کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شامگاه چهارشنبه در سالن شماره یک استانداری؛

نشست اصلاح‌طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد با یدالله رحمانی در حال برگزاری است / کفایی: مجاهدین شنبه بسیار هستند، آنهایی که روز جمعه بازداشت و تهدید شدند عقب‌افتاده‌اند و آنهایی که به دیگران رأی دادند الان میدان‌دار شده‌اند / نظری: ابلاغ‌ها و استخدامی‌های دقیقه نودی ظلم بزرگی به دولت بود / فرزانه آرامش: اینکه در هر اداره‌ای یک خانم مسئول امور بانوان باشد، معنایش مشارکت خانم‌ها در ساختار اداری نیست / ارجمند: استانداران اصلاح طلب استان، به اندازه یک ماهِ آقای معاون نتوانستند نیرو جذب کنند و واقعاً جای تأسف است

18 مهر 1403 ساعت 20:52

نشست اعضای ستاد مسعود پزشکیان و جبهه اصلاحات در استان کهگیلویه و بویراحمد با یدالله رحمانی استاندار جدید این استان برگزار شد.


نشست اعضای ستاد مسعود پزشکیان و جبهه اصلاحات در استان کهگیلویه و بویراحمد با یدالله رحمانی استاندار جدید این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، شامگاه (چهارشنبه 18 مهرماه 1403) نشست اعضای ستاد مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری و اعضای جبهه اصلاحات با یدالله رحمانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است.
علیرضا کفایی رئیس جبهه اصلاحات و رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان کهگیلویه و بویراحمد اولین نفری بود که در این نشست سخنرانی کرد و گفت: باید به‌گونه‌ای عمل شود که یأس و ناامیدی غالب نشود و آن‌چیزی که همه حامیان مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان انتظار داشتند، تحقق پیدا کند.

