تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۴۹۰۹۶۲
جمعی از جوانان در تماس با پایگاه خبری کبنانیوز خواستار شدند

آقای وزیر کشور قبل از معارفه استاندار، دستور شفاف سازی طرح شهیدزین الدین در کهگیلویه و بویراحمد را صادر کنید / جلوی بی عدالتی گرفته شود

۱۲
۴
آقای وزیر کشور قبل از معارفه استاندار، دستور شفاف سازی طرح شهیدزین الدین در کهگیلویه و بویراحمد را صادر کنید / جلوی بی عدالتی گرفته شود
کبنا ؛طرح پرحاشیه شهید زین‌الدین از جمله طرح‌های استخدامی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد با ابهامات زیادی روبرو است و مردم نسبت به این طرح انتقادات زیادی دارند.
به گزارش کبنا نیوز، یکی از معضلات بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد بیکاری است، این استان کارخانه‌های بزرگ و شرکت‌های خصوصی خیلی کمی دارد، و جزو استان‌های با نرخ بیکاری و آسیب‌های اجتماعی بالا است، کهگیلویه و بویراحمد در آسیب خودکشی، طلاق و... رتبه‌های اول را دارد. غالب مردم به کار دولتی توجه دارند، نه‌تنها مردم، بلکه نورچشمی‌ها هم به کار دولتی چشم دوخته‌اند. ازاین‌رو آزمون‌های استخدامی دولتی همواره موردتوجه همگان قرار داشته و آزمون‌های استخدامی زیر ذره‌بین نگاه مردم است، همیشه این نگرانی وجود دارد که در روند آزمون‌های استخدامی بی‌عدالتی و اجحاف نشود. طرح شهید زین‌الدین که به طور خاص در دولت سیزدهم اجرایی شد، با انتقادات زیادی، نه فقط در این استان بلکه در کل کشور مواجه بوده است.
این طرح سه شیوه جذب و استخدام قائل شده.
در یکی از شیوه‌های جذب، ۱۰ نفر به تشخیص استاندار و پس از احراز شایستگی لازم در جایگاه‌های مدیرکل، معاون مدیرکل، فرماندار و بخشدار به شکل کار معین جذب خواهند شد. شرایط مشخص شده برای جذب بدین شرح است: جوانان مؤمن، نخبه، متخصص، انقلابی، تحول‌خواه و واجد شرایط در جایگاه‌های مدیریتی و کارشناسی دستگاه‌های دولتی استان.
در یکی دیگر از بندهای این طرح آمده است: بر اساس آیین‌نامه جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی، ۱۰ نفر از نخبگان به شکل پیمانی استخدام خواهند شد که مختص اعضای خانه نخبگان و ذیل بنیاد ملی نخبگان است.
در ردیف سوم نیز بر اساس ماده ۲۴ و فصل ششم قانون مدیریت خدمات کشوری، از بین نیروهای بومی و واجد شرایط ۱۰۰ نفر از طریق برگزاری آزمون استخدامی جذب دستگاه‌های اجرایی استان خواهند شد که به‌صورت فراخوان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
در وهله اول سؤال این است که چرا دولت سیزدهم برای خود این حق را قائل شد که شرایط جذب و استخدام خاصی را قرار دهد؟
سؤال دوم در خصوص الفاظی مثل «جوانان مؤمن، نخبه، متخصص، انقلابی، تحول‌خواه و واجد شرایط» است، آیا این الفاظ پارامترهای مشخصی دارند؟ چه کسی تعیین می‌کند که چه کسی مؤمن است؟ چه کسی انقلابی است؟ فرد «ب» چه ویژگی تحول‌خواه است؟ لفظ تحول‌خواه با ایراد مواجه است، هر کسی می‌تواند ادعا کند تحول‌خواه است، درحالی‌که می‌بایست لفظ تحول‌آفرین قرار داده می‌شد، تا مبنای این ویژگی، رزومه فرد باشد.
سؤال سوم این هست که چرا استاندار باید ملاک تشخیص برای جذب باشد؟ این بند ابهامات زیادی دارد. در خیلی از زمان‌ها یک استاندار یا مدیر، هر فردی که استخدام دولت بوده را به تشخیص خود به‌عنوان مدیر بکار می‌گرفته است، این شیوه جدید چه فرقی با رویه قبلی داشته و چرا در این طرح چنین بندی قرار داده شده است؟
