تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۴۱۱۶۲۵
یادداشت سیاسی |

شانس، اتفاق و دیگر هیچ

سعادت عابدی
۵۶
۵
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
شانس، اتفاق و دیگر هیچ
کبنا ؛تاریخ جهان پر است از اسامی حکمرانانی که از آنها هیچ اسمی و رسمی نیست. کسانی که تخت و تاج حکمرانی را نه از باب لیاقت و شرافت وشجاعت که بر اثر یک اتفاق بدست آورده‌اند و همان بی کفایتی هم کافی بود تا چراغ خاموش تخت و تاج را وا بنهند. شاید مردم دیار ما آن داستان را شنیده‌اند که از خانی پرسیدند چگونه خان شدی؟ در جواب گفت: من خان نبودم، مردم دور من حلقه زدند و لقب خان دادند. روایت تعدادی از نمایندگان مجلس کنونی نیز اینچنین است. اگر اتفاقی بنام رد صلاحیت‌ها نبود، آدم خوش شانسی مثل آقای زارعی هیچگاه رنگ سبز بهارستان را نمی‌دید! وقتی آن جوان سبزه برایش می‌خواند و می‌سرود: «کر خوب چنارستونی، بازم بهارستونی»، خبر از رد صلاحیت‌ها داشت و مهره ماری که بر گردن غلام محمد خوش شانس داستان ما انداخته شده بود.
شانس با او یار بود. هدایت خواه در دو اشتباه بزرگ تاریخی هماوردش شد و یکی از دلایل پیروزیش می‌شد. بزرگان تیرتاجی و بویراحمد نیز به دلیل نجابت ذاتی خویش برایش رقیب نمی‌تراشیدند. نماینده گچساران هم به مراتب وجود یک رفیق ضعیف در مجمع نمایندگان بیشتر به نفعش بود تا یک رقیب قوی و همه اینها در کنار شانس او در بهره برداری از فرصت‌ها، پایش را به بهارستان رساند. او بود موجی از مطالبات. او بود و تحقیر تاریخ به یغما رفته یک قوم. او بود و خاطراتی سترگ از حماسه سرایان و جنگاوران. اما او نه اهل حماسه بود و تاریخ. او، هرگز شاهنامه را نبوییده بود که «یک مرد جنگی به از صدهزار...» آری، او نه در حماسه و نه در تاریخ، نماینده شایسته‌ای برای قومش نبود...در مجلسی که نماینده کهنسالش، ساقه کاهو را در صحن علنی به تصویر می‌کشد، صد البته که حماسه و تاریخ و شجاعت سخنی گزافه است. مجلس، مجلس بی کلاس و بی شخصیتی است. کاش تاریخ به عقب برگردد...کاش مندنی پور وکیل مردم بشود... کاش مندنی پور با شجاعت در رفتار و فصاحت در کلام تریبون در دست گیرد و استیضاح کند...کاش باقر...کاش سید باقر در مجلس از فقر مردم بگرید و بخاطر مردم با رییس جمهور قهر کند...کاش یکبار دیگر رییس جمهور، وقتش را به هدایتخواه بدهد و ستار بویراحمد سکان دار مجلس باشد...کاش اسفند ۷۴ تکرار شود و سید باقر مقتدر و جریان ساز پیروز انتخابات شود...اما دریغ که همه فرصت‌ها زیر کفش‌های واکس زده زارعی له شد...پسر خوب و مؤدب و خوش شانس چنارستانی، در چند اتفاق ناگوار هیجان و انگیزه و شور این مردم را گرفت...امیدوارم دیگر ثبت نام نکند...امیدوارم نیاید و از خود چهره‌ای ماندگار به جای گذارد...زارعی باید قبول کند که نتوانست جریان سازی کند...زارعی باید بداند که اینجا آخر خط یکه تازی است...حوصله مردم هم حدی دارد و شاید به قول آن پیرمرد زجر کشیده‌ای که تصویرش بارها و بارها به نفع تو در فضای مجازی پخش شد: کار شما د تمومه....
