این ست که غالب افرادی که در گوشه کنار از آنها نام برده میشود نسبت چندانی با گزاره ها و مولفه های فرهنگی ندارند و صرفا منتسب نمایندگان،لیدرهای سیاسی بوده اند.
 اسامی مانند موسی اخلاقی از  نیروی های نزدیک به قادر لاهوتی لیدر سیاسی کهگیلویه، پیرسبزی همشهری و از نزدیکان غلامرضا تاجگردون،ایرج کاظمی جو ریاست کنونی اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه بر اساس شنیده ها سیدمحمدموحد و عدل هاشمی پور به طریق مختلف درصدد نشاندن وی بر صندلی مدیریت ارشاد استان می باشند شاید " تفاهم برسر کاظمی جو"  تنها نقطه اشتراک هاشمی و موحد در سالهای اخیر بوده است!
اما جدیدترین گزینه ای که برای ارائه روزومه به وزارت فرهنگ ارشاد استان معرفی شده دارا کریم نژاد فرمانداری سابق لنده و مدیرکل کنونی شهر و روستای استانداری می باشد، که از نیروی های نزدیک به سیدضیا رضاتوفیق می باشد و ایشان نیز امیدوار به اتفاق های روزهای آینده می باشد.
با یک نگاه اجمالی به اسامی متوجه چند نکته خواهیم شد.
1: غالب گزینه های مطرح شده صرفا به دلیل همشهری گری،نسبت قومیتی توسط نمایندگان و لیدرهای سیاسی حمایت میشوند.
2: برخی از گزینه ها حتی  دارای حداقل روزومه فرهنگی نمی باشند و شاید سالهای سال یک رمان نخوانده یا فیلم سینمایی را ندیده اند و کوچکترین شناختی با ژانر های ادبی و هنری نیز ندارند.
3: نکته دیگر اینکه،به نظر می رسد گزینه های موجود در روزهای اخیر به هر اهرمی متوسل میشوند تا برنده نهایی این ماراتن باشند و برای مثال کریم نژاد که پیش از این به عنوان یک مدیراجرایی و سیاسی مطرح بوده به یک باره بدون هیچ گونه روزومه فرهنگی و هنری به لیست نامزدها اضافه میشود.
در این میان نکته تعجب برانگیز؛انفعال کامل نیروهای سیاسی نزدیک به اصلاح طلبان بویراحمد و نماینده این شهرستان می باشد که در نوع خود قابل توجه می باشدالبته با شرایط به وجود آمده شاید آنها نیز پا به این کارزار بگذارند.
اما با ادامه روند موجود،به آینده مدیریت فرهنگ و ارشاد نمیتوان امیدوار بود زیرا که به جای معیارها و مقیاس های فرهنگی بیشتر رقابت سیاسی،اهرم های فشار،قدرت های چانه زنی تعیین کننده شده است.
تعصب ها و حب و بغض های قومیتی و رقابت های سیاسی بیش از پیش با قصه تصدی مدیریت فرهنگ و ارشاد استان نمایان شده است،فرهنگ واژه محجور و مغفول این روزهای کهگیلویه و بویراحمد می باشد و همه در عین پرداختن به آن،هیچکس دغدغه اش را ندارد.
در پایان باید اشاره کرد که استاندار به عنوان بالاترین مقام ارشد دولتی در استان باید در مقابل چنین اهرم های ایستاده و اجازه نداده که رقابت های سیاسی و تعصب های قومیتی بیش از پیش این سازمان را به حاشیه ببرد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند ایفاگر نقش اثربخش خود باشد.
-----------------------------
محمد مهدی شجاعی
----------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

کبنا
Iran, Islamic Republic of
واقعا تاسف میخورم برای کمایی که این مطلبو نشر داد
داریوش
Iran, Islamic Republic of
با سلام ای کاش در انتخاب هر مسولی ابتدا به توان کاری وتخصصی یک مدیر توجه میشد حال این نگاه شوم همیشه سایه بر پیکر بی جان فرهنگ چنان سایه اتداخته که حقبقتا ادم از زندگی در این وادی پشیمان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1