تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۴۰۸۳۳۶
متن ارسالی

مدیریت سنتی آبفار کهگیلویه موجب نگرانی اهالی روستای «راک» شده است! / آقای پاسره مدیر شهرستان حرفی برای گفتن نداره

شفاعت/دهیار روستا
۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
مدیریت سنتی آبفار کهگیلویه موجب نگرانی اهالی روستای «راک» شده است! / آقای پاسره مدیر شهرستان حرفی برای گفتن نداره
کبنا ؛روستای راک از بزرگترین و پر جمعیت‌ترین روستاهای استان است که در حدود 15 کیلومتری شمال دهدشت قرار دارد.
مشکلاتی از قبیل کم عرض بودن جاده ارتباطی، قطعی مداوم برق و ارتباطات مخابراتی، در همه فصول سال، در کنار قطعی‌های مکرر آب مشکلات مضاعفی را برای بیش از سه هزار نفر اهالی این روستا ایجاد کرده است که پس از سالها پیگیری مستمر هنوز نتیجه مطلوبی را به همراه نداشته است.
در این بین آنچه بیشتر از سایر کمبودها، مشکل ساز بوده قطعی گاه و بیگاه و بعضاً چند روزه آب آشامیدنی این روستای بزرگ است که بیش از آنچه ناشی از ضعف امکانات باشد، از کج سلیقگی و ضعف مدیریت آبفای روستایی شهرستان کهگیلویه است. همان اداره‌ای که چند سال پیش یکی از اعضای شورای روستا را پس از چند روز قطعی آب در گرمای تابستان، به دلیل پیگیری این مشکل، در آن مورد ضرب و شتم قرار دادند.
اهالی روستا در فصل گرما، به دلیل کم آبی با قطعی مکرر آب مواجه می‌شوند و در فصل سرما و بهنگام بارش‌ها با خاموش کردن پمپ‌ها توسط اداره مذکور جهت جلوگیری از اتصالات احتمالی جریان برق! که برقراری مجدد شبکه آبرسانی بستگی به مدت زمان بارش دارد یعنی مدت زمان قطعی آب در فصل بارش هم ارتباط مستقیم با مدت زمان بارش دارد، اینکه این تصمیم توجیه فنی دارد یا خیر،نتیجه‌اش قطعی چند روزه آب روستاست.
مشکلات آب آشامیدنی محدود به این قطعی مکرر و با برنامه نیست، بلکه فرسودگی شبکه و لوله‌ها که هر از گاهی با شکستی و ترک مواجه می‌شوند هم قطعی آب را در این روستا تشدید کرده است، مساله ای دیگری که پس از پیگیری‌های فراوان جواب روشنی به آن داده نشده است، عبور لوله‌های آب با قطر زیاد از زیر منازل مسکونی است که حدود 50 واحد از خانه‌های روستا را شامل می‌شود، عدم شفاف سازی وظایف پیمانکار قطع و وصل، از دیگر مسائلی است که باعث سهل انگاری پیمانکار در اجرای تعهداتش می‌شود، پیمانکاری که به نظر می‌رسد ارتباط فامیلی با مدیریت آبفای روستایی شهرستان کهگیلویه داشته باشد، شاید بتوان ریشه این مشکلات را در نگاه تبعیض آمیز مدیران شهرستان به مناطق تابعه شهرستان خلاصه کرد به نحوی که اکثر باز دیدها و پیگیری مسوولین در حومه غربی دهدشت اتفاق می افتد منطقه‌ای که به تناسب جمعیت کمتری از روستای بزرگ دارد!
و اکثر دهیاران از این اداره و عموم مردم دهستان از این اداره و مدیریت سنتی این اداره ناراضی هستند و امیدواریم که مدیرعامل آبفای استان جواب این مشکلات را بدهد زیرا که مدیریت شهرستان حرفی برای گفتن ندارد.
-------------------------------------------------------------------------------
باتشکر. شفاعت شورا و دهیار وجمعی از اندیشمندان دهستان راک
-------------------------------------------------------------------------------
سایت کبنا آمادگی پاسخ مسوولان آبفار کهگیلویه را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرزاد
Iran, Islamic Republic of
دکترشفاعت ازاونایی است که اگر باهمین روحیه درراس بودایران بهشت بود
راک
Iran, Islamic Republic of
من اهل راک هستم واصلا چنین حرفی را قبول ندارم اتفاقا ایشون یکی از قوی ترین مدیران هست
Iran, Islamic Republic of
مگه برداشتن رییس از دست پاسره برمیاد مدیر ان شهرستان مایه بقا پاسره است
Iran, Islamic Republic of
اول بدهی آب بهاتونو پرداخت کنید بعد بیاین مطلب بزنید...
مشکلات وجود داره و اصلی ترین مشکلش بودجه هست وگرنه هیشکی منکر خرابی و فرسودگی لوله ها و اتصالات نیست، که اونم مآمورین اداره آب تاکنون سهل انگاری نکردن... دهیار محترم بجای فیگور بزرگی روستای راک با این مسئله مقابله کن: استفاده غیره مجاز از آب شرب جهت آبیاری درخت های زیاد و... که عامل مهمی در توضیع آب دارد و کم بود آن دارد. قانون رو باید دو طرف رعایت کنن، این مشکلات فقط شامل روستای راک نمیشه.
در ضمن با مدرک حرف بزنید و با بیان احساساتتون به کسی اهانت نکنید.
بعدش هم در روزهای بارندگی نمیشه پمپ روشن کرد، که اگر بسوزه با این بودجه خراب از کجا تعویض بشه، وقتی که بودجه لوله و اتصالات رو نداریم.
بهتره منطقی با مشکلات روبه رو بشی نه احساسی...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1