کفایی در ادامه خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مناطق 14گانه استان کهگیلویه و بویراحمد ستاد تبلیغاتی آقای پزشکیان تشکیل شد و اعضای ستاد مرارت‌های بسیاری کشیدند و بعضی وقت‌ها هم به اعضای ستاد ظلم شد و در شهرستان‌های باشت و مارگون آن مسائل پیش آمد که فرماندار وقت شهرستان باشت نیز مورد بازخواست قرار گرفت.
وی افزود: به اعضای ستاد پزشکیان که سر صندوق‌ها حضور داشتند، غذا نمی‌دادند و در بحث تبلیغات انتخاباتی همه اصلاح‌طلبان بودند و همه تلاش می‌کردند.
کفایی در ادامه به طرح شهید زین‌الدین اشاره کرد و گفت: عده‌ای را در به نام این طرح را وارد دستگاه‌های اداری کردند که در واقع این طرح‌ها باید بر اساس قوانین و شایستگی و فرایندهای قانونی به نفع جوانان باشد.
رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه گفت: بسیاری از جوانان بیکار هستند و عمرشان در این استان در حال طی شدن است و باید شغل و کاری داشته باشند که امیدواریم تدابیری اندیشیده شود.
کفایی گفت: ما به دنبال وفاق و تعامل با نمایندگان هستیم و نمی‌خواهیم تقابل کنیم.  دوست داریم که تعامل داشته باشیم. نمایندگان هم دارای پایگاه رأی هستند.
وی افزود: استقلال دستگاه دولت در استان حفظ شود با نمایندگان مشورت شود و پیشنهاد بدهند و اگر لازم است به نفع استان کار کنند نه اینکه به دنبال سهم‌خواهی باشند و فقط بخواهند که مدیرکل مدنظر را بگمارد.
وی با اشاره به روز انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه 1403 افزود: مجاهدین شنبه بسیار هستند، آنهایی که روز جمعه بازداشت و تهدید شدند عقب‌افتاده‌اند و آنهایی که در میدان نبود و به دیگران رأی دادند الان آماده و میدان‌دار شده‌اند.
 کفایی در ادامه گفت: از وقتی که حضرت‌عالی به استان تشریف آوردی و آن طوری که برداشت کرده‌ایم، دل در گرو توسعه استان دارید و ما هم می‌خواهیم که با شما تعامل، همکاری و حمایت کنیم که استان در مسیر توسعه قرار بگیرد.
مسئول شورای سیاست‌گذاری اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تخلفاتی که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاد، ابلاغ‌ها و استخدامی‌های دقیقه نودی، بخصوص در وزارت کشور و برخی ادارات مهم، ظلم بزرگی به دولت بود و قطعاً به سمع و نظر شما رسیده است، ولی اینکه قرار هست به این تخلفات رسیدگی شود یا نه؟ ما از این موضوع اطلاعی نداریم.
محمدکاظم نظری اظهار کرد: با احترام به همه شخصیت‌ها و گروه‌ها، در انتخابات اخیر انسجام خوبی در میان اصلاح طلبان شکل گرفت، شاکله ستاد آقای دکتر پزشکیان اصلاح طلبان بودند، ان شاء الله عملکرد مجموعه استانداری به گونه‌ای باشد که این انسجام حفظ شود، ما تفرقه و تشکیک را در دولت‌هایی که با حمایت اصلاح طلبان آمده‌اند، دیده‌ایم، ‌امیدواریم که مجموعه اصلاح طلبان احساس کنند به حرف آن‌ها توجه می‌شود، از سر دلسوزی، نه برای سهم خواهی.
وی گفت: دوستان مجموعه وزارت کشور در قالب شورای سیاستگذاری برای فعالیت ستاد آقای دکتر پزشکیان منسجم شد و خیلی‌هایی که حتی از کنار ستاد دکتر پزشکیان نگذشته بودند، امروز خود را داعیه دار می‌دانند، و خود را نماینده مجموعه اصلاح طلبان مطرح می‌کنند.
وی گفت: درخواست ما این هست که اگر نیاز به مشورت هست، از مجموعه‌ای که کمک گرفته شود که در ستاد کار کردند و دلسوز بودند.
نظری افزود: همه ما در کنار شما هستیم برای اینکه مجموعه استان را کمک کنیم و ان شاء الله با تجارب ارزشمند جنابعالی گام‌های بلندی برای توسعه استان برداشته شود.
سیده فرزانه آرامش از فعالان جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قائل به مرزبندی جنسیتی نیستم، و باور دارم که مشکلات ما زن و مرد ندارد، اما به برخی از مسائل مشترک چند اشاره کوتاه دارم.
وی افزود: نابرابری جنسیتی بسیار آشکاری در سطح کلان وجود دارد، در انتخاب شورای راهبری اصلاح طلبان فقط ۱۰ درصد از خانم‌ها حضور داشتند و در کابینه نیز تعداد بانوان به اندازه انگشتان یک دست نمی‌شود.
