کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد

چرا باید «عیسی شهامت»‌ را نقد کنیم؟

23 مهر 1403 ساعت 6:55

عیسی شهامت به عنوان یکی از نیرو‌های علمی و سیاسی به عنوان معاون عمرانی استاندار معرفی شد؛ اما نقدهای زیادی به رفتارهای مدیریتی و سیاسی او وارد است. 


عیسی شهامت به عنوان یکی از نیرو‌های علمی و سیاسی به عنوان معاون عمرانی استاندار معرفی شد؛ اما نقدهای زیادی به رفتارهای مدیریتی و سیاسی او وارد است. 
به گزارش کبنانیوز، بدون شک هر کسی که در نظام اداری رشد می‌کند و به اصطلاح معروف‌تر می‌شود مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، خیلی‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد مسئولیت گرفته‌اند؛ اما خیلی رسانه‌ها و افکار عمومی به آنها توجهی نکرده‌اند. برخی شخصیت‌ها مثل عیسی شهامت همواره رفتارها و عملکردها آنها مورد سؤال و پرسشگری قرار می‌گیرد؛ چرا که این مدیران سطح بالایی دارند.
موفقیت نیروهای انسانی، موفقیت منطقه و استان است و به همین خاطر نگارنده این مدنظرش است که مدیران و نیروهای انسانی باید مراقب رفتارهای خود باشند.
شهامت یکی از گزینه‌های معاونت عمرانی استاندار بود، او در بین چند گزینه دیگر، گزینه بهتری بود، اما آیا بهترین گزینه‌ی موجود است؟
خدا را شکر که ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و الان دیگر زمانی نیست که در این استان یک مهندس وجود نداشت! الان تعداد مهندس‌های با تجربه شهری (نه لزوماً سیاسی_اداری) تا دلمان بخواهد وجود دارد، نظام مهندسی استان ۵ هزار عضو دارد. مهندس‌هایی وجود دارند که هم کاردان هستند و هم کاردرست و مدیر و پاکدست.
آقای استاندار، وقتی به عنوان گزینه استانداری قطعی شدید، ما از جمله خوشحال‌ها بودیم و تصورمان هم این بود که صندلی‌های دور و برتان را با افراد فنی پر می‌کنید. هر چند که احتمالاً و صد در صد شهامت گزینه یکی از نمایندگان است (که دراین خصوص هم بحث هست)، و مشورت با نمایندگان برای شما واجب الوجوب است. اما این‌ها را می‌گوییم که بدانید، بدانید و بشناسید، تا اصلاح آسان‌تر شود.
عیسی شهامت در هیئت رئیسه نظام مهندسی استان حضور داشت، سال ۹۹ در دولت تدبیر و‌امید به عنوان سرپرست اداره کل امور شهری استانداری منصوب شد، و بعد از آن در سال ۱۴۰۱ در دولت اصولگرای شهید رئیسی به عنوان رئیس دفتر فنی استانداری و بعد از آن به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
اگر مدت زمان حضور شهامت در هیئت رئیسه نظام مهندسی را در نظر نگیریم، او حدود ۴ سال در مهمترین امورات شهری و عمرانی استان مداخله داشته است، در این مدت چه دستاوردی داشت؟ چه تحولی ایجاد کرد؟ خیابان‌های شهری، بلوار‌ها، امورات شهرداری، مباحث عمرانی راه و جاده‌سازی، مسکن، چه شدند؟ در یک سالی که او معاونت عمرانی را عهده دار بود، آیا ترافیک شهری سر و سامان داده شد؟
اگر بخواهیم به بحث مسئولیت‌پذیری گریزی بزنیم، به نظر می‌رسد مسئولیت‌پذیری شهامت محل بحث و مناقشه است و کسی که در یکسال گذشته وقتی پست معاونت عمرانی از او گرفته شد، به‌ طور کامل از استانداری مرخصی گرفته و در بیرون از استانداری کهگیلویه و بویراحمد مشغول شده است و این مرخصی گرفتن فقط در این دوره نبوده است، در دوره‌های قبل هم چنین اعمالی از طرف او انجام شده است. آیا دور از مسئولیت‌پذیری و اخلاق اداری نیست؟ اینکه فقط به فکر کار و فعالیت خصوصی باشیم و برایمان مهم نباشد که در این استان چه می‌گذرد؟ و به‌دنبال تدوین و طراحی هیچ برنامه‌ای برای توسعه استان از همه چیز عقب نباشی، پُست داشتن فقط به کت و شلوار که نیست؟ بقیه نمی‌توانند جلسه بگیرند و جلوی دوربین‌ها باشند؟ در حالی که مسئولان استان از این رفتار به سادگی گذشته‌اند.
اما یک سال مهم این است که معاون عمرانی جدید استانداری باید به آن پاسخ بدهد و آن هم این موضوع مهم است که در سال‌های گذشته تحت عنوان تعاونی در منطقه کاکان زمین کشاورزی را قواره‌بندی کرده‌اند، و بیش از ۱۰۰ نفر به واسطه چنین کاری با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و در شهر یاسوج نیز تحت عنوان ساختمان‌سازی و تعاونی، کاری را انجام داده‌اند که شروع نشد و به هیچ سرانجامی نرسید.
شهامت به عنوان مسئول در این استان، باید ابهامات تعاونی‌ها را برای مردم روشن کند، اگر مردم اهمیتی برایش داشته باشد.
یکی از وظایف معاونت عمرانی جلوگیری از پا گرفتن چنین تعاونی هایی است، الان شهامت چطور می خواهد این تناقض را حل کند و با تخلفات مبارزه کند؟
همین الان کم کارمندانی نیستند که تعهدی به کار ندارند، و هنوز چند سال کارشناسی را طی نکرده‌اند به دنبال گرفتن پست و مقام هستند، خب امثال آقای شهامت الگو هستند و رفتارشان بین دیگران تکثیر می‌شود، چرا نباید چنین رفتار‌هایی اصلاح شود؟
آقای استاندار، حتماً ۲۰۰ متر آنطرف‌تر از میدان استانداری را دیده‌اید، و از خود پرسیده‌اید که چرا وضعیت شهرسازی یاسوج اینقدر غیراستاندارد است!
این ننگ است که بعد از سال‌ها هنوز هم بخواهیم درباره بلوار‌های شهر صحبت کنیم، (اینقدر پیش پا‌افتاده)، در حالی که بانیان همین مشکلات یا بر سر کار هستند، یا بر سر کار آمده‌اند. چرا در نصب و انتصابات، نباید شاخص‌های فنی و تخصصی را در نظر بگیرید؟
هر چند که عملکرد شهامت با نقد زیادی مواجه است، اما راه برای اصلاح وجود دارد، ‌امیدواریم روال کار تغییر کند و شاهد بهبود امورات مردم استان باشیم.


کد مطلب: 491678

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/491678/چرا-باید-عیسی-شهامت-نقد-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1