-------------------------------
سعادت عابدی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب عابدی تو کی هستی که چنین اظهار نظری میکنی تو کجا و سیاست کجا . تو اصلا کلمه سیاست را بلدی ه که بنویسی . میخای تا یک ساعت فقط از ناتوانی تو بنویسم تا مرد خوب تورا بشناسند . اگه به خواسته هایت از نماینده رسیده بودی این حرفا را میزدی. ......فعلا حرمت نگه میدارم خداوند از بی انصافی تو گذشت کند برو توبه کن به خاطر این تهمت های ناروا
موحد
Iran, Islamic Republic of
مطمئنم شما از نماینده ضعیف سود بسیاربردی که اینچنین برآشتفه شده ای وبیشتر از صاحب عزا شیون می کنی و الا این هشت سال در مجلس گواه متقن و محکمی است بر قوم گرای توسط ایشان است.
Iran, Islamic Republic of
دو رنگی و دو رویی نویسنده هم تمامه.زارعی ماندگاره تا جونتون دربیاد و چشماتون کور بشه
Iran, Islamic Republic of
آن شاالله چشمان شما ها در پیشگاه الله کوره.
دنا
Iran, Islamic Republic of
جونت در اومد چشمت کور ادب چیز خوبیه
یه آدم معمولی
Iran, Islamic Republic of
سلام.
خدا خوش دونه که حق مطلب ادا شده...
شب وروز در این سایت ها از زارع حمایت میکنم علی رغم اینکه این مطلب شما را میدانم...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
و البته سید باقرتون از همین فرد حمایت کرد .
تکرار میکنم: سید باقرتون از این مرد خوش شانس حمایت کرد .
سید باقر رو زیادی بزرگ کردید .‌
اکبر
Iran, Islamic Republic of
افرین بر این تحلیل زیبا و منطقی.
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
خیلی دلت پر....کاری برات نکرد ....بازم خودش
ب
Iran, Islamic Republic of
یا زهرا.....بازم خوش پ خوش چشه
سید محسن
Iran, Islamic Republic of
ادیبانه و حکیمانه بود ، احسن به سعادت عابدی و مکتوبه پر مغز و پر نکته اش .
Iran, Islamic Republic of
انصافا حرف دل خیلی از مردم را زدی درود بر شما مردم غیور نماینده غیور،شجاع نترس و مخالف منافع میخواد
کبیر
Iran, Islamic Republic of
درود بی کران بر شما نطق و انتقاد بسیار عالی بود.
Iran, Islamic Republic of
احسن.انصافا حق مطلب را ادا نمودی
شهاب
Iran, Islamic Republic of
زارعی سناتور خواهد شد . چوب من بر بند نزن الکی . خواهی دید چگونه محبوبیت و مردم داری بر سیاست بازی پیروز خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
مردم دلشون و قلبشون با زارعی هست کبنا نیوز باید بترکی
Iran, Islamic Republic of
قلب ما فقط با الله هست.دنیا وفا نداره.این کرسی ها هم به پایان ایرسه
نیک اقبال
Iran, Islamic Republic of
لکه ی ننگی شد در تاریخ بویراحمد و دناااا
محقق جوان
Iran, Islamic Republic of
زارع عاقله وخودش انصراف میده.سیدباقرهم اگه میخوادجوانان بویراحمداحترامش کنندبایدبه رایشان احترام وازدکتربهرامی حمایت کند.جریان اصولگراهم همیشه دربویراحمدشانسی نداشته وفرخیانی وروشنفکربازنده خواهندبود.فروزان وایزدپناه هم جمعاپنج هزاررای نمیارند.
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
درود
در زمان حیات. کسی از وی پرسید که چرا نمایندگان استان ما( هدایت خواه، بزرگواری و حسینی) اینقدر ضعیف هستند؟
و ایشان جواب دادند که شما اشتباه میکنید، زیرا نمایندگان سایر استانها از اینها ضعیف ترند .
حالا نه اینکه من طرفدار حاج زارعی باشم ولی برحسب رعایت اخلاق شاید زیبنده نباشد که وی را تا این حد ضعیف جلوه داد چرا که اطلاع دارم برای تیرتاجی ها سنگ تمام گذاشته است هم از جهت انتصاب در جایگاههای مدیر کلی تا بیاید پایین و غیره.
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
جناب عابدی سلام
خیلی جذاب و گوتاه و مینیمال نوشتی.
افرین
فقط کاش یه خط هم برای سکوت ایشون برای سقوط هواپیمای شهرش و وطنش هم مینوشتی.لکه ننگین تاریخ بویراحمد سکوت ایشون بود. خون میر غلوم و کی لهراسب به هدر رفت...
