کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه های نماز جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ چیتاب مطرح شد

سیدعلی اکرمیان: سکوت دول عرب در برابر جنایات اسرائیل نشان از تحقیر جهان عرب در برابر یهودیت است

6 مهر 1403 ساعت 17:44

حجت الاسلام اکرمیان: سکوت دول عرب در برابر جنایات اسرائیل نشان از تحقیر جهان عرب در برابر یهودیت است


به گزارش "کِـبنا" از چیتاب حجت الاسلام سـیدعلی اکرمیان امام جمعه موقت کبگیان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه ۶ مهرماه ۱۴۰۳ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به مسئله اعطای ظرفیت خداوند به هر فرد گفت: خداوند به هر کسی یک ظرفیتی داده که اگر نتواند از آن استفاده کند، هم قدر آن را ندانسته و هم از دستش خواهد رفت. 
وی با اذعان به اینکه تقدیر خداوند برای جبران خوبیهای آنسانها منجر به استفاده از ظریفیتی است که به آنان اعطا شده افزود: پیشرفت حاصله انسان در ابعاد متعدد زندگی بسته به همان ظرفیتی که خداوند داده و دراین راه اگر انسان تلاشی بکند خداوند هم کمکش خواهد کرد. 
سـیدعلی اکرمیان در فراز دوم از خطبه های این هفته با اشاره به مناسبتهای پیش رو ضمن تبریک روز آتش نشان گفت: امدادگران آموزش دیده‌ای که وظیفهٔ اصلی آنها خاموش کردن آتش‌سوزی‌یهای خطرناک، نجات دادن افراد آسیب دیده تصادفات، زلزله ها در ساختمان فرو ریخته و تصادفات جاده‌ای و حوادث طبیعی و غیر طبیعی است، مستلزم همراهی و همیاری شما مردمان بزرگوار در چارچوب تنوین نکات ایمنی است. 
این خطیب موقت با اشاره به روزهای خاطره انگیز دفاع مقدس شهادت سرداران شجاع بی نشان در عملیات ثامن الائمه با شکست حصر آبادان را یکی از طلائی ترین دفاع جانانه وطن دوستان شجاع برشمرد و گفت: زمانیکه رژیم بعث عِـراق با تمام توان و ساپورت دول غربی آبادان را تصرف کرد، در مهرماه ۱۳۶۰ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سپاه پاسداران، با استقرار در استان خوزستان علیه مواضع یگان‌های نیروی زمینی عراق، در محور آبادان به شرق کارون، پس از ۴۲ ساعت نبرد بی‌وقفه، با شکستنِ حصر آبادان و بازپس‌گیری بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع از خاکِ ایران، و تقدیم سردارانی چون محمد صنایعی، و محمد خسروی ها درس بزرگی به جهانیان داد. 
امام جمعه موقت کبگیان با اشاره به روز سالمند تکریم سالمندان خاصه پدر و مادرانیکه در نهایت سختی و مشقت امثال ماها را بزرگ کردند را از اَهَمِ وظایف ماها برشمرد و گفت: در اینباره سخن بسیار است، اما همین را بگویم هرکسی در تکریم والدینش ذره ای کوتاهی کند در دنیا توسط فرزندان یا ورثه خود سرگذشت دردناک، و در آخرت روسیاه محشور خواهد شد. 
سیدعلی اکرمیان در پایان با اشاره به سالروز صلح امام حسن با معاویه و تشبیه آن به وضعیت کنونی فلسطین و اسرائیل نیز خاطرنشان کرد: نفوذ روحه دنیاگرائی، ضعف ایمان با خیانت بعضی از سران سپاه منجر به از بین رفتن اعتماد درونی در سایه عدم بصیرت لازم در خواص زمان باعث صلح امام حسن "ع" شد وگرنه مانند برادرش حسین"ع" لحظه ای درنگ نمی کرد. 
وی با اذعان به سوختن کودکان فلسطینی در سکوت دول عرب که ادعایشان بر مسلمانی گوش دنیا را کر کرده خاطرنشان کرد: شاهزاده هائیکه بر مسلم بودن مدعی العمومند و صدای قطع شدن نفسهای برادرانشان را میشنوند و سکوت اختیار کرده اند اگر مانند جمهوری اسلامی ایران تنها پایگاه استکبار ستیزی جهان اسلام مقابل اسرائیل نایستند، بدانند امروز فلسطین، فرداهای دگر نوبت خودشان خواهد بود. 
وی در پایان با اشاره به اینکه موضوعِ فلسطین مسئله تاکتیکِ سیاسی نیست، بلکه مسئله دل دادن در گرو ایمان به حفظ حریم دین خداست ادامه داد: سکوت دول عربی در برابر جنایات اسرائیل نشان از تحقیر جهان عرب در برابر یهودیت است و این یک خود تحقیری و ننگ در برابر ظلم علیه همنوع است. 
وی خاطرنشان کرد: قوم یهود در دشمنی باطنی با مسلمانان طبق وعده الهی علیرغم امتحانهای متعدد بدست منجی عالم بشریت نابود خواهند شد، لکن تا آمدن آن زمان نباید از این جلادهای کودک کش و طغیانگر علیه برادران مسلمانمان چشم بست و سکوت کرد. 
این خطیب موقت در پایان باتبریک به فرماندهان پایگاههای خواهران حضرت فاطمه برادران شهید آرمـینِ روستای دروهان، پایگاه شهید مدنی نقاره خانه، و گردان بیت المقدس بخش کبگیان بعنوان پایگاههای برتر استانی در زمینه های متعدد از آنان بعنوان ستونهای محکم پایگاه نمازجمعه بخش کبگیان یاد کرد. 
لازم به ذکر است نمازگزاران در بین الصلاتین باندای مرگ بر آمریکا و اسرائیل، ضمن محکومیت اقدامات اخیر رژیم کودک کش اسرائیل، برائت و انزجار خود را از این رژیم اعلام کردند. 

٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭ 

خبرنگار: اسماعیل رسام


کد مطلب: 491100

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/491100/سیدعلی-اکرمیان-سکوت-دول-عرب-برابر-جنایات-اسرائیل-نشان-تحقیر-جهان-یهودیت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1