تاریخ انتشار
جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۴۹۲۱۳۸
کبنا گزارش می‌دهد

فیلم | جلسه جنجالی و پُرتنش بررسی پروژه‌های عمرانی گچساران و باشت / کنایه‌های سنگین تاجگردون به معتمدی پور و شاهینی /‌ امین درخشان: پروژه پردیس هنری گچساران حیاط خلوت بدهی‌های راه و شهرسازی شد / پروژه را از راستا گرفتند و به حسینی‌نیک دادند

۱۲
۱
فیلم | جلسه جنجالی و پُرتنش بررسی پروژه‌های عمرانی گچساران و باشت / کنایه‌های سنگین تاجگردون به معتمدی پور و شاهینی /‌ امین درخشان: پروژه پردیس هنری گچساران حیاط خلوت بدهی‌های راه و شهرسازی شد / پروژه را از راستا گرفتند و به حسینی‌نیک دادند
کبنا ؛جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های گچساران و باشت به ریاست یدالله رحمانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت و مدیران دستگاه‌های دولتی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
       
به گزارش کبنا، طرح‌های آبرسانی به دشت لیشتر، امام زاده جعفر و دشت مور گچساران، مجتمع فرهنگی و هنری گچساران، طرح منطقه ویژه اقتصادی، کارخانه بیو اتانول باشت، طرح اقتصادی پلیمر گچساران، پتروپالایشگاه گچساران طرح افت کش مزارع کشاورزی، گیاهان دارویی شهرک صنعتی چهار بیشه گچساران و زنجیره تولید گوشت قرمز و مرغ و شهرک گلخانه‌ای ناصرآباد گچساران از مهم‌ترین و شاخص‌ترین طرح‌های مورد بررسی در این نشست بود.
در این جلسه وقتی بحث پروژه‌ها داغ شد غلامرضا تاج‌گردون بدون تعارف با مدیران در خصوص روند پروژه‌ها بحث و گفت‌وگو می‌کرد. وقتی نوبت به سید علی معتمدی‌پور رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد رسید و توضیحاتی در خصوص پروژه‌های کشاورزی ارائه داد. تاج‌گردون خطاب به وی گفت: آمار و ارقام شما اغلب اشتباه است.
تاج‌گردون در ادامه با لحن شوخی به معتمدی پور گفت: شما تا کنون روی پروژه بابا کلان حضور پیدا کرده‌ای، معتمدی پاسخ داد: بله، رفته‌ام. تاج‌گردون به معتمدی پور گفت: مگر برای شکار پرنده «تیهو» رفته باشی و تاکنون آنجا حاضر نشده‌ای.
در ادامه معتمدی‌پور در خصوص پروژه‌های کشاورزی توضیح می‌داد که تاجگردون از صحبت‌های او قانع نشد و بارها به معتمدی‌پور گفت: شما نمی‌‌دانی.
در ادامه این جلسه پروژه پردیس هنری گچساران موردبحث قرار گرفت که امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پروژه محلی شد برای رفع مشکلات بدهی‌های راه و شهرسازی چه دعاوی حقوقی و چه اجاره خودروهای استیجاری و حقوق نیروهای شرکتی. 
درخشان ادامه داد: اعتبار 1401 این پروژه 23 میلیارد و 90 میلیون تومان بود که با تخصیص 100 درصد توسط راه و شهرسازی استان به طور کامل به انحراف رفت و همین امر موجب تعطیلی این پروژه مهم و بزرگ شد.
وی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تاج‌گردون نماینده مجلس خواست که همین امروز این پروژه را از پروژه‌های راه و شهرسازی استان خارج کنند تا گره کور آن باز شود.
در ادامه محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی سابقه پروژه پردیس هنری گچساران را توضیح داد و گفت: این پروژه سال 94 شروع شد که به دلیل مشکلات حقوقی اعتبارات این پروژه برداشت شد.
غلامرضا تاج‌گردون رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس که حساب همه چیز را در دست داشت، گفت: همان‌طوری که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توضیح داد، اعتبارات این پروژه با بی‌تدبیری فدای مشکلات راه و شهرسازی استان شد و به‌هیچ‌وجه نباید این پروژه در ردیف پروژه‌های راه و شهرسازی استان بماند و از همین هفته آینده پروژه از اداره راه و شهرسازی گرفته و تحویل اداره کل نوسازی مدارس داده شود.
تاج‌گردون گفت: این پروژه در حال حاضر 105 میلیارد تومان اعتبار دارد که با این اعتبار به اتمام می‌رسد.