دوست بویراحمد
Romania
ای برادر ،بله ما بسیاری از مردم فکر می کنیم با بازار گرمی می شود اعتماد مردم را بدست آورد. البته سیدباقر به جای اینکه از موقعیت خوبی که داشت می توانست از رءیس جمهور وقت استفاده کند و امتیاز بگیرد بازارگرمی کند چه کاری سید باقر جز برای چند پیمانکار و اقوام و دوستانی که به آنها پست داد من خود جویای کا بودم جوانی ۲۱ساله که هرجا می رفتم می گفتند باید نماینده معرفی کند برای مردم چه کرد با آن همه بود جه وپول اما ستار هدایت خواه در زمانی که در کشور پول فراوان بود دنبال چند کا عمرانی در استان را گرفت تا حل شود جز هیات علمی کردن عده ای خوب پشت تریبون حرف زدن برای مردم اب آنان نمی شود اما فعالیتهای شبانه روزی آقای زارعی که همیشه در مناطق درو افتاده حضور دار مردم آن را نمی بینند کمی هم خدا را در نظر بگیریم .
ش
United Arab Emirates
خداوکیلی هر چند چیزی زارع هم نیست ولی هدایتخواه رو هم الکی بزرگ میکنید بابا هر هم میرفت احمدی نژاد وقتش رو بهش میداد
اگر هدایتخواه آدم سختی بود بعد از نمایندگی اش احمدی نژاد به او پست میداد
موسوی
United Arab Emirates
زارع موفقیتش تو دور اول دو مدیون حاج محمدرحیم دهراب پور بود
حسن
Iran, Islamic Republic of
یکی رو به ده راه نمی‌دادند سراغ خونه کدخدا رو میگرفت😂
دهراب پور اگه میتونست کسی رو به مجلس بفرسته خودش توی انتخابات شورا رای می‌آورد. با شعار نمیشه کسی رو بزرگ کرد
Iran, Islamic Republic of
پر شور بود...حقیقتش شیرمو کردی..یاد قدیم وخیر...
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
که بره جمع کو خته
فری
Iran, Islamic Republic of
درودخدابرشما ای کاش زودترازاینهااین مطالب خوب ودرددل بیشترهمشهریان رابازگومیکردید.مامابین بد..و..بدتر..بدراانتخاب کردیم
ناظر
Iran, Islamic Republic of
سلام.وقتی عقل ملت در چشمشان باشد بهتر ازاین نمیشود.بسوزیدوبسازید
Iran, Islamic Republic of
تو را بخدا هدایتخواه به این بزرگی نیست که اینجور از ایشون تعریف میکنید
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
مجدد عرض میکنم تخریب نتیجه عکس داره
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
زارعی بای بای
شهرخ پور
Iran, Islamic Republic of
خدا میدونه از هیچ مسیولی به اندازه زارع
محمد
Iran, Islamic Republic of
احسن ، خیلی خوب گفتی......
محمد
Iran, Islamic Republic of
احسن ، خیلی خوب گفتی......
بویراحمد و رویای از دست رفته
Iran, Islamic Republic of
از قدیم ضرب المثلی داریم که میگه مادر رو ببین دختر رو بگیر.ما تاریخ رو نخوندیم و انتخاب کردیم.اگه مطالعه ای در باب تاریخ و سوابق نمایندگان داشتیم هرگز حاضر نمی شدیم سرنوشت خودمون رو بسپاریم.در ادارات استان دیدیم که چطور حق الناس و عزت و آبروی کارمندان ادارات و ارباب رجوع های نیازمند مدیران در ادارات زیر پای مدیران نالایق و انتصابی که ملاکی بجز رأی آوری در انتصابشان دخیل نبود لگدمال شد.
ضعف و مظلومیت دولت و بده بستان های بین نمایندگان و وزرا هم خنجری شد بر قلب شکسته ی مردمی که در انتظار اقدامات دولت برای توسعه استان بودند ولی به جای آن ، مانورهای تبلیغاتی نمایندگان در مصادره ی خدمات دولت و نظام به نام خودشان را شاهد بودند.
بیایم هر خانواده یک سفیر برای آگاهی بخشی به خانواده ها و فامیل برای جبران خطاها و انتخاب درست نماینده باشیم تا اینهمه ضعف و به هم ریختگی در استان بیش از این آسیب نزند.
حسین
Romania
درودواحسنت برشرافت انصاف وجوانمردیتان
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در بیشتر موارد اینقدر غرور وخودبینی داریم که اطراف خود را نمی بینیم که چه می پذرد .