برخی از جوانان در تماس با کبنا نیوز در خصوص روال طرح شهید زین‌الدین دچار ابهام هستند و تصورشان این است که در حق آنان اجحاف شده. در یکی از مواردی که اخیراً بحث آن بالا گرفت، جذب یکی از سیاسیون معروف یاسوج از طریق طرح شهید زین‌الدین بود که هنوز هم در مورد آن ابهام وجود دارد.
فردا وزیر کشور به‌منظور شرکت در جلسه تکریم و معارفه استانداران وارد یاسوج می‌شود، درخواست جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از سردار اسکندر مؤمنی وزیر کشور این است که روال اجرایی این طرح بررسی و شفاف‌سازی شود، و از همین ابتدای جذب و استخدام، جلوی بی‌عدالتی گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدیان
Iran, Islamic Republic of
آقای سردار مومنی
به داد مردم برسید و جلوی این تخلف را بگیرید
حسنی
Iran, Islamic Republic of
چرا اسم‌زین الدین را خراب کردند
زین الدین مرد میدان و شهادت و عدالت بود
پیشنهاد
Iran, Islamic Republic of
لااقل اسم طرح را به جای زین الدین اسم‌یکی از خودشان میگذاشتند که اسم این شهید والامقام بدنام‌نشود
ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
زین الدین بدبخت
اگر زنده بود و می دید ...
روح شهید زین الدین شاد
Iran, Islamic Republic of
https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C_%D8%B2%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86
Iran, Islamic Republic of
فقط وضعیت پذیرش شهردار یاسوج را روشن کنه بقیش فبها
Iran, Islamic Republic of
بیو‌ تا یه تومنی وت بییم ایقه فشار خت نیا. دونم چته
United Kingdom
دلم برات میسوزه بدبخت
بر طبل دروغ هات بکوب و یقه پاره کن
تنها آزمونی که برای جذب درست انجام شد همین طرح بوده
تمام این ادارات رو با نیروی شرکتی و قراردادی و طرحی پر کردن و بعد از چند سال با هزار ترفند جذبشون کردن تویه بدبخت بی عرضه گیر دادی به طرحی کشوری که ۴-۵ ماه توی سایت جهاد دانشگاهی که مدام باز بوده و همه میتونستن ثبتنام کنن و اگر کسی ثبتنام نکرده مشکل از بی تفاوتی و بی توجهی خودشون بوده که حوصله خوندن ندارن و بیخودی بهانه میارن!
به قول اون بنده خدا دستمال کثیف چطور میخواد شیشه تمیز کنه!همین نماینده ها الان مدیون هزاران آدم هستن برا جذب و استخدامشون و خاطرت جمع که دیگه خواب آزمون استخدامی رو هم نخواهی دید رابین هود !
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
چیه سوختین؟
یه عده بچه حزب اللهی و انقلابی استخدام شده مگه چی شده
میخواستی اراذل و اوباش و اصلاحاتی ها استخدام شوند؟
برید ببینید ندای وحدت چقد نیرو در دستگاه ها هم استخدام کردند
پس آب رو بریز اونجا که می سوزه کبناجان
درود بر دکتر پیوند
درود بر هدایتخواه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام
راهروی طبقه سوم شهرداری یاسوج به صورت کاملا غیر مهندسی و غیر اصولی و بدون استاندارد داره ساخته میشه.
خواهشا گزارشی تهیه کنید تا بعدا دچار ریزش و ایجاد سانحه نشود.
India
سلام

پیگیری کنید و نذارید حق ما ضایع بشه
علی
Iran, Islamic Republic of
قضیه دستگاه سنگین راه سازی که مجوزش مدیر صنعت معدن داده لطفا پیگیری بشه
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1