تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۴۰۲۸۴۵
متن ارسالی:

چرا مجلس از طرح شفافیت گریزان است

۶
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
چرا مجلس از طرح شفافیت گریزان است
کبنا ؛متن ارسالی
در طول تاریخ همیشه مشروطه کردن قدرت حاکمان به‌وسیله نمایندگان مردم وتشکیل مجلس یکی از آرمانهای آزدایخواهان بوده است وچه خون‌های شریفی در راه تحقق این آرمان ریخته شد
درآموزه های دینی ماهم مشورت وخردجمعی مورد تاکید فراوان قرارگرفته است و پیامبر اسلام (ص) با اینکه به دانش الاهی دسترسی داشتند برای شورا ومشورت اهمیت خاصی قائل بودند وهمواره امت اسلامی را به مشورت توصیه می‌فرمودند
اگر واقعبینانه به آرمانها وانگیزه های انقلاب شکوهمند اسلامی توجه کنیم خواهیم دید ضعف وفسادمجلسین وفرمایشی بودن روند انتخاب وفعالیت نمایندگان مردم وفراموش شدن هدف و وظایف مجلس یکی از محرکها و انگیزه‌های اصلی انقلاب بوده است
باپیروزی انقلاب شکوهمنداسلامی وتاکید حضرت امام(ره) بر مجلس و جایگاه والا متعالی نمایندگان مردم این نهاد مردمسالاری احیا شد و با تنظیم قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به وظایف و اختیارات نمایندگان امیدبرآن بودکه بفرموده حضرت امام مجلس عصاره فضائل ملت وبراستی در راس امور باشد که در ادوار اولیه مجلس نماینده و عصاره فضائل ملت و ناظر بر همه امور هم بود و گواه این مدعا عبور مملکت از ورطه‌های خطرناک واستقامت قهرمانانه هشت ساله درمقابل جهان کفر و استبداد و استعمار و زدودن غبار فقر و محرومیت چند هزار ساله از چهره ایران اسلامی است.
در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی که همه مسئولین بارای مستقیم ویاغیرمستقیم مردم انتخاب می‌شوند، هیچکس برطبق موازین خارج از محدوده نظارتی مجلس نیست و اگر نمایندگانی پاکدست و معتقد و متخصص برکرسی های مجلس تکیه زده باشند به‌راستی مجلس در راس همه امور است.
متاسفانه ظرف ادوارگذشته شاهدانحرافی عمیق درمقوله نمایندگی مجلس از روند انتخاب نمایندگان تا وظایف و تعهدات وفضای حاکم بر مجلس هستیم.
انتخاب نمایندگان که روزی یک وظیفه شهروندی و در نظر متشرعین شرعی بود امروز تبدیل به یک بده بستان گران قیمت و پرمنفعت سیاسی مالی شده است از لیست‌های انتخاباتی جناح‌های سیاسی وحواشی حول ورود به این لیستها که شامل پرداخت ورودی‌های میلیاردی و رانتهای خانوادگی و فامیلی است تا نمایندگان مثلاً مستقل که نه تخصص و کارنامه پر باری دارندکه باعث ترغیب رای دهندگان بشود ونه پیشینه وگذشته ای پاک وخالی ازنقاط ضعف که باوعده های شورانگیزمبارزه به افساد وایفای حماسی نقش نمایندگی حمایت رای دهندگان راجلب کنند
ناگزیرباهزینه های سنگین وتکیه برمحرکهای قومی و قبیله ای سعی درجزب آرای مردم وبیشترعوام وطبقات ضعیف جامعه میکنندکه خودباعث رشد قشری از سرمایه گزاران واسپانسرهای مالی درزمان انتخابات مجلس میشود و جریان پول‌های کثیف را روانه انتخابات می‌کند.
اینکه  برخی نمایندگان در ابتدای راه یابی به مجلس مجبورند بدهی اسپانسرها را از کیسه ملت تسویه کنند برای ادای دین چه خسارتهایی را به ملت و مملکت وارد می‌کنند خود مقوله ای عریض و طویل است که منظور بحث امروز من نیست اما حال روز مملکت ثروتمند ایران خود گویای همه چیز است.
از سوی دیگر نظارت استصوابی و تند و کند روی‌های نمایندگی‌های شورای نگهبان و برخوردهای سلیقه‌ای و جناحی باعث حذف نیروهای نخبه داوطلبی است که حضورشان باعث زحمت باندهای قدرت و لابی های ثروت می‌شود.