برارد عزیز خواستی با نوشته ابتدا به ساکن خودی نشان دهید وان نفرت درونی که دارید نشان دهید .
بله احترام سید باقر واستاد هدایت خواه به قوت خود باقی است وهیچ شکی نیست که از سرمایه های استان هستند اما برارد چرا چشمان خود را برروی حقیقت می بندید بله شاید در طول این چند سال این برای اولین باراست که نماینده بویراحمد ودنا رقیب با نفوذ دارد . در زمان هدایت خواه نماینده گچساران گوش به فرمان سید مسعود حسینی بود ودر زمان سید باقر نیز نامی از نماینده گچساران نبود .اما در دودور گذشته نماینده گچساران از نیروهای اصلاح طلب و کسی است که حداقل 20سال گذشته در تهران حضور داشته اما نماینده بویراحمد که با توکل برخداوند ورای قاطع مردم در مجلس حضور داشت و خود را با شرایط روز همراهی کرد را نیز نباید فراموش کنیم همین نماینده با تمام تلاشهای شبانه روزی چه خدماتی که به مردم بویراحمد ودنا انجام نداده .بله در زمان سید باقر وقتی خاتمی به یاسوج امد بنده یک سال از فارغ تحصیلی بنده گذشته بود وبرای کار مراجعه می کردم یا باید غریب پور نامه می داد یا سید باقر تماس می گرفت واما سید باقر باید با حضور ایشان در استان از ایشان اعتبار می گرفت اما با هیاهو واین خود را جلوی مردم عزیز کند با تندی با رئیس جمهور وقت صحبت کرد وما مردم بویراحمد هم این گونه حرکتها را بیشتر می پسندیم اما چه دستاوری داشت حال سید باقر با خاتمی دوست ودستاوردی هم برای استان نداشت .واما هدایت خواه با توجه به اینکه همه استان همسو با ایشان بودند ووبدجه هم زیاد بود چه کردند برای محرومیت استان .حال انسانی بی حاشیه وپی گیر برای استان این همه خدمت می کنید وشما ها فقط نوک بینی خود را می بیند . بله در دور قبل سید باقر با حاج زارع چراغ سبز نشان داد اما اگر حاج زارع هم نیوری توانمندی نبود قطعا اقای سید باقرایشان را همراهی نمی کرد .روزخوش ممنون از سایت کبنا
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در بیشتر موارد اینقدر غرور وخودبینی داریم که اطراف خود را نمی بینیم که چه می پذرد .
برارد عزیز خواستی با نوشته ابتدا به ساکن خودی نشان دهید وان نفرت درونی که دارید نشان دهید .
بله احترام سید باقر واستاد هدایت خواه به قوت خود باقی است وهیچ شکی نیست که از سرمایه های استان هستند اما برارد چرا چشمان خود را برروی حقیقت می بندید بله شاید در طول این چند سال این برای اولین باراست که نماینده بویراحمد ودنا رقیب با نفوذ دارد . در زمان هدایت خواه نماینده گچساران گوش به فرمان سید مسعود حسینی بود ودر زمان سید باقر نیز نامی از نماینده گچساران نبود .اما در دودور گذشته نماینده گچساران از نیروهای اصلاح طلب و کسی است که حداقل 20سال گذشته در تهران حضور داشته اما نماینده بویراحمد که با توکل برخداوند ورای قاطع مردم در مجلس حضور داشت و خود را با شرایط روز همراهی کرد را نیز نباید فراموش کنیم همین نماینده با تمام تلاشهای شبانه روزی چه خدماتی که به مردم بویراحمد ودنا انجام نداده .بله در زمان سید باقر وقتی خاتمی به یاسوج امد بنده یک سال از فارغ تحصیلی بنده گذشته بود وبرای کار مراجعه می کردم یا باید غریب پور نامه می داد یا سید باقر تماس می گرفت واما سید باقر باید با حضور ایشان در استان از ایشان اعتبار می گرفت اما با هیاهو واین خود را جلوی مردم عزیز کند با تندی با رئیس جمهور وقت صحبت کرد وما مردم بویراحمد هم این گونه حرکتها را بیشتر می پسندیم اما چه دستاوری داشت حال سید باقر با خاتمی دوست ودستاوردی هم برای استان نداشت .واما هدایت خواه با توجه به اینکه همه استان همسو با ایشان بودند ووبدجه هم زیاد بود چه کردند برای محرومیت استان .حال انسانی بی حاشیه وپی گیر برای استان این همه خدمت می کنید وشما ها فقط نوک بینی خود را می بیند . بله در دور قبل سید باقر با حاج زارع چراغ سبز نشان داد اما اگر حاج زارع هم نیوری توانمندی نبود قطعا اقای سید باقرایشان را همراهی نمی کرد .روزخوش ممنون از سایت کبنا
محمود
Iran, Islamic Republic of
😂😂😂😂عجب جمله معنا داری کار شما د تمومه...