آرامش بیان کرد: ما انتظار داریم با توجه به بیانیه‌ای که آقای دکتر پزشکیان در همان روز‌های انتخابات ارائه کردند و در آن توجه ویژه‌ای به جامعه زنان داشتند، در پایان سال دولت، بتوانند تا حدی در خصوص وعده‌های خود موفق باشند.
وی بیان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم ریل‌گذاری‌هایی برای حضور زنان انجام شد ولی این روند در دولت سیزدهم متوقف شد.
آرامش افزود: انتظار می‌رود استفاده از ظرفیت زنان بصورت تشریفاتی نباشد، اینکه در هر اداره‌ای یک خانم مسئول امور بانوان باشد، معنایش مشارکت خانم‌ها در ساختار اداری نیست.
وی گفت: انتظار داریم در انتصاب مدیران زن به شایستگی‌ها توجه شود، من صدای زنانی هستم که وابسته به فرد متنفذی نیستند، قدرت لابی ندارند، ولی قدرت مدیریت دارند، سابقه، تجربه کار و خدمت‌گزاری دارند، باید این بانوان شناسایی شوند و در مدیریت‌ها از آنان استفاده شود.
وی گفت: انتظار ما این هست که حداقل دو مدیر ستادی از بانوان باشند، و همینطور در اداراتی مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه‌ها از مدیریت زنانه استفاده شود، تجربه نشان داده در استان‌های دیگر مدیریت زنانه در این عرصه‌ها موفق بوده است و این انتظار هست که در سایر دستگاه‌ها نیز در سطح معاونت از بانوان استفاده شود. اگر زنان تجربه معاونت را داشته باشند، راحتتر می‌توانند در مراحل بعدی مسئولیت ریاست را عهده دار شوند.
آرامش اظهار کرد: مشارکت زنان زمانی محقق می‌شود که زنان به عنوان ۵۰ درصد سرمایه استانی در ادارات مختلف در سطح معاونت بکار گرفته شوند.
 رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در بخش دیشموک نیز در این نشست از استاندار خواست که در انتخاب مدیران، از کسانی استفاده کنند که کاملاً با دولت پزشکیان همسو بوده‌اند.
صالح‌زاده افزود: انتظار داریم باتوجه‌به تجربه و توان علمی که دارید خارج از بودجه‌های استانی از سایر محل‌ها برای این استان اعتبار جذب کنید به‌ویژه برای بخش‌های محرومی مانند، دیشموک.
وی بیان کرد: آقای رحمانی به‌گونه‌ای عمل و تلاش کنید که در جلسه تودیعتان فریاد دروغه دروغه دروغه بلند نشود.
رئیس ستاد پزشکیان در چارؤسا گفت: هدف همه ما حمایت از حضرتعالی است، ضمن احترام ه همه استان، ما در کهگیلویه بدون نماینده درخشیدیم و قهرمان شدیم، این مد نظر شما باشد.
بیت اله شهیدنیک اظهار کرد: محرومیت به دلیل سوء مدیریت و عدم استفاده از نیرو‌های توانمند و متخصص است.
شهیدنیک گفت: ما پس از عبور از گردنه‌های زر و زور و قدرت توانستیم این افتخار را در استان کسب کنیم.
وی بیان کرد: تغییر در جا‌هایی خط قرمز است، الان وقتی مدیر حاضر نیست عکس رئیس جمهور را در اتاقش نصب کند، خیلی قابل تحمل نیست.
دارا کریمی نژاد فرماندار اسبق کهگیلویه و از اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: آقای بهمن بیگی نه جاده و راه و کارخانه ساخت، بلکه نیروی انسانی ساخت، بهمن بیگی سفارش‌پذیر نبود.
وی بیان کرد: شما بیستمین استاندار کهگیلویه و بویراحمد هستید، هر چند که ما انتظار نداریم نمره شما بیست باشد، ولی انتظار داریم که چند مشکل اساسی استان حل شود.
کریمی نژاد افزود: هر زمانی که اصلاح طلبان سر کار می‌آیند، مسائل قومی و قبیله‌ای رخ می‌دهد. بخشنامه‌ها ظلم در حق نیرو‌های انسانی وزارت کشور است، بدنه وزارت کشور انسان‌های قوی و شایسته‌ای دارند، ولی از آن‌ها استفاده نمی‌شود.
داریوش ارجمند از اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جناب آقای رحمانی، اگر حرف بنده را قبول داشتید به عنوان دغدغه یادداشت بفرمایید، اگر قبول نداشتید یادداشت نکنید، خوشبختانه تکلیف مدیران مشخص شد، اگر در تعریف مدیریت با هم همدل باشیم که ساده ترین تعریف مدیریت فن و هنر کار کردن با و به وسیله دیگران است، هم در کلمه «با» و هم در کلمه «به وسیله»، همراهی و تعهد سازمانی و تخصص مستتر است. بنده سال ۹۲ و ۹۶ دبیر ستاد دکتر روحانی بودم و لیست ۱۱ نفره‌ای از اصلاح طلبان استخوان خوردکرده استان برای اشتغال داشتم و مراجعه کردیم، اما الان همان لیست را اگر به من برگردانید برای اینکه به عنوان یادگاری بردارم، چون فقط دو نفر از آن لیست شاغل شدند.
