تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۴۹۱۲۵۲
کبنا گزارش می دهد؛

استفاده از مشروبات الکلی در یکی از مدارس چرام؟ / سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: چنین چیزی نیست / این اتفاق مربوط به دو سال پیش است

۰
استفاده از مشروبات الکلی در یکی از مدارس چرام؟ / سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: چنین چیزی نیست / این اتفاق مربوط به دو سال پیش است
کبنا ؛در فضای مجازی و برخی سایت‌‌ها نوشته شده که در یکی از مدارس دخترانه شهر چرام مشروبات الکلی استفاده شده که سرپرست اداره‌کل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد این موضوع را رد کرد.
باید جامعه آگاه شود/لزوم برگزاری برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی
به گزارش کبنا نیوز،  پیشگیری از مصرف مواد مخدر و الکل در محیط مدرسه بسیار ضروری است. برای این منظور، اقداماتی باید در سطح مدرسه، خانواده و جامعه صورت گیرد. در مدارس، برگزاری برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی درباره خطرات مصرف مواد مخدر و الکل، تشکیل گروه‌های پشتیبانی و مشاوره، ایجاد فضای سالم و پر انگیزه برای دانش‌آموزان و ارتقای مهارت‌های اجتماعی و روان‌شناختی آن‌ها می‌تواند مؤثر باشد.
ارتباط باز و صمیمی بین والدین و فرزندان
همچنین، نقش خانواده در پیشگیری از مصرف مواد مخدر و الکل بسیار حائز اهمیت است. ارتباط باز و صمیمی بین والدین و فرزندان، آگاهی از دغدغه‌ها و نیازهای آن‌ها، ارائه اطلاعات صحیح و علمی درباره مواد مخدر و الکل، تعامل مستمر و مثبت با مدرسه و مشارکت در برنامه‌های آموزشی می‌تواند به پیشگیری از این چالش کمک کند. علاوه بر این، جامعه نیز نقش مهمی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر و الکل در محیط مدرسه دارد. ایجاد فضایی سالم و محافظتی برای جوانان، ارائه فرصت‌های سازنده برای سرگرمی و تفریح، توانمندسازی جوانان در مقابل فشارهای اجتماعی و ارائه پشتیبانی به خانواده‌ها نیز از جمله اقداماتی است که می‌تواند در پیشگیری از مصرف مواد مخدر و الکل در محیط مدرسه مؤثر باشد.
به گزارش کبنا نیوز، محمد جمالی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش  در خصوص این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا گفت: این اتفاق مربوط به دو سال پیش است، دو سال پیش دانش‌آموزان اردویی رفته بودند و این حرف گفته شد، پیگیری کردیم و راست و دروغش هم مشخص نشد.
وی در پاسخ به اینکه این خبر در حال حاضر منتشر شده افزود: چنین چیزی نیست، داستان این است که فرزند فردی که خبرنگار است، در یکی از درس‌های خود تجدید شده، و خانواده این دانش‌آموز بنده را تهدید کرده که علیه شما خبر می‌زنم، موضوع همین است.
متأسفانه در سال‌های اخیر گرایش به سوءمصرف مواد و الکل به سنین نوجوانی رسیده و این زنگ خطری برای کل جامعه اعم از مدارس و خانواده‌ها است.
نام شما

آدرس ايميل شما

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل با حزب الله لبنان، تل آویو سرمایه گذاری‌های سنگینی را جهت ...
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
1