کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان‌های باشت و گچساران مطرح شد

مدیران ناکارآمد از نظر استاندار کهگیلویه و بویراحمد مشخص شدند / نظر رحمانی در خصوص سفرهای شهرستانی

4 آبان 1403 ساعت 13:25

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جلسات با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری پروژه‌های عمرانی و اقتصادی خبر داد و گفت: به مدیران تذکرات لازم در خصوص جذب اعتبارات ملی داده شده است و مدیری که نتواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند جای خود را به افراد کارآمد خواهد داد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جلسات با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری پروژه‌های عمرانی و اقتصادی خبر داد و گفت: به مدیران تذکرات لازم در خصوص جذب اعتبارات ملی داده شده است و مدیری که نتواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند جای خود را به افراد کارآمد خواهد داد.
به گزارش کبنا، یدالله رحمانی پنج‌شنبه‌شب در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان‌های باشت و گچساران که با حضور غلام‌رضا تاج‌گردون برگزار شد، گفت: یکی از سیاست‌های دولت وفاق ملی این است که باید برای پیگیری طرح‌ها از همه ظرفیت‌ها استفاده شود‌.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در همین خصوص جلساتی را در سطح ملی و استانی با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی داشتیم و طی ۲ جلسه در سطح ملی بررسی پروژه‌ها را در دستور کار قرار دادیم.
وی عنوان کرد: در جلسه اول ۱۰ پروژه مهم حوزه آب و راه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مورد پیگیری و بررسی قرار دادیم، جلسه دوم که در نهاد ریاست‌جمهوری بود موانع و مشکلات مربوط به پروژه‌های حوزه نفت و گاز پیگیری شدند.  
رحمانی گفت: در اولین جلسه استانی با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی چهار پروژه عمرانی و هشت پروژه اقتصادی شهرستان‌های گچساران و باشت مورد بررسی قرار گرفت که باید بیشتر از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای به‌نتیجه‌رسیدن این طرح‌ها استفاده شود و دستگاه‌ها از منابع محدودیتی که در اختیار دارند نهایت استفاده را ببرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها به منابع اندک استانی اکتفا نکنند و حتماً به دنبال تأمین منابع ملی باشند، گفت: مدیران از راهکار‌های قانونی که در بودجه سالانه و مقررات حاکم بر امور جاری کشور است از جمله استفاده از منابع سیستم بانکی در قالب خرید اوراق اسلامی استفاده کنند که با همکاری مجمع نمایندگان استان طی یک ماه اخیر ۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های بخش آب و یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای بخش راه اعتبار به استان اختصاص‌یافته است.
وی بر پیگیری این میزان اعتبار توسط دستگاه متولی حوزه آب و راه تأکید کرد و گفت: مجموع منابع استانی سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که اگر بخواهیم این پول را به‌تنهایی به یکی از شهرستان‌ها بدهیم باز هم مشکلی حل نمی‌شود.
رحمانی بیان کرد: به مدیران تذکرات لازم در خصوص جذب اعتبارات ملی داده شده است و مدیری که نتواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند جای خود را به افراد کارآمد خواهد داد.
وی بیان کرد: به فاصله هر دو هفته یکبار نظیر چنین جلسه‌ای را با حضور نمایندگان بویراحمد، دنا و مارگون و کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی برگزار و به طور مستمر پروژه‌های این شهرستان‌ها تا حصول نتیجه پیگیری می‌شوند.
رحمانی عنوان کرد: از مزایای برگزاری جلسات این است که برای انجام سفر‌های شهرستانی از این طریق اشراف کامل بر این حوزه‌ها داریم و در کنار آن از مدیران بخواهیم پیگیری لازم برای به سرانجام رسیدن پروژه‌ها را داشته باشند؛ لذا سفر‌های شهرستانی در زمان خود انجام می‌شوند.
استاندار در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ورود سامانه بارشی و بارش‌های خوب در استان گفت: دستگاه‌های عضو ستاد بحران در آماده‌باش کامل هستند و خوشبختانه تاکنون مورد جدی گزارش نشده است چند مورد قطعی برق بود که رفع شد.


کد مطلب: 492117

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/492117/مدیران-ناکارآمد-نظر-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-مشخص-شدند-رحمانی-خصوص-سفرهای-شهرستانی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1