تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۴۰۳۰۲۴
بررسی کارنامه‌ی «علوی» در اداره‌کل ورزش و جوانان؛ از «جاکارتا» تا حقوق برای قهرمانان ملی

آرامش، صعود، قهرمانی

فاطمه صادقی
۲
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آرامش، صعود، قهرمانی
کبنا ؛متن ارسالی
اخیراً مطلبی در فضای مجازی منتشر شد، مبنی براینکه مدیرکل ورزش وجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد رفتنی است، البته رسانه مورد نظر پا را از این هم فراتر گذاشته وضمن دخیل دانستن دست یکی از نمایندگان دراین تغییر، جانشین علوی را نیز دراین سمت مشخص کرده است.
 در مطلب منتشر شده به موضوعاتی که قبلاً عنوان وبه آن‌ها پاسخ داده شده استناد شده ومنتشرکنندگان سعی کرده‌اند با چنگ زدن به این موارد، به هرنحو ممکن اینگونه القا کنند که علوی رفتنی است، گویا آنان فراموش کرده‌اند وی با دستور وسفارس آنان در این سمت منصوب نشده که با این قبیل تخریب وهجمه های به ظاهر دلسوزانه کنار برود.
 البته بهتر بود آنان در کنار موضوعات عنوان شده برای رفتن علوی کمی انصاف هم به خرج می‌دادند و از عملکرد و کارنامه مدیریتی او هم می‌نوشتند، اینکه ورزش کهگیلویه و بویراحمد در دوره مدیریتی علوی چه جهش و رشد قابل توجهی را به چشم دیده، مسئله‌ای که حتی استاندار را به تحسین واداشت و او تاکید کرد علوی به واسطه همین عملکرد باید در سکان مدیریت ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد بماند.
 لازم است قسمتی از عملکرد علوی در طی دوران مدیریتش در ورزش استان بیان و تشریح شود تا این دلواپسان حوزه ورزش و جوانان متوجه شوند علوی چه اقدامات مهمی وتاثیرگذاری را دراین حوزه داشته است.
 علوی آذر ۹۵ سکان مدیریت ورزش کهگیلویه وبویراحمد را دست گرفت تا با آمدنش جانی دوباره به کالبد ورزش نیمه جان این استان ببخشد.
 در واقع او باید پاسخگوی همه مشکلات، تقاضاها و انتظاراتی می‌شد که از دوره قبل برایش به جا مانده بود. میراثی که مدیریت آن به این راحتی‌ها ممکن نبود وتوان مضاعف وشبانه روزی می‌خواست.
  با همه اینها همواره و از همان روزهای سرد سال تا همین اکنون، او همچنان آرام است و لبخند همیشگی و معروفش را برلب دارد.
 لبخند و آرامشی که با آن شقیقه‌های سفید شده جذابیت او را دوچندان می‌کند ونشان می‌دهد چه راه سختی را پشت سرگذاشته تا ورزش استان را باهمه کمبودها ونواقصات به مسیر فعلی امروز برساند، نمونه این کارنامه و عملکرد موفق، هم حضور 6 ورزشکار هم استانی در بازیهایی 2018 جاکارتای اندونزی است که پس از انقلاب تا کنون کهگیلویه و بویراحمد تنها توانسته بود یک نماینده را در این بازی‌ها داشته باشد آن هم بدون کسب مدال، ولی حالا علاوه برحضور 6 نماینده از کهگیلویه وبویراحمد دربازی‌های آسیایی، دوملی پوش واترپلوی استان موفق به کسب مدال برنز همراه تیم ملی واترپلو شدند که در تاریخ استان بی سابقه بود.
 اگر بگوییم که علوی با حضور وبودنش شور و نشاطی ویژه به بدنه ورزش استان بخشیده است اغراق نکرده‌ایم. کافی است سری به تمام هیات ها، مجمع‌ها، باشگاه‌ها و ورزشکاران استان بزنیم تا متوجه تغییرات محسوس همه این حوزه‌ها شویم.
 اگر پای گفت و گوی ورزشکاران استان کهگیلویه و بویراحمد بنشینی، می‌بینی که چگونه از دغدغه مندی علوی می گویند، ازاینکه او هوایشان را داشته و پای صحبت‌هایشان نشسته و سعی کرده حتی اگر مادی هم نتوانسته و نشده، حداقل حضور معنوی خود را از آنان دریغ نکند. شاید بهتر است این نقطه مثبت کارنامه علوی هم در حمایت از ورزشکاران دیده شود، اینکه که دوره مدیریتی او تنها دوره‌ای بوده است که به قهرمانان ملی حقوق پرداخت می‌شود، تا حداقل بخشی کوچکی از تلاش‌های آنها جبران شود.