آیا مجلس برآمده از این آشفته بازار می‌تواند عصاره فضائل ملت باشد؟
آیا رفتارهای منافقانه‌ای نظیر برخورد بعضی نمایندگان با طرح شفافیت آراء نمایندگان نشانه مشکل عمیق درمجلس شورای اسلامی نیست؟
وقتی طرحی با یکصد و نود امضاء به هیئت رئیسه تحویل می‌شود اما فوریت آن کمتر از پنجاه رای می‌آورد آن هم به اعلم به اینکه طرح فاقد فوریت در عمر این مجلس به بررسی گذاشته نخواهد شد نشانه نفاق عمیق و نهادینه در مجلس نیست؟
امام سجاد (ع) می‌فرماید؛
اَلمنافقُ اِنْ حَدَّ ثَک کذَّبَک و اِنْ وَعَدَک اَخلَفَک و إنِ ائْتَمَنْتَهُ خانَک و اِنْ خالَفتهُ اِغتابَک.
منافق کسی است هرگاه با تو حرف می‌زند دروغ می‌گوید و اگر به تو وعده می‌دهد خُلف وعده می‌کند، هر وقت امانت به او سپردی به تو خیانت می‌نماید و چنانچه با او مخالفت کنی در پشت سر، تو را غیبت می‌کند.
مجلس شورای اسلامی رسالت مقدسش را وانهاده وتبدیل به بازاربده وبستانهای سیاسی ومالی شده که هیچ خیری به ملت نمی‌رساند
چه استیضاح‌هایی که به انگیزه باج خواهی از وزرا به راه افتادند وباعث توقف واختلال خسارتبار درامور اجرایی مملکت شده‌اند
با دستمال کثیف نمی‌توان چیزی را تمیز کرد مجلس قرار بود بازوی نظارتی وحافظ منافع ملت وعامل شفافیت وکنترل دولتمردان باشداما آیا مجلسی که خود از شفافیت هراسان وگریزان است می‌تواند نقش آرمانی فوق الذکر رابازی کند؟
اگراین مجلس عصاره فضائل ملت بود چگونه ذره‌ای از فضیلت شهامت ملتی را که با دست خالی رژیم شاهنشاهی مورد حمایت ابرقدرت‌ها را به زانو درآورد و هشت سال درمقابل تمام جهان استکبارایستادرا درخودندارد ودر روز سوْال از رئیس جمهور هرکدام از نمایندگان به بهانه‌ای از مجلس گریخته وبه حوزه‌های انتخابیه پناه آوردند؟
چگونه ذره‌ای از قناعت ملتی راکه چهل سال تحریم ظالمانه رابرای نیل به آرمانهای انقلاب تحمل کردنددرخود ندارد ووقیحانه درسخت ترین روزهای مملکت طرح افزایش حقوق نمایندگان رامطرح می‌کند؟
اگراین مجلس عصاره فائل ملت است چرا درجلسه استیضاح وزیر کار آنکه واقعاً استیضاح شد مجلس بود و رانتخواری و فساد نمایندگانش!!!! مگر ملت ما نبودند که قبل از ورود به میدان مین پوتینهای بیت المال را از پا در می آوردند؟
مجلسی که اینگونه آشکار نفاق و فساد نهادینه شده خود را فریاد میزند و از شفافیت گریزان است عصاره فضائل ملت نیست.
خدا شاهد است که گاهی اوقات با خود می‌اندیشم که به توپ بستن مجلس غلط نبود بلکه زود اتفاق افتاد.
برهمه روشنفکران، تحصیلکردگان و أهل قلم واجب است برای پاسداری از نظام اسلامی که حاصل خون پاک هزاران و هزاران شهید است تمام توان خود را صرف آگاهی جامعه و جلوگیری از ورود ناشایستگان به مجلس نمایند و این مهم را به همه تفهیم کنند که تا مجلس اصلاح نشود هیچ امیدی به اصلاح امور نیست.
خداوند همه ما را هدایت کند که قلم و قدم را جزء برای رضای خدا بر نداریم.
 -----------------------------
میرآرش تقوی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسنت ميرآرش
Iran, Islamic Republic of
چون اینا .
Iran, Islamic Republic of
سايت شما اينقدر عكس از سردارهاشمي منتشركرده كه بقيه ديده نمي شوند
Iran, Islamic Republic of
مجلس يازده. مجلس تاريخ ايران است
قلی
Iran, Islamic Republic of
نمایندۀ کهگیلویۀ بزرگ به طرح شفافیت رأی داد. اگر شخصی انصاف داشته باشد و "برای رضای خدا قلم و قدم" میزند، جا دارد وقتی همیشه درست یا نادرست برای نکات منفی نمایندۀ کهگیلویه بر طبل می کوبد، این اقدام مثبت او را هم یاد آوری می کرد و تشکر می کرد. همانطور که باید نکات منفی را مطرح کرد تا کاهش یابند، نکات مثبت را هم باید گفت تا تشویق شده و افزایش یابند.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
تموم نوشتت ول بود اما همون پاراگراف به توپ بستن مجلس بسیار بزرگتر از هر نوشته ای بود
درود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1