یدالله رحمانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از شنیدن حرف‌های مدیران در خصوص پروژه پردیس هنری گچساران گفت: راحت از کنار برخی مسائل می‌گذرید، 23 میلیارد تومان اعتبار چهار سال قبل که الان عددش 150 میلیارد تومان است با بی‌‌مبالاتی همه شما به هدر رفت.
به گزارش کبنا، در ادامه این جلسه غلامرضا تاج‌گردون در حاشیه توضیحات خود پیرامون ماده 56 خطاب به جهانگیر شاهینی گفت: آقای شاهینی حواستان به صحبت‌های من بود، شاهینی گفت؛ بله. تاج‌گردون از او خواست که توضیح بدهد که من چه گفتم. تاج‌گردون گفت؛ آقای شاهینی حواستان نبود و در حال «چت» کردن بود.
شاهینی در ادامه گفت: داشتم فایل همین طرح‌های مطرح شده را از همکارم دریافت می‌کردم.
آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه پیرامون طرح‌های آبرسانی گچساران توضیحاتی داد و گفت: برای تکمیل فاز دوم طرح آبرسانی خان احمد به 600 میلیارد تومان اعتبار بر اساس آنالیز دیروز نیاز است که آب را به مخزن 10 هزار برسانیم.
به گزارش کبنا، پروژه آبرسانی خان احمد سه هزار هکتار زمین‌های دشت خان احمد را آبیاری می کد. تکمیل و بهره‌برداری این طرح سالیانه ۲۴ میلیون مترمکعب آب به زمین‌های کشاورزی دشت خان احمد و امامزاده جعفر انتقال خواهد یافت.
وی اظهار کرد: عملیات اجرایی آبرسانی به دشت خان احمد در سال‌های ۹۶ و ۹۷ آغاز و در چند مقطع زمانی با رکود مواجه بود. تاکنون یک هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح آبرسانی به دشت خان احمد و امامزاده جعفر هزینه شده است.
تاج‌گردون خطاب به مصلح گفت: چه ضرورتی دارد وقتی که پولمان کم است، خرج کاری کنیم که تا چند سال آینده به اتمام نمی‌رسد بر اساس آن چیزی که شما گفتید، تا 4 سال آینده این پروژه به پایان نمی‌رسد.  پروژه آبرسانی امامزاده جعفر (ع) یک با 30 درصد ظرفیت کار می‌کند، این را هم با 30 درصد ظرفیت راه بیندازید. ایستگاه شماره یک با 30 درصد یا 20 درصد ظرفیت کار می‌کند و مصالح آنجا عاطل‌وباطل و این‌طرف امکان استفاده از مصالح برای راه‌اندازی 30 درصد ایستگاه شماره 2 وجود دارد. حداقل 1500 هکتار خان احمد آبرسانی می‌شد.
در ادامه غلامرضا تاج‌گردون تعریفی از مدیر خوب ارائه داد و گفت: مدیر برود، پول بیارد. مدیر که به او پول بدهند و کار نکند یا بکند که مدیر نیست. مدیری که پول می‌آورد، مدیر است.
 تاج‌گردون گفت: پیشرفت فیزیکی برخی طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان‌ها رضایت‌بخش نیست و ضرورت دارد راهکارهای تازه‌ای برای تکمیل این زیرساخت‌ها بکار گرفته شود.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت با اشاره به جذب اوراق بانکی برای تکمیل طرح‌های عمرانی و تسویه‌حساب با پیمانکاران، افزود: مدیران کل همت کنند و از ماده ۵۶ برای جذب این اوراق برای طرح‌های که ردیف بودجه ملی دارند استفاده کنند.
وی اضافه کرد: باتوجه‌به محدودیت منابع مالی نیاز است برخی از این طرح‌ها بازمهندسی و باز ارزش‌گذاری شود تا منابع مالی کشور به هدر نرود.
تاج‌گردون بیان کرد: باتوجه‌به پایین‌بودن سرانه درآمد مردم کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه در شهرستان‌های گچساران و باشت تکمیل طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زا ضروری‌تر شد.
وی تأکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی، شهرک گلخانه‌ای، واحد تولید و فراوری گیاهان دارویی، کارخانه پلیمر، واحد تولیدی پترو پالایش از شاخص‌ترین طرح‌های اقتصادی در حال اجرای گچساران هستند که تکمیل آنان می‌تواند نقش گره‌گشایی در ایجاد فرصت‌های شغلی برای مردمان این شهرستان نفت‌خیز داشته باشد.
