تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۴۹۱۷۱۷
کبنا گزارش می دهد؛

سرمایه‌گذار: مواد اولیه نداریم / کارخانه مواد لبنی یاسوج خوراک ندارد / معتمدی‌پور: جلسات متعددی برگزار کردیم، ان‌شاءالله حل می‌شود/ آیا چرخه تولید در کهگیلویه و بویراحمد تکمیل می‌شود؟

۱
۰
سرمایه‌گذار: مواد اولیه نداریم / کارخانه مواد لبنی یاسوج خوراک ندارد / معتمدی‌پور: جلسات متعددی برگزار کردیم، ان‌شاءالله حل می‌شود/ آیا چرخه تولید در کهگیلویه و بویراحمد تکمیل می‌شود؟
کبنا ؛
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به همراه خبرنگاران رسانه‌های مختلف  از طرح های کشاورزی و پرورش ماهی استان بازدید کرد. در قدم اول معتمدی‌پور رئیس جهاد کشاورزی استان و خبرنگاران از کارخانه تولید فرآوری‌های شیر و‌ لبنی واقع در شهرک صنعتی سپیدار بازدید کردند‌ که به گفته سرمایه‌گذاران این کارخانه به دلیل نداشتن مواد اولیه یعنی شیر تولید ندارد در واقع یک کارخانه که ۱۰‌ها میلیارد هزینه شده تا راه‌اندازی شود الان خوابیده و تولید ندارد.
به گزارش کبنا نیوز، صبح امروز دوشنبه (۲۲ مهرماه ۱۴۰۳) سید علی معتمدی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه اصحاب رسانه از طرح های کشاورزی بازدید کردند که در قدم اول از کارخانه فرآورده‌های شیر و لبنی واقع در شهرک صنعتی سپیدار بازدید کردیم. معتمدی‌پور در ابتدا نکاتی را در خصوص اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه زیرساخت‌ها و افزایش تولید در حوزه گیاهان دارویی، تولید مرغ و... ارائه داد و گفت: به هیچ عنوان ادعا نمی کنیم که مشکلات زیرساختی استان حل شده است، حدود ۵۰ پروژه عمرانی در استان وجود دارد، برخی از این پروژه ها از ۱۰ سال قبل شروع شده، برخی رو به اتمام است و برخی به اتمام رسیده است.
وی اظهار کرد: در بحث پروژه های اقتصادی جذب سرمایه گذار و همراهی استاندار در این زمینه اهمیت زیادی دارد. 
معتمدی پور بیان کرد: این استان صنایع تبدیلی و تکمیلی کمی دارد و نیاز به توسعه زیرساخت‌ها داریم، پروژه هایی را در این حوزه شروع کردیم، و به محض ابلاغ اعتبارات، سرمایه گذاران دارای اهلیت مراجعه کنند، حمایت خواهند شد.
وی گفت: در بحث تسهیلات تبصره ۱۸، سرمایه گذار باید تا ۲۰ درصد هزینه کند، اما جایی که سرمایه گذار سهم بیشتری داشته، طرح موفق تر بوده است. 
وی در خصوص کارخانه فراوری شیر گفت: ۴ کارخانه مشابه این کارخانه راه اندازی شده، که در ۳ سال اخیر انجام گرفته، تلاش می کنیم که همه صنایع و طرح ها در قالب زنجیره باشند. 
معتمدی پور اظهار کرد: در بحث کارخانه میوه خشک کنی، کنستانتره میوه نیاز به سرمایه گذار داریم، حتما حمایت خواهیم کرد. 
      
در ادامه رسانه‌ها از معتمدی‌پور سؤال کردند که چرا این کارخانه با این همه هزینه مواد اولیه یعنی شیر برای تولید ندارد، معتمدی توضیحاتی داد و گفت: جلسات متعددی برای رفع این مشکل گرفته‌ایم که  این مسئله هم رفع می‌شود.
موضوعی که در اینجا مطرح است این است که مشکل شیر این کارخانه بعد از جلسات متعدد هنوز رفع نشده و این امید وجود ندارد که به این زودی مشکل نبود شیر این کارخانه میلیاردی به این سادگی رفع شود. این مسئله حتی بر زندگی و معیشت کارکنان و کارگران کارخانه فرآوری ‌های شیر و لبنی اثر خواهد گذاشت.
رضا نکویی مدیرعامل کارخانه تولید مواد لبنی ضمن قدردانی از مسئولان جهاد کشاورزی گفت: کارخانه تولیدات لبنی نکویی ۱۱ شعبه فعال دارد و ۶۳ نفر در محل فروش و ۱۳ نفر در کارخانه مشغول به کار هستند. 
وی اظهار کرد: این کارخانه به مدت ۳ ماه مجوز فعالیت گرفته ولی در حال حاضر با کمبود مواد اولیه شیر خام مواجه است، روزانه ۴۰ تن شیر خام توسط گاوداري بنیاد مستضعفان تولید می شود ولی ما حمایتی نمی شویم، در صورتی که شیر مورد نیاز کارخانه تامین شود تا ۱۵۰ نفر اشتغال زایی خواهد داشت. 
سؤال اساسی این است که آیا سازمان جهاد کشاورزی با این شیوه می‌تواند چرخه تولید را در استان کهگیلویه و بویراحمد تکمیل کند یا سرمایه‌گذاران باید برای تولید همچنان منتظر گشایشی باشند.
این گزارش نافی خدمات مسئولان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و اینکه این حجم کار قابل تقدیر است که باید با برنامه‌ریزی به نتیجه نهایی برسند.
 

نام شما

آدرس ايميل شما

قیاس الدین
Iran, Islamic Republic of
منتظر تغییر در جهاد استان هستیم
جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
فایل های مرتبط
1