تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۴۰۱۶۴۹
یادداشت:

نیکبخت در کهگیلویه تنها نیست

۷
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نیکبخت در کهگیلویه تنها نیست
کبنا ؛معرفی دکتر جعفر نیکبخت به عنوان فرماندار کهگیلویه مانند هر انتصاب سیاسی دیگر واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری را با خود به همراه داشت. مخالفین البته به گونه‌ای سخن می گویند که ظاهراً کسی از آمدن نیکبخت به کهگیلویه خوشحال نیست این در حالی است که با اندک بررسی و نگاهی در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام واکنش‌های مثبتی زیادی دیده می‌شود و مردم این شهرستان و بیشتر نسل جوان این انتصاب را یک اقدام مثبت و ضروری می‌دانند.
منتقدین و مخالفین نیکبخت بر چند مورد به عنوان ایراد انگشت می‌گذارند اول اینکه نیکبخت «بومی» کهگیلویه نیست. اینکه بین دو شهرستان هم جوار، هم گویش و با مشترکات زیاد و وابستگی‌های زیادتر ما چگونه خط تمایز بین بومی و غیر بومی را مشخص می‌کنیم قطعاً به این راحتی نیست و تاکید بر چنین تمایزاتی تنها بهانه‌ای برای تخریب است. آقای نیکبخت فرزند این استان است و کهگیلویه نیز بخش مهمی از این استان است. ضمن آنکه در عالم سیاست و مدیریت نیز این تمایزگذاری پذیرفتنی نیست. مگر هم اینک استاندار این استان از ایلام نیامده است و یا دو تن از فرزندان این استان در استان‌های دیگر در منصب استاندار در حال خدمت نیستند پس چگونه است که یک فرد متولد شده در منطقه‌ای با کمترین فاصله از شهرستان کهگیلویه غیر بومی دانسته می‌شود.
 برخی از مخالفین نیز بیشتر انتقادشان متوجه معاون سیاسی و امنیتی است و اعتقاد دارند که معرفی یک نیرو از شهرستان دیگر برای منصب فرمانداری شهرستان دیگری بد نیست ولی چون معاون سیاسی و امنیتی در کل نگاه قومی دارد و این انتصاب هم در همین راستا بوده است به آن انتقاد و اعتراض می‌کنند. در مورد رفتار معاون سیاسی در اینجا فرصت کافی برای پرداختن نیست و هر چه هم باشد دلیلی ندارد که ما بدون شناخت از نیکبخت و وضعیت فعلی شهرستان بخواهیم اصل مسئله را نادیده بگیریم.
 ایراد دومی که بر نیکبخت گرفته می‌شود عدم آشنایی و بی تخصص بودن وی است در مورد عدم آشنایی باید گفت که آقای نیکبخت حداقل مانند فرماندار قبلی نیز سالهاست ساکن یاسوج است با این تفاوت که در طول این سی سال خدمت وی در یک دوره به عنوان رئیس بیمارستان دهدشت در منطقه حضور داشت ولی فرماندار قبلی تا روز معرفی به عنوان فرماندار در هیچ جایگاه اداری در شهرستان نبوده است. آقای نیکبخت فرزند این استان است و این استان روزانه و به یک روال همیشگی درگیر مناسبات و ارتباطات است و کسی که خود سال‌ها نیز در کهگیلویه بوده است هرگز نمی‌تواند بی اطلاع از شهرستان و مشکلات آن باشد. ضمن آنکه مشکل کهگیلویه آشنایی نیست که اگر آشنایی حلال بود پس چرا در دوره‌های قبلی آشنایان به این دیار نتوانستند ذره‌ای از مکشلات این شهرستان کم کنند. مشکل کهگیلویه قدرت چانه زنی و دفاع از حقوق شهرستان و دور ایستادن از اختلافات جزیی و درون جریانی است.
کهگیلویه فرمانداری می‌خواهد که بتواند در مرکز استان برای توسعه شهرستان و اخذ بودجه بیشتر چانه زنی کند و فریاد استان را با صدای رسا به گوش همگان برساند.
آقای نیکبخت اتفاقاً چندین ویژگی دارد که سایر گزینه‌های احتمالی فاقد آن بودند. چنین فرمانداری مانند استاندار فعلی به هیچ کس در شهرستان بدهکاری ندارد و نگران طیف بندی‌های درون نیروهای اصلاح طلب شهرستان نیست و صرفاً دنبال کار و خدمت بیشتر است.
استقبال طبقه جوان و آگاه جامعه از معرفی یک گزینه این چنینی اهمیت این حرکت آقای استاندار را به خوبی نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که استاندار دنبال سروسامان دادن به وضعیت شهرستان مهم و استراتژیک کهگیلویه است.
نیکبخت نیز باید در ابتدای کار خود با جذب و استفاده از ظرفیت فکری جوانان و تحصیل کردگان آن دیار یک نقشه راه در کوتاه مدت برای جبران حتی بخشی از عقب ماندگی بزرگ شهرستان ترسیم کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نیکنام
Iran, Islamic Republic of
دکتر انسان شایسته و قابلی هستش
اکبر
Iran, Islamic Republic of
کم خ.
Iran, Islamic Republic of
اقای نظری قومی قبیله ایی فرماندار انتخاب نکنید. چطو 5فرمماندار از دشت روم هستند
Iran, Islamic Republic of
ناسیونالیسمی نگاه نکنید مهندس نظری
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
اینم میبینیم بدبخت
نانا
Iran, Islamic Republic of
کل یاسوج رو دهدشتی ها گرفتن حالا یه بویراحمدی بره دهدشت کفر می شه...
Iran, Islamic Republic of
دکتر نیکبخت انسانی بزرگ و متخصص هستن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1