تاریخ انتشار
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۴۹۱۰۹۱
یادداشتی از رحیم جهانبازی فعال اجتماعی،

آقای استاندار؛ شکوفایی کهگیلویه و بویراحمد با نیروهای شایسته و کارآمد، نه سفارشی و قبیله‌ای محقق می‌شود

۱
آقای استاندار؛ شکوفایی کهگیلویه و بویراحمد با نیروهای شایسته و کارآمد، نه سفارشی و قبیله‌ای محقق می‌شود
کبنا ؛
رحیم جهانبازی - فعال اجتماعی و رسانه‌ای در یادداشتی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد نوشت: امیدواریم با درایت و اجتناب از  سیاسی‌کاری و سایر روابط اشتباه که چون آفتی ساختار اداری و اجتماعی استان را تضعیف و سلب اعتماد عمومی و عقب‌ماندگی استان را به دنبال دارد و با استفاده از نیروها شایسته و کارآمد و نه سفارشی و قومی قبیله‌ای که از مهم‌ترین عوامل آسیب‌زا در دوره گذشته بود شاهد شکوفایی ظرفیت‌های بالقوه استان باشیم.
به گزارش کبنا، این یادداشت به شرح زیر است.
محضر جناب آقای رحمانی
استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد
سلام و احترام
پیش از آغاز سخن، حضور جناب‌عالی به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان زرخیز اما محروم کهگیلویه و بویراحمد تبریک می‌گویم و برای جناب‌عالی آرزوی موفقیت دارم.
اما جناب استاندار، کهگیلویه و بویراحمد باوجود منابع طبیعی فراوان روسطحی و زیر سطحی باگذشت ۴۵ سال از عمر پُربرکت انقلاب اسلامی همچنان در محرومیت به سر می‌برد.
مصداق این سخن را می‌توان از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته تا جای‌جای استان به‌وضوح مشاهده کرد. سؤال می‌پرسیم چرا؟!
چرا باگذشت بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی که باهدف رفع ظلم، تبعیض و بی‌عدالتی به منصه‌ی ظهور رسید این استان در رتبه آخر توسعه‌یافتگی قرار دارد و در آسیب‌های اجتماعی به‌سرعت در حال پیشتازی است؟!
جناب آقای رحمانی سرزمین زرخیز کهگیلویه و بویراحمد مانند گوشت قربانی همواره مورد طمع و دست‌اندازی زیاده‌خواهان بوده و استفاده از منابع غنی آن برای صاحبان قدرت و نفوذ مباح اما برای مردم دیار خود حرام است. مصداق سخن در سد سازی‌های بی‌حساب‌وکتاب در چهارگوشه استان و عدم مجوز به سد آبریز کهگیلویه کاملاً هویداست.
جناب استاندار؛ حمل‌ونقل ریلی و هوایی پیشکش مسئولان نالایق که نمی‌خواهند کهگیلویه و بویراحمد به توسعه برسد، حداقل به خواسته‌های اولیه‌ی مردم که راه‌های زمینی است باید توجه جدی شود. به وضعیت راه‌های استان از هر سو که بنگری دارای مشکلات عدیده است و سالانه حوادث غم‌باری در آنها رقم می‌خورد. مگر می‌شود زیر ساخت‌های اولیه که همان محورهای حمل‌ونقل زمینی، هوایی و ریلی است فراهم نباشد؛ اما حرف از جذب سرمایه‌گذار و توسعه زد که در آن صورت سخن بیهوده گفتن است.
جناب آقای رحمانی جناب‌عالی به‌عنوان نماینده عالی دولت در یاسوج به‌عنوان مرکز استان استقرار دارید از شما درخواست می‌شود در اولین فرصت کاری وضعیت  شهر و محله‌های شهری را ببینید و مشکلات شهری و زیر ساختی را از نزدیک مشاهده کنید.
زیبنده نیست مرکز استان که محل رتق‌وفتق امور و رفت آمد مسئولان کشوری و لشکری است با چنین نما و رخساری مشاهده شود.
جناب استاندار محترم حال که به توسعه‌ی صنعت در استان به‌ویژه در شهرستان‌های بویراحمد و دنا امیدی چندانی نیست، حداقل باید قابلیت‌های انحصاری این دو شهرستان موردتوجه ویژه قرار گرفته و با ایجاد طرح‌های جذاب گردشگری از جمله پل معلق سی سخت که به دلیل کج‌سلیقگی ظاهراً قرار است در معماری آن تغییراتی ایجاد شود، می‌توان در عمل این مناطق را به پایتخت طبیعت ایران و بهشت گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرد البته اگر اراده‌ای باشد که امیدواریم.
در موضوع بهداشت و درمان و آموزش‌وپرورش استان ضعف‌های زیادی دارد که بارها در رسانه‌ها و محافل از آنها سخن گفته شده است.
 جناب استاندار محترم مشکلات بی شماراست که امیدواریم با درایت و اجتناب از سیاسی‌کاری و سایر روابط اشتباه که چون آفتی ساختار اداری و اجتماعی استان را تضعیف و سلب اعتماد عمومی و عقب‌ماندگی استان را به دنبال دارد و با استفاده از نیروها شایسته و کارآمد و نه سفارشی و قومی قبیله‌ای که از مهم‌ترین عوامل آسیب‌زا در دوره گذشته بود شاهد شکوفایی ظرفیت‌های بالقوه استان باشیم. ان‌شاءالله.

رحیم جهانبازی
فعال اجتماعی و رسانه‌ای
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1