کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بعد از 2 ماه از بهره‌برداری واحدهای مسکونی مجتمع 288 واحدی گچساران با حضور وزیر وقت کشور؛

تجمع ساکنین مجتمع 288 واحدی گچساران / ساکنین: واحدهای مسکونی گاز ندارند / انفجار «پیک‌نیک» در واحدهای مسکونی / بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد پاسخگو نیست

28 شهريور 1403 ساعت 14:28

جمعی از ساکنان مسکن مجتمع 288 واحدی باغ انار شهرستان گچساران در اعتراض نسبت به مشکلات این واحدهای مسکونی جلوی دفتر امام جمعه این شهرستان تجمع کردند.


جمعی از ساکنان مسکن مجتمع 288 واحدی باغ انار شهرستان گچساران در اعتراض نسبت به مشکلات این واحدهای مسکونی جلوی دفتر امام جمعه این شهرستان تجمع کردند.
به گزارش کبنا، ساکنان مسکن مجتمع ۲۸۸ واحدی باغ انار شهرستان گچساران از کمبود امکانات خدمات شهری، نبود گازرسانی و رفاهی رنج می‌برند و خواستار رسیدگی متولیان امر برای رفع چالش‌های موجود هستند.
طرح اقدام ملی مسکن (مجتمع ۲۸۸ واحدی باغ انار شهرستان گچساران) یکی از طرح‌هایی بود که برای خانه‌دارشدن افراد در سال ۹۹ آغاز شد. این طرح که در دولت دوازدهم کلید خورده بود در دولت سیزدهم و در قالب طرح نهضت ملی مسکن خرداد امسال از سوی «احمد وحیدی» وزیر وقت کشور به بهره‌برداری رسید.
درحالی‌که زمان زیادی از بهره‌برداری این پروژه‌ها نمی‌گذرد، جمعی از ساکنین این واحدهای مسکونی جلوی دفتر امام جمعه گچساران تجمع کردند و خواستار پیگیری مشکلات واحدهای مسکونی مجتمع 288 واحدی باغ انار شدند.
یکی از ساکنین این واحدهای مسکونی می‌گوید: 228 خانواده در این واحدهای مسکونی زندگی می‌کنند. مشکلات زیادی داریم و هیچ‌کس هم پاسخگو نیست. 
وی افزود: حدود 2 ماه پیش این خانه‌ها را تحویل ماها داده‌اند؛ اما هنوز گاز منازل وصل نشده است.
او ادامه داد: مشکلات زیاد دیگری از جمله اینکه خانه‌‌‌ها نواقص دارند، وجود دارد. مشکل زباله داریم. 
وی همچنین گفت: بااین‌وجود برخورد خوبی با مردم انجام نمی‌گیرد و بنیاد مسکن هم پاسخگو نیست و هر روز یک بهانه می‌‌آورند.
فرد دیگری گفت: نزدیک 2 ماه این منازل مسکونی را تحویل گرفته‌ایم و مشکل اصلی آن نبود گاز است و به هر دستگاهی مراجعه می‌کنیم پاسخ نمی‌دهند و تنها نهاد پاسخگو امام جمعه است. 
او افزود: به‌دلیل نبود گاز ساکنین از «پیک‌نیک» استفاده می‌کنند که متأسفانه یکی از ساکنین در حین استفاده از گاز «پیک‌نیک» دچار حادثه و پیک نیک منفجر شد.
فرد دیگری گفت: از نعمت گاز شهری محروم هستیم و بین دو دستگاه بنیاد مسکن و نظام مهندسی گرفتار شده‌ایم و هیچ مسئولی به‌غیر از امام جمعه پاسخگو نیست.
در ادامه سید عنایت هاشمی‌منش، امام‌جمعه گچساران گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ عذری برای کم‌کاری‌ها فرار از زیر بار مسئولیت وجود ندارد و همه باید پاسخگو باشیم.
چرا ساکنان طرح اقدام مسکن ملی گچساران طرح (۲۸۸ واحدی) هر روز باید درگیر مشکلات باشند اگر مشکلات این طرح حل نشده است پس چرا با حضور وزیر کشور افتتاح شد؟ بنابراین انتظار ما از مسئولان این است که با مردم صادق باشند.
حجت‌الاسلام هاشمی‌منش با بیان اینکه انتظار می‌رود که مشکلات مردم هرچه زودتر مرتفع شود، گفت: متولیان امر در این زمینه باید تلاش کنند و هرجایی کم آوردیم بگوییم نمی‌توانیم تا تکلیف نیز مشخص شود.
وی گفت: مردم از حرف‌هایی که هیچ نفعی برای آن‌ها ندارد خسته شده‌اند و امیدواریم مشکلات (گازرسانی) طرح اقدام ملی مسکن در گچساران نیز هرچه زودتر مرتفع شود.
رئیس شرکت گاز گچساران در زمینه مشکل گازرسانی ۲۸۸ واحدی اقدام ملی مسکن هم در نشست اخیر شورای اداری گچساران گفت: کار نصب انشعابات، شبکه و جریان گاز این واحدها انجام‌شده است؛ اما مسئله اصلی در زمینه گاز واحدها مربوط به نظام‌مهندسی است که باید تأییدیه دهد.
هوشمند هادی‌زاده ابراز کرد: باتوجه‌به مکاتبات مختلفی که با بنیاد مسکن داشتیم مسئله اصلی این است که مطالبات نظام‌مهندسی باید پرداخت شود تا در ادامه مشکل گاز واحدها هم مرتفع شوند.
واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان در سایت باغ انار در نزدیکی جاده سلامت شرکت نفت‌شهر دوگنبدان واقع شده است.


کد مطلب: 490779

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/490779/تجمع-ساکنین-مجتمع-288-واحدی-گچساران-واحدهای-مسکونی-گاز-ندارند-انفجار-پیک-نیک-بنیاد-مسکن-کهگیلویه-بویراحمد-پاسخگو-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1