کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

توضیحات شورای شهر یاسوج در خصوص تغییر نام بلوار «شهید اورنگ» به بلوار «لُر»

10 مهر 1403 ساعت 13:18

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: به‌دلیل نامعلوم فردی یا افرادی شبانه یک برچسبی بر روی نام شهید «اورنگ» چسبانده‌اند و هیچ تغییر نامی وجود ندارد. باقاطعیت با تغییر نام بلوار از سردار «شهید اورنگ» به بلوار «لُر» مخالف هستیم و این موضوع را کاملاً رد می‌کنیم.


عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: به‌دلیل نامعلوم فردی یا افرادی شبانه برچسبی بر روی نام شهید «اورنگ» چسبانده‌اند و هیچ تغییر نامی وجود ندارد. باقاطعیت با تغییر نام بلوار از سردار «شهید اورنگ» به بلوار «لُر» مخالف هستیم و این موضوع را کاملاً رد می‌کنیم.
به گزارش کبنا، در فضای مجازی کلیپی مبنی بر تغییر نام بلوار سردار «شهید اورنگ» به بلوار «لر» منتشر شده که هدایت اکبری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این‌خصوص گفت: من اطلاعی ندارم و این موضوع را پیگیری خواهم کرد.
وی افزود: آقای عطاءالله دانشی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یاسوج است و ایشان باید در این خصوص توضیح دهد.
عطا‌الله دانشی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج و رئیس کمیسیون فرهنگی این شورا در گفت‌وگو با خبرنگار کبنانیوز، اظهار کرد: بنده این موضوع را پیگیری کردم، فردی یا افرادی شبانه برچسبی بر روی تابلوی بلوار «شهید اورنگ» چسبانده‌اند که حراست شهرداری در حال حاضر به‌دنبال پیگیری این مسئله است که این اتفاق کار چه کسی یا کسانی بوده است.
وی افزود: کاملاً مخالف این اقدام هستیم.
        
تکذیب تغییر نام بلوار شهید اورنگ یاسوج
در پی انتشار کلیپی از تغییر نام بلوار سردار سرافراز شهید اورنگ یاسوج، روابط عمومی شهرداری یاسوج ضمن تکذیب این خبر از تعقیب قضایی جاعلان نام این بلوار و منتشر کنندگان کلیپ مربوطه در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی، متن این اطلاعیه بدین شرح است:
بسمه تعالی
ضمن عرض سلام خدمت شهروندان گرامی به اطلاع می رساند، طی ساعات گذشته کلیپی با عنوان جعلی تغییر نام بلوار سردار سرافراز اسلام، شهید اورنگ در فضای مجازی منتشر شده است که این موضوع کاملا تکذیب می شود و چینین چیزی صحت ندارد و نکاتی را در این زمینه یادآور می شود.
1 – تغییر نام و نامگذاری معابر شهری در حیطه اختیارات و وظایف کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر است و بدون مصوبه این کمیسیون هیچگونه نامگذاری و تغییر نامی صورت نمی پذیرد و لذا در خصوص تغییر نام بلوار شهید اورنگ نیز نه تنها اقدامی صورت نگرفته بلکه اساسا چنین موضوعی هرگز در دستور کار نبوده است و نام این شهید سرافراز به عنوان یکی از افتخارات استان کهگیلویه و بویراحمد و اولین شهید مدافع حرم استان تا ابد بر تابلوی این بلوار خواهد درخشید.
2 – در کلیپ منتشر شده کاملا مشخص است که نام جعلی با برچسب کاغذی بر روی تابلو بصورت موقتی ایجاد شده است و نحوه اینکار نیز با نوع تابلو نویسی از لحاظ جنس و خط نیز هیچگونه سنخیتی با تابلوهای شهری ندارد و صرفا یک کپی غیرحرفه ای است و حتی زمینه تابلو نیز با زمینه کاغذ به علت تفاوت تاریخ تابلوی اصلی با برچسب نوشته شده جدید هم تفاوت چشمگیر دارد.
3 – برچسب جعلی نصب شده برای مدت بسیار کوتاهی بر روی این تابلو نصب شده بود که در سریعترین زمان مخدوش و نام بلوار به حالت اولیه برگشت که این تصور ایجاد می شود که جاعل یا جاعلان نام این بلوار خود نیز در تهیه کلیپ تغییر نام این بلوار و انتشار آن نیز نقش داشته و یا هماهنگ بوده اند که در این مدت کوتاه پس از تغییر نام سریعا کلیپ آن ضبط و منتشر گردیده است که این مورد نیاز به بررسی های قضایی و انتظامی دارد و ان شالله در سریعترین زمان مشخص خواهد شد.
4 - شهرداری یاسوج از طریق مراجع قضایی و امنیتی پیگیر این جعل نام و تلاش مذموم در خدشه دار کردن اذهان عمومی و ایجاد دوگانگی ارزش ها و سواستفاده از احساسات پاک شهروندان و همچنین بی احترامی نسبت به مقام والای این شهید پرافتخار هست و از دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی تقاضا دارد برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی در سریعترین زمان نسبت به شناسایی و معرفی عامل یا عاملان این اتفاق به دستگاه قضایی اقدام نمایند.
در پایان نیز ضمن تقدیر از شهروندان فهیم و قدرشناس شهر یاسوج و اهالی محترم رسانه و مدیران محترم رسانه در پلتفرم های مجازی، انتظار می رود قبل از انتشار و باور چنین مطالب موهون و کذبی نسبت به اصل ماجرا تحقیق و بررسی های لازم را انجام دهند تا اذهان عمومی براحتی بازیچه دست سودجویان قرار نگیرد.
با احترام مجدد
مدیریت روابط عمومی شهرداری یاسوج


کد مطلب: 491239

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/491239/توضیحات-شورای-شهر-یاسوج-خصوص-تغییر-نام-بلوار-شهید-اورنگ-ل-ر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1