 اینکه این روزها بانوان ورزشکار استان کهگیلویه و بویراحمد هم حامل خبرهای خوبی هستند وخبرهای موفقیتشان دست به دست می‌چرخد، محصول مجموعه شرایطی است که قطعاً مدیریت علوی در آن بی تاثیر نبوده. وقتی گفته می‌شود تعداد بانوان ورزشکار دعوت شده این استان به تیم‌های ملی در سه سال گذشته حدود 61 درصد رشد داشته، این یعنی یک جهش قابل توجه وبزرگ درحوزه بانوان اتفاق افتاده، جهشی که تاپیش ازاین برای استان ما غیرقابل تصور بود.
  البته علوی به عنوان یک مدیر واقع بین همچنان کمبود زیرساخت‌ها و نبود حامی مالی را از معضلات مهم پیش روی ورزش بانوان می‌داند وتاکید دارد که باید 30 درصد از اعتبارات هیات ها به ورزش بانوان اختصاص داده شود تا این هیات ها با انگیزه وتحرک بیشتری درحوزه ورزش بانوان گام بردارند.
 به‌طور کلی بررسی عملکرد یک ساله حوزه ورزش قهرمانی وحرفه ای درسال 96 گواه خوبی بر ادعای طرح شده است. طبق آمارهای منتشر شده و مستند دراین حوزه طی سال گذشته 67 نفربه تیم ملی دعوت شدند که از این تعداد 23 نفر به عضویت تیم ملی درآمدند. همچنین طی همین مدت ورزشکاران هم استانی درکشور موفق به کسب 109 مقام اول،48 نفرمقام دوم و 80 نفرمقاوم سوم شدند.
 در عرصه‌های آسیایی نیز 4 نفرموفق به کسب مقام اول،2 نفرموفق به کسب مقام دوم و 3 نفر موفق به کسب مقام سوم شدند. درعرصه های جهانی نیز ورزشکاران استانی موفق به کسب 4 مدال ارزشمند رنگارنگ وجهانی شدند که جهش ورشد قابل ملاحظه و محسوسی را نسبت به دوره‌های قبل نشان می‌دهد. جهشی که جز درپرتو همراهی مجموعه مدیریت استان حاصل نمی‌شد.
 البته این عملکرد تنها مختص حوزه قهرمانی وحرفه ای نبوده و در سطح هیات های ورزشی نیز شاهد تغییرات متفاوت و اثر بخشی نسبت به دوره‌های قبل هستیم. در زمان مدیریت «سید محمد تقی علوی» تلاش شد علاوه برفعالیت، تحرک و پویایی در هیات‌ها و پیگیری آن در قالب جلسات منظم که تعداد آن درسال گذشته به ۴۶ مورد می‌رسید، از ظرفیت افراد توانمند و مدیران نیز در صدر هیات‌ها استفاده شود تا از رهگذر این امر بتوان به توانمندی و رشد این هیات ها کمک کرد.
 در برگزاری مجمع‌های ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز همین روند پویا و روبه جلو درجریان بوده، به طوری که در سال گذشته شاهد برگزاری ۱۱ مجمع ورزشی در استان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان بودیم، روندی که در سال جدید نیز با همان شدت وحساسیت گذشته در حال جریان است.
-----------------------------------------------------------
فاطمه صادقی ورزشکار گچسارانی رشته والیبال
نام شما

آدرس ايميل شما

حقگو
Iran, Islamic Republic of
هرکس که وارد زمینهای ورزشی کنار تربیت بدنی یاسوج بشه به یاد خرابه های شام می افته اگر این امار احمدی نژادی که ارائه داده قطعا به خاطر نبوغ بازیکنان بوده نه برنامه ریزی و کمک مدیر کل چون اغلب اونها را نمی شناسه قطعا مدیر کلی که نمی تونه سرویس بهداشتی برای زمین خاکی کنار تربیت بدنی احداث کنه مدیر توانمندی نیست
ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
علوی واقعا کاری برا ورزش کرد که تا کنون هیچ مدیری برا ورزش انجام نداده و قهرمانهای پرورش داده که در ورزش استان بی سابفه بوده و حمایتهای خودرا از ورزشکاران دریغ نداشت و همواره یار ویاور انها بوده چون خود زجر کشیده ورزش میباشد و از جنس ورزش بوده و تمام مشکلات ورزش را لمس کرده واز استاندار میخواهیم که با توجه به تجربه کاری و تخصص ایشان همچنان از ایشان حمایت نماید و عده ای که به مطامع خود نرسیدند و به دنبال تخریب ایشان هستند را از ورزش بدور کند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1