تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۴ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۵۰۱۶۴۶
چهار خطه کردن جاده یاسوج - شیراز در تنگ سرخ؛ اولویت نخست توسعه راههای استان
۰
کبنا ؛
وی ادامه داد: قطعه پایانی این طرح حدود ۷ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن در حال اجرا بوده و امیدواریم تا پایان شهریورماه امسال، ۳ کیلومتر آن آسفالت و آماده بهرهبرداری شود.
در ادامه، علی پارسایی مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز گفت: به دلیل زیر آب رفتن بخشی از مسیر فعلی پس از آبگیری سد، احداث مسیر جایگزین در اولویت قرار دارد. تمرکز اصلی ما بر تکمیل ۷ کیلومتر پایانی است که بخش زیادی از آن پیشرفت خوبی داشته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روند پیشرفت پروژه چهار خطه کردن محور یاسوج - شیراز در محدوده تنگ سرخ بازدید کرد و این طرح را یکی از اولویتهای اصلی در توسعه زیرساختهای استان دانست.
به گزارش کبنا نیوز، در این بازدید که با همراهی نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی انجام شد، یدالله رحمانی گفت: حدود ۳۲ کیلومتر از مسیر ۱۲۸ کیلومتری یاسوج - شیراز در حوزه جغرافیایی استان قرار دارد و تکمیل چهار خطه کردن آن برای افزایش ایمنی و توسعه ارتباطات حیاتی است.
رحمانی با اشاره به پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصدی طرح در این محدوده اظهار داشت: تاکنون ۱۴ کیلومتر از این مسیر چهار بانده شده و ۱۸ کیلومتر باقیمانده است. از این میزان، ۱۲ کیلومتر در قالب احداث باند دوم در کنار مسیر فعلی تعریف شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد میزان اعتبار موردنیاز برای تکمیل این مسیر را حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در بودجه امسال، ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۶ کیلومتر در دست اجرا اختصاص یافته است. همچنین تلاش میشود با استفاده از سایر منابع، تأمین مالی طرح ادامه یابد.
رحمانی با اشاره به احداث سد تنگ سرخ تصریح کرد: باید قبل از آبگیری سد، این بخش از مسیر تکمیل و به بهرهبرداری برسد تا مشکلی برای تردد و ایمنی بهوجود نیاید.

وی مشکل اصلی مسیر را تعیینتکلیف نکردن یک و نیم کیلومتر از انتهای مسیر دانست و افزود: با حضور مشاوران، سه گزینه پیشنهادی برای تکمیل این بخش بررسی شد تا مسیر نهایی مشخص شود.
پارسایی تأکید کرد: جاده جدید چهار خطه، مستقیمتر، ایمنتر و کوتاهتر از مسیر فعلی خواهد بود و ایمنی تردد را به شکل چشمگیری افزایش خواهد داد.