وی بیان کرد: لطف کنید یکبار دیگر بنویسید اشتغال جوانان اصلاح طلب استان. حداقل در این چند دوره استانداران اصلاح طلب استان، به اندازه یک ماه آقای معاون استاندار نتوانستند نیرو جذب کنند و واقعاً جای تأسف است.
ارجمند گفت: حقابه کهگیلویه را اگر توانستید احیا کنید، تا زنان به بهبهان برای گوجه چینی نروند، اگر توانستید محیط زیست نابودشده استان را از دست سودجویان نجات دهید، اگر وقت شد به نظام حقوقی تقسیم حقآبه سد تنگ سرخ و انحلال سد ماندگان و سد خرسان اهتمام بورزید تا باقیات و صالحات شما شود.
صیاد خردمند: حوزه آسیب‌های اجتماعی متولی خاصی ندارد / بروکراسی اداری کهگیلویه و بویراحمد مسئله حل نکن شده است
صیاد خردمند: حوزه آسیب‌های اجتماعی متولی خاصی ندارد / بروکراسی اداری کهگیلویه و بویراحمد مسئله حل نکن شده است​​​​​​​
عضو جبهه اصلاحات و معاون رسانه‌ای ستاد مرکزی انتخاباتی مسعود پزشکیان در کهگیلویه و بویراحمد  گفت: اینجانب به نمایندگی از پژوهشگران و فعالین حوزه اجتماعی با شما سخن می‌گوییم، مایه شرمساری است که استان جوان و چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۱۰ درصد روان آب‌ها، ۲۰ درصد جنگل‌های زاگرس و با داشتن آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان پایلوت خودکشی شناخته می‌شود.
صیاد خردمند (شامگاه چهارشنبه 18 مهرماه 1403) در نشست اصلاح‌طلبان و اعضای ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد سن اولیه گرایش به اعتیاد در استان کاهش‌یافته است، ما بیشترین نرخ نزاع دسته‌جمعی در استان را داریم، نرخ زادوولد در استان در ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۶ درصد کاهش‌یافته است، نرخ ازدواج در ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ مجدد ۶ درصد کاهش‌یافته است، نرخ طلاق در ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ متأسفانه ۸ درصد افزایش‌یافته است.
این پژوهشگر حوزه اجتماعی گفت: جناب استاندار استان ما در کنار ایلام، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان خودکشی خیرترین استان‌های کشور هستیم و نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد بین نرخ آسیب‌های اجتماعی و سطح توسعه‌یافتگی استان‌ها رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد،
خردمند افزود: ما شاهد تله محرومیت‌ها و زنجیره آسیب‌های اجتماعی هستیم در واقع کاهش نرخ توسعه منجر به گستره فقر در ادامه افزایش بیکاری، افزایش نرخ بزهکاری و در نهایت ناامیدی و یاس اجتماعی می‌شویم.
این جامعه‌شناس تصریح کرد: در کنار آسیب‌های مطرح شده و فوق‌الذکر ما شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی نوپدید مانند اعتیاد به اینترنت، اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای و سایبر سکس هستیم.
"       "
آمار‌ها نشان می‌دهد یک‌چهارم جوانان بین ۱۸ تا ۲۲ سال نه دغدغه شغل دارند و نه تحصیلات.
وی بیان کرد: باید در استان اطلس آسیب‌های اجتماعی و گزارش استانی آسیب‌ها بنویسم و با نگاهی بومی و محلی برای همه بخش‌های جغرافیای استان نسخه بومی بنویسم.
وی تبیین کرد: سمن‌ها و طرح‌های پژوهشی در این زمینه در دست و انحصار گروهی خاصی بوده است، در این زمینه توزیع نامناسب اعتبارات صورت‌گرفته است.
وی در پایان گفت، حوزه آسیب‌های اجتماعی متولی خاصی ندارد و بروکراسی اداری ما مسئله حل نکن شده است و باید در این زمینه نگاه کارشناسان امین شناخته شود.


کد مطلب: 491560

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/491560/نشست-اصلاح-طلبان-استان-کهگیلویه-بویراحمد-یدالله-رحمانی-حال-برگزاری-کفایی-مجاهدین-شنبه-بسیار-هستند-آنهایی-روز-جمعه-بازداشت-تهدید-شدند-عقب-افتاده-اند-دیگران-رأی-دادند-الان-میدان-دار-شده-اند-نظری-ابلاغ-ها-استخدامی-های-دقیقه-نودی-ظلم-بزرگی-دولت-فرزانه-آرامش-اینکه-اداره-ای-یک-خانم-مسئول-امور-بانوان-باشد-معنایش-مشارکت-خانم-ها-ساختار-اداری-نیست-ارجمند-استانداران-اصلاح-طلب-اندازه-ماه-آقای-معاون-نتوانستند-نیرو-جذب-کنند-واقعا-جای-تأسف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1