علی
Iran, Islamic Republic of
و سر یه عده ای هم زیایه.
حمید
Iran, Islamic Republic of
بین نماینده های مطرح شده اصلاح طلبان اصلح ترینشون جناب دکتر بهرامی میباشد.
نوید
Iran, Islamic Republic of
کاش اومرد. بیا نماینده وابو که اوضاع مردم و همینطور وضعیت استان بدتر از قبل بشه.بگو ک بره تو وکوچو نمایندگی وکوچو😁😁😁
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
درود برشما،بیان واقعیت وتنویر افکار وبر طشت رسوایی عده ای پول پرست کوبیدن را باید بیرق کرد و عدالت خواهی وشایسته سالاری را در گلدسته هایی که قدمی تاخدا فاصله دارند فریاد زد،مردمی که از بخت بد آینده خویش و سرزمینشان را می فروشند، واین خواری را با امید به استخدامی نابحق،چندرغازی وام،کیسه ای ....به جان میخرند این جماعت اگر همچنان سر در گریبان غفلت فرو برد و تقلای موجودیت درمسیر اکثریت نامیمون را داشته باشند مطمئنا این دیار که تاریخ مات حماسه سازی شان بود بایددر آینده راوی درجازدن و محرومیت وفلاکتشان باشد
به امید بیداری
دنا
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر و مادرت را بيامزه و يك در دنيا و صد در آخرت نصيبت بشه با اين نوشتار رك و بي پرده و سرشار از واقعيتي كه بر سر مردم بويراحمد و دنا آمد
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی سید باقر چز چند تا پیمانکار و افرادی خاص برای مردم چکار کرد ستار هدایت خواه که به قول خودشان اسطوره هست جز برای هیئت خودش چکار کرد مگر وکیل الدوله نبود، حاج زارع یک انسان پاک با اخلاص مردمدار و اخلاق مدار که به حول و قوه الهی این بار هم به بهارستان خواهد رفت تا کور بشه چشم حسود
جمشید
Iran, Islamic Republic of
اولا:مشکل اساسی زارعی حمایت ازمدیران فرسوده وناکارامداست که انگیزه ای برای ادامه کارندارند.ونتیجه ان رکودحاکم ونارضایتی موجود دراداراتی است که مدیران انها منتخب زارعی هستند..دوما:پاک بودن یکی از خصلت های یک فردسیاسی است وبی صداقتی وقول های ازخطرناک ترین وعامل سقوط یک فرد سیاسی است که متاسفانه وضع موجود مشمول دومی است
Iran, Islamic Republic of
درودجناب متن بسیارزیبانوشتیدآفرین برشما
چنارستان
Iran, Islamic Republic of
شعر نگووووو
میلاد
Iran, Islamic Republic of
جناب عابدی منتظر باش به زودی علت این مقاله برای همه روشن میشه و اونوقت ببینم چطور میخای جمش کنی ببین چه چیزی از شما برای مردم آشکار میشه که نتونی تو این استان بمونی خیلی اشتباه کردی با این متن بسیار سخیف
میلاد ناتنی
Iran, Islamic Republic of
کجات سوخته؟
محمدی
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهده سیاست چنان کثیف شده که عده ای از جمله جناب نویسنده باید هم بیان چنین مقاله سخیف و پر از کینه نگارش کنن و متاسفم برای سایت کبنا که مثل سایت های زرد داره عمل میکنه
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
من موندم چرا خونه. این همه دارن میکنن
United Kingdom
زارعی که هیچ کاری نکرد اما سید باقر هم همچین تحفه ای نبود آدمی که بشه با وعده وعید
نماینده نمیشه و اگه راه پیدا کنه نماینده ی چیزی میشه که نداره و از دست داده زارعی چیزی بویراحمد نداشت و همه حتی خودش بر این مطلب واقف هست
ملا
Iran, Islamic Republic of
باور کنید زارع خودش هم باور نمی کرد روزی برود بهارستان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1