کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل سابق محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد:

بالا رفتن آمار آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌‌های کهگیلویه و بویراحمد سیاسی بود / اعتراف جاودان‌خرد؛ 8 نفر از طرح زین‌الدین استخدام محیط‌زیست شدند

22 مهر 1403 ساعت 0:14

مدیرکل سابق محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار آتش سوزی‌های مناطق حفاظت شده استان، امسال به دلیل مباحث و شرایط سیاسی پیش آمده بالا رفت.


مدیرکل سابق محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار آتش سوزی‌های مناطق حفاظت شده استان، امسال به دلیل مباحث و شرایط سیاسی پیش آمده بالا رفت.
به گزارش کبنا، ظهر روز شنبه (21 مهرماه 1403) طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی سرپرست جدید محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد. «اسلام جاودان خرد»، مدیرکل سابق محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم، گفت: طی دوسال اخیر بحرانی‌ترین ایام محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد را در رابطه با سد آبریز، سد چم شیر، دنا و سد ماندگان داشته‌ایم.
وی با اشاره به آتش سوزی جنگل‌ها در مناطق حفاظت شده استان افزود: آتش سوزی‌ها امسال بدلیل مباحث و شرایط سیاسی پیش آمده آمار بالا رفت، ۸۴ درصد کاهش آتش سوزی‌ها را در سال ۱۴۰۲ و در سال ۱۴۰۱ نیز ۶۰ درصد کاهش یافت.
جاودان خرد با اشاره به تعارضات حیات وحش و مردم در مناطق تحت پوشش محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این مسائل تخریب زیستگاه را در پی دارد و محیط زیست استان طی مدت اخیر در سطح کشور برتر شد.
مدیرکل سابق محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت موزه تاریخ طبیعی استان تصریح کرد: ساختمان اصلی موزه تاریخ طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد که از سال ۸۶ عملیات اجرایی آن آغاز شد نیمه کاره ر‌ها شده است.
جاودان خرد خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی محیط زیست استان نقاط کور در مناطق حفاظت شده بود که این مناطق مجهز به بیسیم دیجیتال شده‌اند.
وی ادامه داد:‌ ایستگاه سنجش آلودگی در استان نداشتیم اما هم اکنون ۴‌ایستگاه سنجش آلودگی در استان کهگیلویه و بویراحمد فعال هستند.
مدیرکل سابق محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با همکاری دستگاه قضایی پیک پارسال و امسال ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار سهم آلایندگی شهرستان بهمئی را گرفته‌ایم.
جاودان خرد بیان کرد: طی دو سال اخیر بیش از ۲۰ نیرو در محیط زیست استان به کار گرفته‌ایم که ۸ نفر از این تعداد از محل طرح شهید زین الدین بودند.


کد مطلب: 491674

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/491674/بالا-رفتن-آمار-آتش-سوزی-ها-جنگل-های-کهگیلویه-بویراحمد-سیاسی-اعتراف-جاودان-خرد-8-نفر-طرح-زین-الدین-استخدام-محیط-زیست-شدند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1