تاجگردون با اشاره به اینکه کارخانه بیو اتانول و طرح زنجیره گوشت مرغ از طرح‌های در دست‌ساخت شهرستان باشت است بر رفع موانع تکمیل این طرح‌ها تأکید کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این نشست با اشاره به اینکه کمبود اعتبار از مهم‌ترین موانع سر راه تکمیل طرح‌های در دست‌ساخت به‌ویژه شهرستان گچساران و باشت گفت: دستگاه‌های اجرایی به بودجه‌های استانی اکتفا نکنند و به دنبال تأمین اعتبارات ملی و سایر ظرفیت‌های اعتباری باشند.
یدالله رحمانی با اشاره به اینکه در یک ماه اخیر ۳۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با مشارکت مجمع نمایندگان استان از محل اوراق اسلامی به حوزه راه و آب کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت تأکید کرد: ظرفیت‌های قانونی زیادی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن تأمین اعتبار کرد.
وی با یادآوری اینکه مجموع اعتبارات استانی کهگیلویه و بویراحمد ۳۷ هزار میلیارد ریال است که نمی‌تواند مشکلات یک شهرستان را هم مرتفع کنند بر استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکلات استان تأکید کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نماینده قوی یعنی این!
حسن
India
باز دوباره تاجگردون نمایش راه انداخت. دیگه دوران این سیاه بازی تمام شده. مردم شما و اطرافیان شما رو خوب شناختند. توی ادارات ببینید بستگان تاج چه جوری رفتار می کنند و سواستفاده می کنند.
Canada
تا فضولشه پیدا کنه
باشت
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر تاجگردون از جناب معتمدی در خصوص انتخابات سوال می کردی نه در خصوص طرح های کشاورزی ،
م م
Iran, Islamic Republic of
بله ، درود بر تاجگردون که حواسش به همه چی هست ، شاهینی باید جوابگو باشه، داشته با دوستانش چت می کرد چون خودش هیچی بلد نیست معاون بودجه بازنشسته سازمان بهش اطلاعات میده
جانا
Iran, Islamic Republic of
اگر درخشان عرضه داشت پول ارشاد گچساران راه وشهرسازی نمی‌برد .خدایی جمش کنید
Iran, Islamic Republic of
اگه من جای معتمدی پور بودم به تاجگردون میگفتم فعلا جنابعالی برچسب میرشکاری را به خودت دادی و همیشه برنو بدستی
یا اون ضرب المثل لری را بهش میگفتم؛ لر هر چه ایگو و سرگذشتشه نه و …
باشتی
Iran, Islamic Republic of
مدیران کل ضعیف راعوض کنیدابفاضلاب راعوض کنیدماتنهااداره ای هستیم که نه حقوق داریم وبیمه ۶ماهه پرداخت نشده بدادمابرسید
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
درد بر تاجگردون مرد متخصص و عمرانی شهر و دیارم. خدا لعنت کند کسانی را که برای اهداف شخصی مسیر خدمتگزاری چنین افراد متخصصی را از مردم دریغ می کنند
حاتم
Iran, Islamic Republic of
واقعا به وجود تاجگردون باید افتخار کرد خیلی خوب مدیران حال حاضر استان رو شناخت مخصوصا آمار گویی های جهاد کشاورزی را زودتر اقدام کنید جناب تاجگردون برای تغییر این مدیران و بویژه جهاد کشاورزی
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
قضاش من سر موحد. کر غوچی تاجگردووون، در حضور خدا
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب .مجمع نمایندگان استان لطفا باتوجه به آمار و خسارت های وارده به بانک ملی استان توسط آقای دانش آموز لطفا ورود کنید
تحلیل نیویورک تایمز درباره حمله اسرائیل به ایران

تحلیل نیویورک تایمز درباره حمله اسرائیل به ایران

اسرائیل با آسیب رساندن به پدافند هوایی و سیستم راداری ایران، حمله جنگنده‌های خود به ایران ...
اسامی شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان

اسامی شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان

اسامی تعدادی از شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان منتشر شده است.
بقایای موشک‌های اسراییلی که در استان صلاح الدین عراق سقوط کرد (تصاویر)

بقایای موشک‌های اسراییلی که در استان صلاح الدین عراق سقوط کرد (تصاویر)

تصاویری از بوستر‌های موشک‌های اسراییلی که در استان صلاح الدین عراق سقوط کرده اند منتشر ...
1